potomstvo budućnosti

U budućnosti oplodnja bez spermija i jajnih stanica? Znanstvenici pronašli novi način

Oplodnja
Foto: Thinkstock
14.09.2016.

U eksperimentima s mišem, izgledi za postizanje uspješne trudnoće bili su 24 posto. Iako nije veliki postotak, Perry navodi da je ovo tek početak

Znanstvenici s uglednog engleskog sveučilišta Bath objavili su da su napravili rane eksperimente koji upućuju na to da će jednog dana biti moguće dobiti djecu bez – jajašca.

Anthony Perry, voditelj istraživanja, tvrdi da su uspjeli u laboratoriju dobiti mladunče miša tako da su spermije kemijskim procesom ''uvjerili'' da ulaze u stanice koje nisu normalna jajašca, a otkriće bi moglo u budućnosti osigurati začeće bez ženske jajne stanice, navodi se u izvješću istraživanja objavljenom u časopisu ''Nature Communications''.

To bi značilo da bi dva muškarca mogla biti biološki roditelji djeteta, navodi se.

U istraživanju su se koristili lažnim zametkom, neoplođenom jajnom stanicom u koju su ubrizgali spermu. Riječ je nespolnom načinu razmnožavanja gdje se embrio razvija iz neoplođene jajne stanice. Događa se to kod pčela, ali i kod riba, vodozemaca te nekih guštera.

U eksperimentima s mišem, izgledi za postizanje uspješne trudnoće bili su 24 posto. Iako nije veliki postotak, Perry navodi da je ovo tek početak.

– Ovo je prvi put da je dokazano kako kombinacija spermija i jajašca nije jedina koja može dovesti do potomstva. Ovo mijenja sve. Mladunci miševa bili su potpuno zdravi s normalnim životnim vijekom. I da, imali su zdravu mladunčad, rekao je Perry za BBC.

Nešto ranije ove godine Kinezi su objavili da su uspjeli stvoriti spermije od matičnih stanica i poslije ih ''sudariti'' s jajašcima. Rezultat je bio – zdravi miš.

Anthony Perry istaknuo je da bi kombinacija tih dvaju istraživanja mogla dovesti do toga da za oplodnju jednog dana više neće biti potrebna ni jajašca ni spermiji!

>>Roda: Medicinski potpomognuta oplodnja ne smije postati svjetonazorsko pitanje

Avatar Dr Evil
Dr Evil
09:45 14.09.2016.

Meni se više sviđa stari način...

MA
MarioG
10:02 14.09.2016.

Fabriciranje ljudi bez ljubavi. Sumrak čovječanstva..

Avatar @promatrač
@promatrač
09:25 14.09.2016.

Velika nada za svu gay populaciju i sve prezaposlene mame sa dva tri i više prezimena.