Naslovnica Lifestyle Putovanja

Kakva reklama za Hrvatsku! Na vrhu smo popularnih lokacija

Gotovo petina (18%) putnika iz Hrvatske tvrdi da nema ništa protiv toga da računalo planira nadolazeće putovanje na temelju podataka o prijašnjim putovanjima, a polovici (50%) je svejedno hoće li pritom komunicirati sa stvarnom osobom ili računalom pod uvjetom da dobiju odgovore na pitanja koja ih  zanimaju.
25. listopada 2017. u 13:48 1 komentara 2418 prikaza
Trendovi putovanja u 2018. godini
Foto: Booking.com
Pogledajte galeriju 1/5

Tražite inspiraciju za svoja putovanja u 2018.? Stručnjaci Booking.com- a, spojili su podatke iz više od 128
milijuna stvarnih recenzija gostiju s istraživanjem u kojem je sudjelovalo 19.000 putnika iz 26 različitih zemalja i otkrili najznačajnije trendove u putovanjima u 2018. Otkrivamo prikupljene podatke za putnike iz Hrvatske i osam trendova vezanih uz njihova putovanja u 2018. 

Ljepota Hrvatske. fotografije s Instagrama Hrvatski Instagrameri Ovim su fotografijama Hrvatske očarali strance i napravili fantastičnu promociju Lijepe naše

1. Nova tehnološka rješenja

Tijekom 2018. inovativna tehnološka rješenja još će više koristiti putnicima pri upoznavanju odredišta ili smještaja prije same rezervacije. Umjetna inteligencija i digitalna tehnologija pomažu korisnicima kada je riječ o pametnom prikupljanju informacija o odredištu, mijenjajući način na koji istražujemo, rezerviramo i doživljavamo putovanja.

Gotovo petina (18%) putnika iz Hrvatske tvrdi da nema ništa protiv toga da računalo planira nadolazeće putovanje na temelju podataka o prijašnjim putovanjima, a polovici (50%) je svejedno hoće li pritom komunicirati sa stvarnom osobom ili računalom pod uvjetom da dobiju odgovore na pitanja koja ih  zanimaju.

Više od polovice (52%) putnika iz Hrvatske željelo bi najprije sve isprobati s pomoću virtualne stvarnosti, dok 58% smatra da ih personalizirane preporuke za odredišta i aktivnosti potiču na rezervaciju. Tehnologija nam omogućuje jednostavnije donošenje odluka, a u 2018. će nam svakako i dalje pomagati na putu prema nezaboravnim boravcima i iskustvima.

2. Od sna do jave

2018. je godina ostvarenja snova budući da 61% putnika iz Hrvatske ima popis odredišta koja želi posjetiti tijekom života, a većina (86%) će nastojati posjetiti jednu ili više destinacija sa svog popisa već tijekom iduće godine. Želja za novim iskustvima bitnija je od materijalnih dobara i nastavlja biti glavni pokretač nezaboravnih putovanja. Putnici u 2018. imat će manje strpljenja i veća očekivanja, a koristit će tehnologiju kako bi osigurali željeno uživanje u trenutku. Na popisu planova i želja putnika iz Hrvatske najčešće će se naći neki od tropskih otoka, budući da gotovo polovica putnika (40%) planira posjetiti neki od rajskih otoka u 2018. godini. Više od trećine (36%) želi vidjeti neko od svjetskih čuda, 34% želi počastiti svoje nepce nekom lokalnom 
delikatesom, a 29% želi na putovanju naučiti neku novu vještinu. Druge najpopularnije aktivnosti koje morate isprobati u 2018. godini, prema putnicima iz Hrvatske, uključuju posjet nekom od poznatih tematskih i zabavnih parkova (27%), posjet destinacijama koje su orijentirane na zdravlje (27%) te jedinstveni kulturni događaj (25%).

3. Vraćanje u djetinjstvo

Baš poput novih doživljaja, putnici će se na svojim putovanjima u 2018. godini ponovno vraćati omiljenim sjećanjima iz djetinjstva. Spajanjem budućnosti s prošlošću, putnici će iduće godine biti inspirirani povratkom u nekad omiljena odredišta koja će istražiti na potpuno nov način. 16% putnika iz Hrvatske će u 2018. godini razmotriti posjet lokaciji na kojoj su odmor proveli i u djetinjstvu.

Popularnost putovanja koja uključuju vraćanje u prošlost potječe od osjećaja nostalgije i sreće koju ta odredišta pobuđuju. Putnici kažu da odredišta nekadašnjih obiteljskih odmora bude najljepša sjećanja, čak više od ljubavi iz djetinjstva ili obiteljskog ljubimca. Milenijalci su, čini se, još sentimentalniji s 28% mladih putnika iz Hrvatske u dobi od 18 do 34 godine koji se planiraju ponovno vratiti u omiljena odredišta nekadašnjih obiteljskih odmora. 59% putnika iz Hrvatske u 2018. godini namjerava svakodnevno objavljivati na društvenim mrežama pa možemo očekivati da će se sva ta nostalgična mjesta vratiti u budućnost i biti ovjekovječena na društvenim
mrežama za buduće generacije. 

Škotska kombinacija svega Putnici odlučili: Ovo je najljepša zemlja na svijetu

4. Ikone pop kulture

S obzirom na to da nam je cijeli svijet nadohvat ruke, sve se više uzdajemo u razne izvore kao inspiraciju za nova odredišta. U 2018. godini televizijske serije, filmovi, sport i društveni mediji sve više utječu na odluku o rezervaciji jer se putnici u potrazi za inspiracijom sve više okreću pop kulturi. Čitanje blogova ili gledanje preporuka Youtubera potaknut će ideje za 29% putnika iz Hrvatske, a lokacije s televizije, iz filmova ili glazbenih spotova bit će presudne za 20% putnika iz Hrvatske u nadolazećoj godini. Gotovo četvrtina (24%) putnika inspirirat će putovanje na veliko sportsko događanje, od čega će 43% svjetskih putnika razmišljati o nogometnom ljetu u Rusiji.

Najpopularnije lokacije iz televizijskih serija koje globalni putnici žele posjetiti u 2018. uključuju Hrvatsku, Španjolsku i Island inspirirani Igrom prijestolja (29%), London kakav gledamo u serijama Sherlock i The Crown, (21% i 13%), New York i Manhattan iz serije Milijarde (13%) i Los Angeles kakav možemo vidjeti u seriji Entourage (10%). 

5. Pronađite svoj put do blagostanja

Trend wellness putovanja ne jenjava u 2018. godini, pri čemu gotovo dvostruko više putnika iz Hrvatske planira na putovanje s naglaskom na zdravlje i blagostanje u 2018. godini u odnosu na 2017. (s 12% ispitanika u 2017. na 21% u 2018). Pritom će se posebno isticati putovanja koja uključuju hodanje. Pješačenje - savršen način za uživanje u lokalnom krajoliku - sljedeće će
godine biti savršen način istraživanja. Zato je i 64% putnika iz Hrvatske navelo da 2018. godine želi ići na pješačke ili planinarske izlete. Nova generacija šetača navukla je cipele za šetnju. 

Ostale aktivnosti inspirirane zdravljem i wellnessom koje su među prvima na rasporedu putnika iz Hrvatske u 2018. godini uključuju odlazak u spa centar ili uživanje u tretmanima ljepote (40%), vožnju bicikla (36%), sportske aktivnosti na vodi (27%), odmaranje uz detoksikaciju cijelog tijela (33%), odlazak na jogu (16%), odlazak u teretanu (23%). Uživanje u takvim aktivnostima popularno je kod putnika iz Hrvatske – 61% kaže kako su im na godišnjem odmoru važniji doživljaji nego materijalne stvari, a skoro polovica putnika (48%) kaže da je za njih odlazak na godišnji odmor trenutak kada se mogu osvrnuti na proteklo razdoblje i donijeti bolje
odluke vezane uz stil života – odluke koje je lakše donijeti odlaskom na putovanje s naglaskom na zdravlje i wellness. 

6. Ekonomska osviještenost

Putnici svake godine postaju sve iskusniji, posebice kada se radi o pronalasku načina da najbolje iskoriste svoj novac. Velik broj njih svoje odluke o putovanju temelji na financijama. A u 2018. godini, putnici će postati još financijski osvješteniji pri čemu će 45% putnika iz Hrvatske razmisliti o gospodarskoj klimi u odredištu prije donošenja odluke o putovanju, a 37% prilikom planiranja putovanja tijekom godine uzimat će u obzir valutne tečajeve. 22% putnika iz Hrvatske otići će na godišnji odmor s ciljem da kupi proizvode koji su povoljniji na destinaciji u koju idu nego u Hrvatskoj, a 22% planira obaviti više kupnji u duty free trgovinama u zračnoj luci u 2018. godini.

Mali Lošinj Dani turizma Lošinj će ugostiti više od tisuću turističkih radnika

Kako dobivaju sve više samopouzdanja da slijede vlastitu intuiciju, putnici iz Hrvatske sve manje osjećaju pritisak da moraju slijediti ostale. Više od polovice njih (59%) želi više neovisno putovati u 2018. godini, tako da se sve veća vrijednost stavlja na osobne pothvate, traženje najboljih ponuda i sastavljanje vlastitih aranžmana – sve to uz pomoć aplikacija i tehnologije. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (44%) više će koristiti aplikacije za putovanja u 2018. godini – uz kontinuirani razvoj tehnologije za putovanja bez stresa u 2018. To uključuje tehnologiju za određivanje geografskih lokacija, koja putniku daje upute do smještaja (i to jednim klikom u aplikaciji), ili planiranje aktivnosti za vrijeme godišnjeg odmora u samo nekoliko jednostavnih koraka na svom pametnom telefonu - što 33% putnika iz Hrvatske očekuje da će raditi u 2018. godini.

7. Kratki predah s prijateljima

Čini se da će 2018. godina biti godina putovanja u grupi. Na pitanje tko će im u 2018. praviti društvo na putovanjima, odgovor koji je doživio najveći porast u odnosu na 2017. godinu, bilo je putovanje s grupom prijatelja - porast s 23% na 30% putnika iz Hrvatske.
Budući da se čini da će u 2018. iskustvo biti najvažnije, ljudi su, uz odredište, jednako važni za stvaranje uspomena. Putovanja s prijateljima najbolji su bijeg od svakodnevnih briga, smanjuju stres i zbližavaju vas s prijateljima. Svijet se nalazi na samo jedan klik od vas te nikada nije bilo lakše pronaći idealan smještaj i tražiti nove pustolovine s velikom grupom prijatelja u svakom kutku svijeta.

Putovanja s prijateljima imaju i financijsku prednost budući da 4 od 10 (42%) putnika iz Hrvatske tvrdi da im odmori s prijateljima omogućuju zajednički boravak u smještajnim objektima kakve si sami ne bi mogli priuštiti. 

8. Živite poput lokalnih stanovnika, ne s njima

U 2018. godini privatni smještaj bit će posebno popularan – ne samo za putnike koji žele boraviti u takvoj vrsti smještaja, nego i za vlasnike koji razmišljaju o tome da svoj dom iznajme drugima. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (49%) tvrdi da bi radije boravilo u privatnom smještaju (vikendica ili apartman) nego u hotelu, a tri od deset (27%) razmislilo bi o iznajmljivanju vlastitog doma na stranici za rezervaciju smještaja. Kada je riječi o ulozi domaćina, putnici kažu da nije potrebno da domaćini uvijek budu prisutni.
U 2018. godini putnicima iz Hrvatske će biti važno da im je domaćin na raspolaganju, ali ne i prenapadan (54%), a 18% želi domaćina s kojim uopće ne mora komunicirati. Samo 2% putnika iz Hrvatske smatra da je važno da domaćin ima puno znanja I savjeta o lokalnim specijalitetima i znamenitostima lokacije.

Pepijn Rijvers, direktor marketinga u Booking.com-u komentira: „Kako tehnologija napreduje, unapređuju se i naša putovanja. Tehnologija nam omogućuje planiranje savršenog odmora i pomaže nam u detaljnijem i sigurnijem istraživanju te donosi više fleksibilnosti i opcija nego ikad prije. U Booking.com-u sve gradimo i dizajniramo prema svojim korisnicima te ispunjavamo njihove želje i potrebe kad je riječ o istraživanju, rezervaciji i uživanju u putovanju. Kako se razvijaju njihova očekivanja i pojavljuju novi trendovi, uzbuđeni smo kada vidimo kako napredna tehnologija može i dalje pomoći ljudima da ostvare najbolje iskustvo u 2018. godini.“

[video: 21266 / Što se smije, a što ne smije na hrvatskim plažama] Raskalašeni odmor na jahti kakva reklama Ovo je otok za orgije zbog kojih se mnogima diže kosa na glavi Wat Ratchanaddaram and Loha Prasat Metal Palace in Bangkok ,Thai turizam Bangkok je najposjećeniji grad na svijetu, a u ovome se najviše troši turistički povratak Turska do 2023. želi 50 milijuna turista
Adrenalinska Hrvatska
Adrenalinska Hrvatska
Rafting može biti idealna zabava, ali hrvatske rijeke kriju mnoge opasnosti

A1 izdvaja za Vas

  • Long:

    Samo nemojte u more turisti. Jer ce vas pobit netko kao Horvatincic i tuzit vasu djecu za stetu na brodu.