Nova studija

Otkrivamo nove tajne mozga: Znanstvenici su uzbuđeni zbog novih shvaćanja neurona

mozak
Foto: Thinkstock
13.03.2017.

Istraživanje bi moglo odvesti do novih pristupa u tretiranju neuroloških poremećaja

Nova studija istraživača University of California, Los Angelesa, mogla bi promijeniti pogled u razumijevanju mozga. Takvo istraživanje bi moglo odvesti do novih pristupa u tretiranju neuroloških poremećaja i različiti način pamćenja.

Istraživanja su usmjerena na strukturu i funkciju dendrita, koji su sastavni dio neurona, živčane stanice u mozgu.

Vjerovalo se da je njegova glavna funkcija primati impulse iz drugih neurona i prosljeđivati ih u tijelo stanice. Znanstvenici su vjerovali da je to njihova primarna uloga.

No, nova studija pokazala je da dendriti stvaraju svoje vlastite impulse 10 puta češće nego soma koja je također sastavni dio stanice. Takvo  što dovodi do zaključka da je mozak 10 puta aktivniji nego što smo prije mislili.

"Dendriti čine više od 90 posto živčanog tkiva", rekao je Mayank Mehta,  glavni autor studije, " sada kada znamo da su mnogo aktivniji od soma, takva stavka temeljno mijenja prirodu našeg razumijevanja kako mozak izračunava podatke i pamti činjenice. To može otvoriti put za razumijevanje i liječenje neuroloških poremećaja, kao i za razvoj mozga".

"Mnogi prijašnji modeli pretpostavljaju da se učenje događa kada su dva neurona aktivna u isto vrijeme", rekao je Jason Moore, istraživač postdiplomskog studija i prvi autor studije, " no, ovi naši novi rezultati pokazuju da se učenje može održati ako je neuron aktivan kada je u isto vrijeme aktivan i dendrit."

>>Znanstvenici otkrili kako bilo tko može postati prvak u pamćenju