Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Liječnik objasnio kako brzo možemo dehidrirati, ali i kako se zaštititi od toga

Ako primijetite neki od znakova dehidracije premjestite se negdje gdje je veći protok zraka (pokraj klima uređaja ili ventilatora) i odmah popijete malo tekućine, a onda pijte svakih 15 minuta
23. srpnja 2021. u 09:29 1 komentara 788 prikaza
Vrućina
Foto: Shutterstock

U zadnjem su desetljeću ljetne temperature osjetno porasle, zbog čega je u Europi zabilježen i porast smrtnosti povezan s velikim vrućinama - a procjenjuje se da će zdravstveni rizici uzrokovani valovima vrućine još rasti.

- Oko 60 posto našeg tijela je voda koju pomalo gubimo znojenjem, čak i disanjem, a ako je ne nadoknadimo, nastupa dehidracija - objasnio je liječnik s Yale Medicinea dr. David Della-Giustina.

Uz žeđ su, kaže on, najočitiji simptomi dehidracije suha usta, mučnina, vrtoglavica i glavobolja, a kod nedostatka tekućine mokraća mijenja boju i postaje tamnija.

Kako brzo možemo dehidrirati?

Najizloženiji su dehidraciji oni koji se na vani otvorenom bave raznim aktivnostima, a prema Della-Giustini, mogu dehidrirati već za 30-ak minuta.

sunčanje | Autor : screenshot/facebook Foto: screenshot/facebook

- U sat do dva čovjek može izgubiti litru do dvije vode, a za dehidraciju je dovoljno i manje, pa ona može nastupiti već nakon 30 minuta - kaže Della-Giustini i napominje da su riziku najizloženija skroz mala djeca, ali i stariji ljudi kojima se tijelo teže hladi i koji često piju i razne lijekove koji taj proces ubrzavaju .

Kako se zaštititi

Po velikim vrućinama nemojte izlaziti ako ne morate i pijte redovito; svakih sat vremena, kaže Della-Giustina. Po njemu se potrebe za tekućinom razlikuju od osobe do osobe, a ističe kako bismo po velikim vrućinama svi trebali provjeravati boju mokraća i reagirati ako potamni. 

Nesla na kovanici eura: Važan iskorak u perceptivnom povezivanju Tesle i njegove domovine Hrvatske na globalnoj razini

Vrućina
1 / 3

- Kad osjetimo žeđ, već smo izgubili od jedan do dva posto tjelesne tekućine - rekao je liječnik za Huff Post.

Ako primijetite neki od znakova dehidracije; tamniju mokraću, mučninu ili vrtoglavicu; on savjetuje da se premjestite negdje gdje je veći protok zraka (pokraj klima uređaja ili ventilatora), a vrlo je važno i da odmah popijete malo tekućine, nakon čega je pijete svakih 15 minuta.

Inače, u takvim situacijama obična voda nije najbolji izbor jer je zbog gubitka elektrolita potrebno nadoknaditi šećer i natrij. 

- Ako se rehidrirate isključivo vodom i ne nadoknađujete elektrolite, zapravo si ne pomažete - kaže liječnik i objašnjava da su za dehidraciju najbolji izbor energetski napitci - ili pola žličice soli i šest žličica šećera u litri vode.

Prirodni trikovi protiv uboda komaraca: Koristite talog kave, limun, ružmarin...

osjeća se usamljeno 'Afera mog supruga me slomila, a sada sam saznala da ima i dijete s ljubavnicom' Korisno Nepozvani gosti: Dosadne muhe lete po prostoriji? Otjerajte ih ovim trikovima TikTok video Djevojka pokazala smočnicu punu prerađene hrane koja je se i nakon dvije godine nije pokvarila

 

ZATVOR ZA ZLODUHE?
Otkrivena tajna 'Paklenog zdenca': Speleolozi se spustili u jamu koju od straha izbjegavaju mještani
Ljetopis na kotačima
Nezaboravno ljeto
Ljetopis na kotačima: Sve lampice svjetlile su crveno, ali riskirali su i naposljetku dobili nezaboravno iskustvo