Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 179
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Objasnili stručnjaci

Evo zašto nije dobro prerano početi slušati božićne pjesme

Shutterstock
18.10.2018.
u 12:20

Božićni hitovi podsjećaju na kupnju darova i stvaraju osjećaj nelagode te povećavaju razinu stresa

Imate li vi osjećaj da izlozi trgovina poprime božićno ruho čim vani počne padati temperatura? Dekoracije se svake godine sve ranije usele u trgovine, a psiholozi iz Velike Britanije smatraju da to može imati negativne posljedice na zdravlje.

Konkretno, riječ je o božićnim pjesmama za koje mnogi jedva čekaju da se počnu vrtjeti na radijskim postajama. Međutim, znanstvenici kažu da to može prouzročiti  anksioznost.

– Podsjeća nas na to da moramo kupiti darove, organizirati proslave i biti na raspolaganju drugima više nego inače – kaže psihologinja Linda Blair za Sky News.

To dovodi do impulzivne kupnje, što je za trgovce dobro, no kod kupaca stvara osjećaj obveze, odgovornosti i prouzročuje visoku razinu stresa. Neki smatraju kako je "prihvatljiv" datum 22. listopada, dok će mnogi reći kako je to ipak i dalje - prerano.

Osim preranog slušanja božićnih pjesama, znanstvenici su otkrili da i prevelika količina božićnih pjesama može utjecati na mentalne probleme. Prema pisanju portala Ordinacija.hr, to se posebno događa ako radite u trgovini. 

Objašnjavaju to ovako: kad prvi put u sezoni čujete Mariah Carey i njenu "All I want for Christmas is you" vjerojatno se osjećate dobro i veselo. No ako je na "repeatu" cijeli dan, onda polako ide na živce. 

Problem nastaje kod ljudi koji su stalno izloženi takvoj glazbi, primjerice oni koji rade u dućanima ili na blagdanskim sajmovima. Zašto? Svu energiju troše u to da se "ogluše" na ono što svira. To troši toliko energije da vam onemogućuje na to da se koncentrirate na bilo što drugo. 

No ako mislite da će trgovine/radio ikada prestati puštati ovu glazbu, imamo loše vjesti. Istraživanja su pokazala kako ona uvjetuje ponašanje kupaca. Ukratko, dovoljno božićne glazbe tjera kupce da više troše i ostaju dulje u dućanu. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije