Naslovnica Kultura Glazba

Veliko i potresno djelo ovaj tjedan u Rijeci i Zagrebu

Pored svih velikih opera koje je napisao, monumentalna Misa za mrtve jedno je od najvećih djela ne samo Giuseppea Verdija, nego i svjetske glazbene literature
30. listopada 2018. u 12:02 2 komentara 327 prikaza
Operni solisti koji ce nastupiti 31. 10. u Verdijevom Requiemu: Dubravka Šeparović Musović, Lana Kos, Tomislav Mužek i Luciano Batinić
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/2

Verdijev Requiem krije u sebi veliku provaliju emocija. Stojiš na rubu i misliš da li da se baciš u nju ili ne, imali li smisla opet proživjeti tako teške emocije znajući da ćeš se nakon toga osjećati kao da te pregazio kamion i par dana nećeš moći doći k sebi.

Mačka na vrućem limenom krovu HNK Zagreb "Mačka na vrućem limenom krovu" drama je o obitelji u kojoj vladaju laž i mržnja

Tako nam je nacionalna operna prvakinja Dubravka Šeparović Mušović opisala svoj pogled na monumentalno djelo Giuseppea Verdija i svoje stanje duha uoči izvedbe 31. listopada na pozornici zagrebačkog HNK u kojoj će nastupiti kao jedna od solistica. Njene će emocije ovaj put biti još snažnije i dublje: “Ovaj moj Requiem prati vrlo težak i tužan osobni trenutak, smrt drage prijateljice nakon operacije srca. Mjesec dana nakon što je otišla u bolnicu, umjesto da pijemo kavu, stajala sam ispred njenog lijesa. Proganja me taj trenutak i dok uzimam note Verdijeva Requiema svaka misao upućena je njoj. U tom kaosu emocija svaka fraza dobiva smisao, svaka pauza postaje uzdah pred vapajem, svaka dubina postaje plač, a svaka visina urlik... Put koji prolazim s ovim Requiemom olakšava mi patnju za prijateljicom i jedva čekam ponovni susret s njom, u srijedu navečer.”

Dramatična molitva

A najsnažniji krik u čitavoj skladbi, utoliko potresniji što ga se mora otpjevati u najtišem mogućem pianissimu, bit će povjeren našoj, a sa svjetskih pozornica gostujućoj sopranistici Lani Kos. To je skok za oktavu na visoki ton na riječi “requiem” na kraju stavka Libera me.

Zrinka Cvitešić HNK ZAGREB Zrinka Cvitešić proslavila 20 godina na kazališnim daskama

“Pjevam ja i mnogo više tonove, ali taj B je silno težak zbog one četiri stranice dramatične molitve koje mu prethode. To je trenutak u kojem o vašem glasu ovisi čitava izvedba. Zato osjećam veliku odgovornost, a i silno uzbuđenje, s obzirom da ću baš u Zagrebu, što mi je osobito drago i zbog čega zahvaljujem na povjerenju i intendantici Vrgoč i maestru Mottadelliju, debitirati u Requiemu”, govori Lana Kos.

Kao muški dio kvarteta solista zagrebačka opera je s ponosom najavila Tomislava Mužeka i Luciana Batinića.

Bit će to važan trenutak i za novog ravnatelja Opere HNK, maestra Marcella Mottadellija.

“Prolaze me trnci već i dok vam samo govorim o tom djelu, genijalnom spoju opere i oratorija u kojoj je Verdi sažeo ključna pitanja života i smrti, najveće strahove i nade čovječanstva”, rekao mi je maestro Mottadelli telefonom iz Milana, prisjetivši se i legendarnog zborovođe milanske Scale Romana Gandolfija od kojeg je, kaže, naučio sve što zna o tom djelu u kojem se ipak pri svakom novom susretu otkrivaju nove dubine i nova čuda.

S podjednako velikim uzbuđenjem čeka se i riječka izvedba Verdijeva Requiema, dan prije zagrebačke, u utorak 30. listopada. Tamo će dirigirati novi šef-dirigent HNK Ivana pl. Zajca, mladi karizmatični bugarski maestro Jordan Kamdžalov, a uz operni orkestar nastupit će Zbor HRT-a.

Intervju: Ivica Buljan Umjetnici i ljevica branitelje, navijače i ljude sa sela prepustili su manipulaciji fašista

“Svirati i pjevati u fortissimu je mnogo lakše, ali najsnažnije emocije i krikove treba ostvariti u pianissimu. Verdi je vlastitom rukom upisao preko 600 oznaka za najtišu dinamiku i ja sa svim glazbenicima to želim dosljedno ostvariti u ovoj izvedbi”, rekao mi je maestro Kamdžalov telefonom iz Rijeke, naglasivši kako želi jedan potpuno mistični, sakralni, a ne operni Requiem.

Posebno mjesto u grlu

Kao i zagrebački, tako se i riječki HNK zasluženo ponosi svojim kvartetom solista. To su prvakinja kuće sopranistica Kristina Kolar, u riječkim produkcijama posljednih sezona dragocjena mezzosopranistica Ivana Srbljan, slovenski tenor i od ove jeseni prvak riječke Opere Aljaš Farasin te pouzdani riječki bas Slavko Sekulić.

Marcello Mottadelli Novi ravnatelj Opere HNK 'Zaobiđi i zanemari kulturu i sigurno ćeš oslabiti svaki narod'

Kristina Kolar sa sebi svojstvenim samopouzdanjem govori da za onaj čuveni ton u Libera me ima posebno mjesto u svom grlu koji je pronašla još prije pet godina, kada je debitirala u Requiemu u Splitu, a od pjevačice tako velikog i dramski snažnog glasa to doista iziskuje osobiti talent i umijeće.

“Maestro Kamdžalov je nekoliko puta tražio da ponovim to mjesto dok nije povjerovao u moj pianissimo, a dopustio mi je i da u samom finalu pustim glas onako kako ja osjećam taj krik čovjeka pred nepoznatim putem na koji ga vodi smrt”, govori Kolar. U svakom slučaju, Rijeku i Zagreb čeka još jedan izniman umjetnički i duhovni doživljaj.

Uber
Usluga prijevoza
Ispovijesti sa stražnjih sjedala: Aplikacija koja nam je spasila glavu
  • marija102:

    Zbor HRT-a nastupa uz zbor i orkestar Opere HNK Ivan pl. Zajc u Rijeci 30. studenoga u 19.30. U zagrebačkom HNK, 31. studenoga, pjeva Zbor Opere HNK Zagreb. Jedva čekam obje izvedbe. Sretno svima!