Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

U Zagreb uskoro stiže Wagnerov vitez Lohengrin

- Kada zbor u operi kliče Njemačkoj to nije veličanje nacije, nego je to Wagnerova utopistička zemlja u kojoj su plemenita umjetnost i kultura iznad politike i nasilja - objasnio je svoju postavku redatelj Schildknecht
10. ožujka 2013. u 23:23 0 komentara 30 prikaza
Dubravka Šeparović Mušović
Foto: pixsell

Zagrebački vagnerijanci imali su sjajan vikend, koji je počeo u subotu u ciklusu Metropolitan u Lisinskom sa šestosatnim uživanjem u fantastičnoj inscenaciji Parsifala. I francuski redatelj François Girard i talijanski maestro Daniele Gatti poveli su nas duboko u samo srce misterija, a njemački tenor Jonas Kaufmann u naslovnoj ulozi izazivao je ushit, divljenje i poštovanje na čelu savršene pjevačke postave. Voditelj prijenosa američki bariton Eric Owens pozvao je, kao i obično, gledatelje širom svijeta da svakako posjete i kazalište u svom gradu, a zagrebački su ga ljubitelji opere poslušali već u nedjelju u podne i napunili HNK da bi čuli predstavljanje sljedeće premijere koja je na rasporedu 22. ožujka kada nam stiže još jedan Wagnerov junak – Lohengrin.

Vitez Svetog Grala

U toj ranoj romantičnoj operi, čijom je praizvedbom 1850. u Weimaru ravnao Franz Liszt, već se nalaze začeci kasnijih Wagnerovih glazbenih drama koje će na kraju opusa okruniti upravo Parsifal. Dva su djela k tomu i tematski povezana, jer Lohengrin je jedan od vitezova Svetoga Grala s čudesnog brda Monsalvat na kojem se zbiva misterij Parsifala.

O tome je s mnogo detalja i primjera, uz ostalo i svirajući osnovne glazbene motive djela, vrlo poučno jučer u HNK govorio dirigent Nikša Bareza, dok je o inscenaciji govorio Kurt Josef Schildknecht. Hrvatski maestro i njemački redatelj već su uhodani tandem koji je u Zagrebu, kad je Wagner u pitanju, već dokazao svoju kompetentnost postavljajući Parsifala.

Borba vjere i sumnje

Scena neće imitirati Brabant u 10. stoljeću nego će, skupa sa stiliziranim kostimima, nastojati stvoriti prostor za vječno aktualnu temu o borbi vjere i sumnje, odnosno sirove moći i kulture.

- Kada zbor u operi kliče Njemačkoj to nije veličanje nacije, nego je to Wagnerova utopistička zemlja u kojoj su plemenita umjetnost i kultura iznad politike i nasilja - objasnio je svoju postavku Schildknecht.

Ulomke iz opere uz klavirsku pratnju Saše Britvića pjevali su engleski tenor Hugo Mallet, kojeg ćemo vjerojatno slušati i na premijeri u naslovnoj ulozi, dok je Elsa bila Tamara Franetović Felbinger. Negativca Telramunda dočarao je Davor Radić, dok je kao Ortrud već jučer, bez scene i kostima, silno uvjerljiva i u njemačkoj dikciji sjajna bila Dubravka Šeparović Mušović.

Karlovac: Zbog transporta covid pozitivnih osoba Hitnoj pomoći za 80 posto povečan broj intervencija
REFORMA ZDRAVSTVA
Prijedlozi stručnjaka: Participacija do 4000 kn, porez na cigarete, naplata nehitnog prijma...
Nikša Bratoš
RAIFFEISEN FUTURE BOOST
Pogled iza scene: Što treba za kvalitetan nastup i kako je biti glazbenik u doba korone?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.