Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novi ravnatelji

U HNK stižu Max Volpini, Nenni Delmestre i Željka Barišić Pulig

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
28.12.2022.
u 10:45

Uprava je kompletirana: Massimiliano Volpini, Iva Hraste Sočo, Nenni Delmestre i Željka Barišić Pulig vodit će središnju kazališnu kuću do kraja mandata. Najveći posao svakako čeka novog ravnatelja Baleta HNK Zagreb kojem pola zatečenog ansambla u roku od dvije godine odlazi u zasluženu plesačku mirovinu

Na samom izmaku 2022. godine, u kojoj je 1. rujna upravljanje zagrebačkim HNK preuzela nova intendantica Iva Hraste Sočo, i dva dana prije nove operne premijere, predstavljeni su ljudi koji čine tim najužih suradnika intendantice, ljudi koji će sljedeće četiri godine voditi Operu, Balet i Dramu HNK Zagreb. Na početku jučerašnje presice intendantica je zahvalila dosadašnjim vršiteljima dužnosti ravnatelja ovih velikih organizacijskih cjelina, koji su svojim velikim radom zaslužni za prve mjesece nove sezone središnje nacionalne kazališne kuće. Svi oni ostaju čvrsto vezani uz svoje ansamble, kao velika potpora novoizabranim ravnateljima umjetničkih direkcija.

Kao novu ravnateljicu Drame intendantica je predstavila redateljicu Nenni Delmestre, čiju smo režiju djela Marine Vujčić “Plodna voda”, koje je nagrađeno Nagradom Marina Držića za najbolji novi dramski tekst, nedavno imali prilike vidjeti kao veliku ansambl-predstavu Drame HNK Zagreb. Nenni Delmestre je nagrađivana kazališna redateljica koja režira u nas, ali i izvan granica naše zemlje, a od 1997. kućna je redateljica Drame splitskoga HNK te je od 2002. do 2004. bila i ravnateljica Drame splitskoga HNK i dramskog programa Splitskoga ljeta. Od 2008. do 2010. bila je predsjednica Kazališnoga vijeća HNK Split te članica Vijeća Festivala hrvatske drame Marulićevi dani. Bila je izbornica festivala Marulićevi dani, Mali Marulić, urednica Međunarodnog dječjeg festivala u Šibeniku, kao i članica povjerenstva Nagrade Marin Držić za 2018., 2019. i 2020. godinu. Govoreći o novom poslu, Nenni Delmestre je istaknula da se njezina vizija repertoara središnje nacionalne kazališne kuće poklapa s vizijom intendantice te kako će ponuditi program koji će probuditi i ansambl i publiku, i to naslovima koji odgovaraju našoj društvenoj zbilji i korespondiraju s njom. Naravno, Drama HNK Zagreb bavit će se svjetskim i domaćim klasicima, kao i predstavljanjem novih djela, ali i novih redateljskih vizija. Prema riječima nove ravnateljice Drame, mnogo više prostora u budućnosti će se otvoriti mladim autorima:

– Izuzetno su važne praizvedbe jer naš je posao, između ostalog, stvoriti nove pisce. Svaka velika kazališna kuća treba stvarati svoje umjetnike, a to znači da moramo biti otvoreni prema mladim autorima, kako onima koji su već nagrađeni Marinom Držićem tako i onima koji su još na Akademiji – istaknula je Nenni Delmestre.

Novi ravnatelj Baleta HNK Zagreb je Massimiliano Volpini, koreograf, redatelj, videoumjetnik i umjetnički ravnatelj različitih plesnih i glazbenih manifestacija. Nedavno smo gledali njegovu Gala baletnu večer, u kojoj je nastupao i Roberto Bolle, jedan od najvećih plesača današnjice s kojim Volpini surađuje već dvadesetak godina, te neki drugi ugledni svjetski plesači i zvijezde zagrebačkog Baleta.

Volpini je prvih dvadeset godina svoje karijere bio plesač u različitim baletnim ansamblima (Teatro alla Scala, venecijanski Balet, Arena di Verona, Teatro Comunale di Firenze...), a koreografsku karijeru započeo je 1995. godine. Od tada do danas koreografirao je više od sto djela u dramskim i opernim predstavama, mjuziklu te na televiziji, ostvarenih u različitim kazalištima i festivalima: Teatro alla Scala, Tulsa Ballet, Muzički biennale Zagreb, New York Choreographic Institut, Balletto di Roma, Teatro Regio di Torino, Opera di Roma, Stifel Theater u Kielu, Opéra de Bordeaux... Obraćajući se hrvatskim medijima, rekao je da je bio zadivljen energijom i entuzijazmom te velikom željom za radom koje je osjetio u ansamblu zagrebačkog Baleta kada je nedavno radio s njima, a posebno je istaknuo kako dobro zna koliko je težak život svakog baletnog umjetnika:

Gala baletna večer u kojoj je nastupio veliki Roberto Bolle bila je prešutna inauguracija novog ravnatelja Baleta
Foto: HNK Zagreb

– Ja nisam revolucionar, nego čovjek koji čvrsto vjeruje u rad iz dana u dan. Takav uporan i predan rad najvažniji je upravo u baletu, a ne sumnjam da ćemo tako nastaviti i dalje. Moja najveća želja je da od zagrebačkog Baleta stvorim ansambl koji će biti prepoznatljiv na pozornicama cijele Europe i svijeta i koji će se razlikovati od baletnih trupa ostalih velikih kazališnih kuća – rekao je Massimiliano Volpini. On se osvrnuo i na aktualni društveni kontekst trenutka u kojem preuzima ravnateljstvo nad zagrebačkim Baletom pa je tako spomenuo i skoro uvođenje eura, koji postaje i hrvatski novac. Volpini tvrdi da će to olakšati dovođenje istaknutih baletnih gostiju u Zagreb, ali i velika gostovanja zagrebačkog Baleta. No pred ansamblom je i jedan veliki izazov. Volpini kaže da će veliki dio sadašnjeg baletnog ansambla u sljedeće dvije godine otići u zasluženu plesačku mirovinu. No on to vidi kao prednost jer će ta smjena generacija omogućiti Baletu HNK Zagreb da održi velike baletne audicije koje će ansamblu donijeti novu plesačku energiju. Volpini tvrdi da je izuzetno otvoren prema koreografskim suradnjama koje dolaze i izvan kruga klasičnog baleta.

Željka Barišić Pulig zapravo ostaje na svom “starom” poslu. Ona, naime, od 1. rujna ove godine, tj. od dolaska intendantice Ive Hraste Sočo u HNK Zagreb obnaša dužnost v. d. ravnateljice Opere. Taj će posao raditi i dalje, a uz njega ne želi zapostaviti ni svoj posao dugogodišnje solistice Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta Zagreb, gdje od 2003. godine svira obou i engleski rog. Upravo zbog toga što ne želi zapostaviti svoju glazbenu karijeru, ona se s intendanticom dogovorila da i dalje obnaša dužnost vršiteljice dužnosti ravnateljice Opere, i to do kraja tekuće sezone.

– Opera je najsloženiji dio ovog velikog umjetničkog kolektiva, suočena s brojnim izazovima – rekla je Željka Barišić Pulig te posebno naglasila da se Opera sastoji od dva velika ansambla te brojnih vrhunskih solista. Naglasila je da se u svom radu ponajviše oslanja na umjetničke vizije počasnog šefa dirigenta Piera Giorgia Morandija, kojeg je Opera HNK Zagreb predstavila u listopadu ove godine, a s kojim je ostvarila sjajnu suradnju jer je on Operu podigao na zavidnu razinu umjetničkog rada, kakvu zagrebačka Opera i zaslužuje. Barišić Pulig je sve prisutne pozvala na premijeru popularne operete “Šišmiš”, koja je na rasporedu HNK Zagreb 29. prosinca. Operetu “Šišmiš”, u dvije podjele u kojima se posebno ističu mladi pjevači, režira Krešimir Dolenčić uz maestra Srbu Dinića za dirigentskim pultom te koreografa Lea Mujića i čuvenog kostimografa Alana Hranitelja. Sudeći po najavama v.d. ravnateljice Opere, bit će to istinski spektakl kakav zagrebačka operna publika zaslužuje, posebno pred veselu silvestarsku noć. Naime, na samu Staru godinu, 31. prosinca, u terminu od 18 sati, na rasporedu HNK Zagreb je i prva reprizna izvedba ove komične operete. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije