U Rijeci je otvoren novi prostor Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, a prva je izložba retrospektiva Tomislava Gotovca “Anticipator kriza – Kuda idemo ne pitajte”.
Bio je pionir hrvatskog performansa koje je često izvodio gol, baš kao i Milo Moire koja mu je došla odati svojevrsnu počast. Na otvorenju naga, s naočalama za virtualnu stvarnost i na francuskom ispisanim riječima “Ovo nije gola žena”, prošetala se centrom grada do novog muzeja u bivšoj tvornici Rikard Benčić. Gledalo ju je 3000 okupljenih ljudi čije su reakcije snimale njene naočale i projicirale ih na platno ispred Malog salona.
To je uobičajeno za 34-godišnju švicarsku umjetnicu i psihologinju koja golotinjom propituje društvene tabue i rodnu problematiku. Svoje golo tijelo koristi kako bi poslala poruku, a među pamtljivijim joj je djelima vožnja u autobusu 2014. tijekom koje nije nosila odjeću, već su nazivi određenih odjevnih komada bili ispisani na dijelovima njezina tijela. Iste godine izvela je i najpoznatiji performans “PlopEgg” ispred ulaza na Art Cologne. Tada je iz vagine izbacivala jaja napunjena akrilnom bojom i njima kreirala sliku.
– Kako bih stvorila umjetnost, koristim izvorni dio svoje ženstvenosti, a to je moja vagina… Feministica sam i vjerujem u ravnopravnost muškaraca i žena, ali moja umjetnost nije usmjerena samo na žene. Usmjerena je na oba spola – rekla je.
Umjetnošću je protestirala i protiv seksualnih napada koje su imigranti počinili u Njemačkoj i tada je osmislila poseban performans koji je izvela u Düsseldorfu, Amsterdamu i Londonu. Ovisno o gradu, oko grudi ili genitalija stavila je kutiju s ogledalima i pozvala sve punoljetne osobe da je dodirnu na 30 sekundi.
– Odlučila sam pokazati da žena može odlučiti kada želi da je se dira. Prije nastupa sam nervozna, ali u trenutku izvođenja osjećam se moćno jer znam da je ono što radim ispravno – opisala je.
Jednostavno veličanstvena umjetnost, čisti antifašizam, drugi Frljić, autorstvo u svojoj punini, zaslužila je bar 2 milijuna kuna od HDZ-SDSS-HNS-ove ministrice Obuljen.