Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

Spotify pobjeđuje Deezer zbog podcasta i nadmoćnog algoritma

Glazbeni servis Spotify došao je u Hrvatsku.
20. srpnja 2020. u 17:19 0 komentara 421 prikaza

Euforija koja se proširila društvenim mrežama nakon što je švedska tvrtka Spotify prošloga tjedna proširila svoje poslovanje na Hrvatsku mogla se mjeriti samo s famoznom histerijom koja je izbila nakon otvaranja prvog McDonald’sova restorana u Jurišićevoj, kada se kolona Zagrepčana željnih “svjetskog” fast fooda protezala do Trga bana Jelačića. Fascinantna je ta naša glad za multinacionalnim brendovima koji kao da nam potvrđuju da pripadamo nekom razvijenijem, zapadnom svijetu.

14.04.2013., Zagreb - Sibila i Seid Serdarevic vlasnici su izdavacke kuce Fraktura. Photo: Petar Glebov/PIXSELL Bračni par Serdarević o novoj knjižari U Frakturinoj knjižari ćemo imati knjige koje bi i sami željeli pročitati

Ali sve to već imamo?

U toj priči pomalo zbunjuje činjenica da su u Hrvatskoj već dostupni Deezer, Apple Music i slični servisi oko čijeg se dolaska dizalo manje graje. Zato smo odlučili provjeriti zašto je baš Spotify izazvao toliko uzbuđenja hrvatskih slušatelja. Za manje upućene, važno je naglasiti da se radi o streaming servisu koji vam omogućava pristup milijunima pjesama i glazbenih albuma. Osnovni korisnički račun je besplatan, potrebni su vam samo stabilna internet-veza i uređaj za reprodukciju, bilo da se radi o mobitelu, kompjuteru ili uređajima za kućnu zabavu poput Amazonove Alexe. Mi smo ga bez problema povezali s kućnim AV tunerom, dok je za integraciju s Fitbitovom fitness-narukvicom ipak trebalo kupiti pretplatu.

Osim bolje povezivosti s drugim uređajima, tri modela pretplate na Spotify čije se cijene kreću od 7 do 9 eura mjesečno nude i više paralelnih podračuna za članove vaših obitelji, zajedničke playliste, mogućnost pohrane glazbe za offline slušanje te izostanak radijskih oglasa. U ovom tekstu usredotočit ćemo se na razlike između Spotifya i njegova glavnog konkurenta Deezera, koji košta 10,50 eura, ali omogućava dijeljenje računa među čak šest korisnika te hi-fi kvalitetu zvuka. Treba imati na umu i da pretplate na neke internetske servise u Hrvatskoj dolaze s vezanom pretplatom na Deezer koja je u tim slučajevima mnogo povoljnija. U plaćenim verzijama Deezera i Spotifya gotovo da nema razlike, osim algoritma koji je bolji u Spotifyevoj aplikaciji: dok će Deezer fanovima indie rocka nuditi trap-cajke i hitove Jelene Rozge, Spotify će vam poput najboljeg prijatelja suptilno preporučivati glazbu za koju niste ni znali da je volite.

Odlazak gospara U Dubrovniku umro poznati slikar i čuvar dubrovačkih uspomena Ivo Grbić

Bolja besplatna verzija

U besplatnoj verziji razlike su još dramatičnije u korist Spotifya jer su reklame gotovo neprimjetne, dok Deezer agresivno prekida pjesme reklamnim upadicama, prisiljavajući vas da kupite pretplatu ili jednostavno odustanete od opuštanja sa slušalicama u ušima. Dodajući i velik katalog podcasta i širi izbor opskurnije žanrovske muzike koje upisujemo kao dodatne bodove za Spotify, jasno je da ovaj servis itekako ima šanse da nas zavede, pa možda i uvjeri da raskinemo s voljenim Deezerom.

Slunj: Gotovina, Markač i Krstičević nazočili vojnoj vježbi Velebit 18
NEPOZNATA EPIZODA IZ ŽIVOTA TOME MEDVEDA
'Tog je dana u Primišlju poginuo vaš brat, srpski, i moj brat, hrvatski vojnik'
Gorenje
Pametni savjeti
Borba protiv otpada: Bacamo hrane više nego ikada, ali postoje načini kako to smanjiti
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.