Naslovnica Kultura Glazba

Ovacije za operni spektakl koji intrigira i režijom i pjevanjem

Opernom premijerom dirigirao je talijanski maestro Marcello Mottadelli, a “Turandot” je režirao Stefano Ricci.
21. svibnja 2018. u 10:10 0 komentara 569 prikaza
Foto: Davor Višnjić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/13

Nakon uspješne koprodukcije Opere zagrebačkog HNK-a s bečkim Theater an der Wien i “Ukletim Holandezom” s puno se uzbuđenja očekivala i koprodukcija s opernim festivalom Sferisterio iz Macerate i Puccinijevom zahtjevnom operom “Turandot”.

Premijera “Turandot” Arktička zvijer, bazen smrti i smaknuća na putu do ljubavi

Poput “Holandeza”, i osuvremenjenu i nekonvencionalnu operu “Turandot” zagrebačka je publika dočekala rijetko viđenim i potpuno zasluženim ovacijama. Iako bi se o režiji Stefana Riccija kao plodu kreativnog dueta Ricci/Forte moglo nadugačko raspravljati, riječ je o vizualno iznimno atraktivnoj opernoj predstavi koju je scenograf (i oblikovatelj svjetla) Nicolas Bovey maksimalno raširio po pozornici, a kostimografkinja Marta Bevilacqua dala prozračni i elegantni filmski štih.

Dramaturški lajtmotiv predstave je velika skulptura polarnog medvjeda, i zlokobna i zamamna u isti čas, uostalom baš kao i surova princeza Turandot koja sadistički nezaustavljivo ubija prosca za proscem u svojem bijegu od erotskoga i ljubavnog ostvarenja. Redatelj Ricci dobro poznatu radnju opere dinamizirao je uvrštenjem mimičara koji poput pasa čuvara prate Turandot na njezinu krvavom putu prema ljubavi, čas odjeveni u nekakve maskirane nindža-ratnike, a čas ogoljene gotovo do kraja.

Dvojac Ricci/Forte, kojima je “Turandot” prvi izlet u operu (za koji su nagrađeni nagradom “Franco Abbati” za najbolje redateljsko ostvarenje u protekloj godini u Italiji, svojim su energičnim mimičarima na mahove doslovno zagorčavali život solistima i otežavali im pjevanje potežući za ruke, a publici su priuštili i brutalne scene kao što je ubojstvo djece iz puške. Ali razigrali su predstavu, razbili monotoniju predvidljive operne režije, a da pri tome nisu intervenirali u Puccinijevu partituru.

A za nju se odlično pobrinuo talijanski dirigent Marcello Mottadelli, zahvaljujući nadahnutom orkestru, ali i odličnom zboru koji je uvježbao Luka Vukšić, koji u Puccinijevoj operi “Turandot” ima itekako zahtjevnu ulogu. Ako nemate vrhunskog tenora i posebno iznimnu dramsku sopranisticu, onda je stavljanje opere “Turandot” na repertoar samoubilački čin za svaku opernu. No u ovom zagrebačkom slučaju i upravi i publici se posrećilo. Talijan Renzo Zulian idealni je, svjetski Calaf, pravi profesor i pjevanja i muziciranja, otjelotvorenje rasnog talijanskog tenora stare škole. Potpuno ravnopravna partnerica bila mu je slovenska sopranistica Rebeka Lokar koju zagrebačka publika već poznaje, a koja se snašla i kao glumica, a upravo je briljirala otpjevavši svoju Turandot u furioznom i dominantom stilu kakav se rijetko čuje uživo.

Valentina Fijačko Kobić svoju je eteričnu pučinijevsku kvalitetu napose pokazala u ariji robinjice Liú iz trećeg čina, dok sve komplimente zaslužuju razigrani Davor Radić, Ivo Gamulin i Mario Filipović kao Ping, Pong i Pang. Berislav Puškarić bio je zvučni Timur, a Božimir Lovrić odveć prigušeni Altoum za razliku od Nevena Palečeka kao mandarina. 

Turandot PROMO Turandot, posljednja ovosezonska opera u zagrebačkome HNK Gostovanje Mrduša HNK u Mostaru naglašava vremenski most te govori o nama Gostovanje za pamćenje Riječki “Otello” pomeo gledatelje u zagrebačkom HNK

Tomislav Mužek je vagnerijanac godine za ulogu Georgea u “Ukletom Holandezu”

Dodjela nagrade Vagnerijanac godine hrvatskom tenoru Tomislavu Mužeku, koju dodjeljuje Udruga Richard Wagner, pretvorila se u njegovo dvostruko slavlje. Uz vagnerijansku nagradu koju je Mužek zaslužio siječanjskim izvedbama Georgea u Wagnerovoj operi “Ukleti Holandez” na sceni svojeg matičnog zagrebačkog HNK-a, intendantica Dubravka Vrgoč obznanila je da je omiljeni tenor i novi nacionalni prvak.

Dirigent “Ukletog Holandeza” Nikša Bareza pohvalio je cijeli ansambl zagrebačkog HNK-a za izvedbu originalne verzije te rane Wagnerove opere pohvalivši posebno Mužekovu interpretaciju. Predsjednik Udruge Richard Wagner Mladen Tarbuk istaknuo je da je Mužek Erika (u zagrebačkoj verziji Georgea) pjevao i u Bayreuthu te da pokazuje predanost svijetu opere i odanost svijetu lieda. Mužeku je nagradu uručila mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović, a Mužek, koji je Erika otpjevao šezdesetak puta, izveo je ariju iz trećeg čina opere uz pijanista Darijana Ivezića.

COTRUGLI Business School
TOP MENADŽERI
Kako uštediti 2000 € i besplatno u Hrvatskoj isprobati vodeći MBA program regije?

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.