Pet je godina proletjelo otkad nas je Sucker Punch počastio povijesnom avanturom Ghost of Tsushima koja je gamerski svijet oduševila prikazom japanske prirode, kulture i samurajskog života 13. stoljeća. Tristo godina kasnije nalazimo se u sjevernoj regiji Ezo, danas poznatoj kao Hokkaidô, stavljeni u ulogu borbene Atsu. Ovo je početak novog uzbudljivog nastavka Ghost of Yōtei koji već prvim kadrovima oduzima dah svojim bojama i grafikom za koju smo čak u prvom Ghostu mislili da je izvanredna, a onda samo možete zamisliti kakva je sad.
Ova PlayStationova ekskluziva službeno je izašla ususret vikendu, a mi smo je imali nekoliko tjedana ranije, što nam je omogućilo da prođemo većinu ogromnog gameplaya i donesemo kvalitetniji uvid u igru koja je i prije premijere ovjenčana nagradama za najočekivaniju igru godine. Tu su, naravno, i već nezaobilazne drame oko toga da je u drugom dijelu glavna junakinja žena, ali nijednog ozbiljnog gamera to ne bi trebalo smetati jer je mlada Atsu savršeno uklopljena u svijet koji nam je otvorio Ghost of Tushima.
Kako i priliči samurajskoj drami, Atsu je kao dijete svjedočila ubojstvu svojih roditelja, ostavljena zavezana za goruće drvo ipak je uspjela pobjeći. Hoće li se uspjeti spasiti i krvnička šestorka Yōtei Six čija se imena nalaze na osvetničkom popisu ove ustrajne žene rōnin, to je na vama. Upravljajući heroinom, krećete u pohod otvorenim svijetom okolice aktivnog stratovulkana Yōtei poznatog i kao Ezo Fuji.
Pred vama su ravnice i livade kojima će vaš konj rado galopirati brže ili sporije ovisno o boji cvijeća. Tu su šume i drveća zapanjujućih boja, ali i snijeg napravljen s toliko detalja koji najviše dolaze do izražaja kada ga razgrćete dok hodate ili se borite. Kada već spominjemo borbu, tu je možda i najveća razlika dvaju Ghost nastavaka. Unutar tristo godina ipak je došlo do napretka u naoružanju pa tako uz katanu dolaze još ōdach, veliki moćni samurajski mač odličan za grdosije od neprijatelja, koplje yari idealno za držanje zlikovaca na distanci, kusarigama, tj. kombinacija srpa i lanca koja će razbiti vojnike sa štitom te dual katana kao jednostavno, ali korisno pojačanje osnovnog oružja. 17. stoljeće donosi nam i početke vatrenog oružja, ali ono je dovoljno dobro balansirano da ne zasjeni mačeve u kojima je zapravo cijela čar ove igre. U priči postupno otkrivate nova oružja te ih uz pomoć senseija učite koristiti, a kada malo napredujete samo ćete čekati priliku da u nekoj dolini naletite na neprijateljske vojnike na kojima ćete vježbati kombinaciju svih tehnika.
Kao i u Tsushimi, susretat ćete malene lisice koje će vas voditi do kratkih i slatkih dodatnih avantura ili mjesta od interesa. Osim njih, u ovom su nastavku vaši prijatelji i vukovi. U kritičnim trenucima borbe, kada mislite da je svaka nada izgubljena, postoji šansa da niotkuda na neprijatelje skoči vuk pružajući vam još jednu priliku za život.
Sve svoje sposobnosti ratovanja, baratanja oružjem, jahanja pa i dozivanja navedenog vuka možete nadograditi na malenim oltarima postavljenim diljem mape na koje možete naići slučajno, ali možete i kod lokalnog kartografa kupiti komadić mape koji će vam osim oltara otkriti gdje se nalaze bambusi za nadogradnju spirita, termalni izvori za obnavljanje zdravlja i slična mjesta koja će pridonijeti izgradnji vašeg lika u nepobjedivu borkinju.
Zgodna je novina u ovom nastavku i igra zeni hajiki koju Atsi igra u lokalnim gostionama. Radi se o naguravanju kovanica po stolu koje je zarazno koliko je i jednostavno, a ako postanete dobri u tome, možete zaraditi prilično dobar novac pobjedom drugih likova.
Ghost of Yōtei obiluje detaljima koji cijelu igru čine vizualno spektakularnom. Kimona, oklopi, njihove nadogradnje, šeširi, kacige, tradicionalne maske, sve je to toliko bogato napravljeno i s mogućnošću prilagođavanja da se ponekad ne možete odlučiti koji bi bio idealan izgled za vašu ratnicu. Sucker Punch očito je bio vođen starim pravilom "ako je nešto dobro, nemoj mijenjati", osim naravno ako ne misliš napraviti nešto još bolje, a to je u ovom slučaju Ghost of Yōtei.