Naslovnica Kultura Film

Kada producirate neki film, vi zapravo financirate nečiji san

07. lipnja 2019. u 15:10 0 komentara 113 prikaza
Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL

Producent kanadskog National Film Boarda, koji je koproducirao i poznatu “Ježevu kućicu”, Marc Bertrand, već je godinama dobrodošao i stalan gost na zagrebačkom Animafestu. Nekoliko puta bio je član žirija, njegovi su filmovi osvajali nagrade, a ove će subote održati predavanje o virtualnoj i proširenoj stvarnosti u animiranom filmu te ocjenjivati radove upravo u VR kategoriji.

Izvan sebe - Stella Hartman 29. Animafest Natjecanje hrvatskog filma

Najbolji posao na svijetu

– Animafest je zbilja renomiran festival, jedan od pet najboljih u svijetu. Svi mi koji smo u svijetu animiranog filma imamo naviku da, prije nego što odemo na Annecy, obavezno svratimo u Zagreb – kazao nam je Bertrand.

Selekcija filmova je odlična, ističe, ali producenti nakon nekog vremena ipak ne idu na festivale samo gledati filmove. Tamo se grade prijateljstva, veze, upoznaju ljudi i nalaze potencijalni novi projekti.
– To je prilika za druženje jer dio mog posla kao producenta jest i graditi ljudima samopouzdanje, biti im na raspolaganju, podupirati ih. Rad na kratkom animiranom filmu može trajati godinama i često na njemu radi jedna osoba koja je istovremeno redatelj, scenarist i animator, a to je toliko zahtjevno da možete poludjeti. Ja ne donosim odluke umjesto autora, ali tu sam da ih svojim iskustvom poguram u pravom smjeru. Kada producirate nečiji film, zapravo financirate njihov san – kaže Bertrand. 


29. Animafest Šest dana od jutra do mraka za 400 filmova iz 45 zemalja

Taj je dio posla ono zbog čega ga obožava, ali ipak napominje kako je to samo dvadeset posto onoga što radi.

– Moj posao je najbolji posao na svijetu! Ali ipak, osamdeset posto je budžetiranje, dosadna birokracija, sklapanje ugovora... To je onaj usrani dio, ali netko i to mora raditi – smije se Bertrand.

Prije nego što se otisnuo u producentske vode, Marc Bertrand bio je kazališni glumac u Ottawi. Glumio je i režirao predstave, imao je svoju produkcijsku kuću, ali u 90-im godinama u Kanadi nastupila je kriza i vlada je morala prestati s financiranjem takvih umjetničkih aktivnosti. Na nagovor prijatelja preselio se u Montreal, gdje je upoznao i svoju ženu, a zatim i jednog redatelja dokumentaraca.

Animafest Hrvati među 47 najboljih studentskih filmova

Rizik se isplati

– Kako sam prije radio u kazalištu, kod kuće sam imao svakakve povijesne kostime. Jednom su redatelju dokumentaraca trebali neki stari šeširi i prijatelj ga je uputio na mene, a ja sam mu rekao da ću raditi bilo što, ali da želim raditi u filmu – prisjeća se Bertrand.

Nekoliko godina bio je asistent, a zatim je prodao kuću kako bi si platio studij filma u New Yorku. 

– Kad sam se vratio, dobio sam ponudu da radim na animiranim filmovima, o kojima nisam znao apsolutno ništa. No više nisam imao što izgubiti, pa nisam imao ni posao, te sam odlučio pristati i imao sam sreću što sam dobio priliku raditi s najboljima u tom polju. Toliko se uzbudljivih stvari trenutačno događa u animaciji, tu su nove forme poput VR-a i AR-a, ali otkrivamo i neke prastare tehnike, poput enkaustike, tehnike slikanja voskom koja se koristila u starom Egiptu, a mi sada prvi radimo animirane filmove na taj način, jer to je ono čemu težimo u NFB-u, eksperimentirati, riskirati i širiti vidike – zadovoljno tvrdi Marc Bertrand.

Valamar
Prilika za posao
Ovo je troje mladih koji rade u turizmu, evo zašto su zadovoljni i žele ostati u Hrvatskoj
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.