Naslovnica Kultura Vizualna umjetnost

Ivana Jurić u Studiju Moderne galerije 'Josip Račić' predstavlja 12 radova

Ivana će predstaviti 12 radova, kombinirana tehnika, 10 radova iz 2018. i dva rada iz 2017. godine., koji se mogu pogledati do 7.listopada 2018.
10. rujna 2018. u 15:39 0 komentara 116 prikaza
Foto: Ana Marija Đankić
Pogledajte galeriju 1/4

Ivana Jurić diplomirala je animaciju i nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Dobitnica je brojnih nagrada i izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Članica je HDLU Zagreb i HZSU i živi i radi u Zagrebu.

'MOSTOVI I ZIDOVI' Izložba hrvatske umjetničke dijaspore uz hitove Motovuna

Njena izložba dvojezičnog naziva „Nevidljivo Lice / Face Blindness“ bit će predstavljena u Studiju Moderne galerije “Josip Račić” 20.rujna 2018. Ivana će tom prilikom predstaviti 12 radova (kombinirana tehnika, 10 radova iz 2018. i dva rada iz 2017. godine.) koji se mogu pogledati do 7.listopada 2018.

U nastavku donosimo dio predgovora povjesničara umjetnosti  Željka Marcijuša.

Sonja Butić Davidoff Sonja Butić Davidoff Otvorena izložba slikarice koja je prva naslikala Praljka nakon smrti

“…Ivana Jurić kontroliranim kaosom kolaža rekreira biološki portret vrste koji je univerzalan, disperzivan, višedimenzionalno prostorno-vremenski oblikovan, znakovit i slojevit. To je ujedno i autogram osobne specifičnosti. Ivana ima blagi oblik nepercipiranja ljudskoga lica – Face Blindness – stoga se izrazom i fokusira na zagonetni anatomski teritorij lica utiskujući ga u vlastiti vizualni kôd – vidljive korelacije svojevrsna suočavanja i razobličavanja užasa osjetilne frustracije, ali i rekreacije fokusom uslojeno presložena i slobodnim asocijacijama razlomljena, rasporena, analitički razvezena i ponovo povezana, pretumbana tijelo-lica s popratnim nadrealnim dodacima i višeznačnim aluzijama. Mimikom lica možemo gestikulirati 300 izraza. Iza tih izraza igre, plesa, glume i pantomime kriju se nakane, svrhovitost ili besmisao, ispunjenost ili praznina, žudnje, želje, osmjesi i radost, suze i mirisi, srdžbe i bjesovi, izopačenosti i gađenja, glad i sitost, psihološki karakteri, policijski profili i rase, seksualne privlačnosti ili odbojnosti koje se uvijek odražavaju na licu; zaljubljenost i očaji, agresija i strahovi, gnušanje i apetiti, ljubav i mržnja, djetinja iskrenost, ljepota i euforija mladosti te staračka mudrost; cinizam i ironija, podsmjesi i uvrede, zadovoljstva i ugode, pijanosti i halucinacije, zdravlje i bolesti, istinitosti i lažiranja; ljepote i ružnoće, lice-naličja tjelesnoga govora sa zvukom ili bez njega – kako nam to predočuje nijemi film bez glasa, ali i sama, također nijema, smrt...” iz predgovora Željka Marcijuša.

Bill Cunningham Hommage Billu Cunninghamu Dobro odjeveni ljudi za njega su bili slika života u New Yorku

Ovako perceptivni poremećaj tumači umjetnica:

„Koncept izložbe kreće od Face Blindnessa, kojeg i sâma imam u blagom obliku. Nije da ne prepoznajem svakoga, nema veze niti sa ljepotom/ružnoćom pojedinca već je u pitanju neki (meni još uvijek nepoznat) sistem pamćenja i eliminacije. Najsličnije tome je nerazlikovanje ljudi druge rase, nepoznavanje njihove geometrije lica…; svi su nam slični dok se ne nađemo u situaciji da duže vrijeme boravimo s istima, treba neko vrijeme da si posložimo puzzle. Nije u pitanju sljepoća već nešto poput nemanja sluha…; čujem pjesmu, ali ne raspoznajem tonove i akorde, to jest ne mogu ih ponoviti u tonalitetu.”

 

sas
PREVENTIVA
Liječnik savjetuje: U ovim situacijama je potrebno tražiti drugo mišljenje stručnjaka

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.