Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 15
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Telekom savjetuje

Korisnici imaju prava iako ih operatori prešućuju!

Telefoniranje
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
12.06.2014.
u 16:31

Kako raskinuti ugovor i priskrbiti si bolju tarifu i uređaj, savjetuju članovi udruge Telekom koja brine za zaštitu potrošača te ujedno proziva HAKOM jer nije izradio tarifni kalkulator iako je po zakonu trebao

Vlada je nametnula novi harač telekomima, slijedom toga su HT, Vipnet i Tele2 poskupjeli svoje usluge. Svim pretplatnicima račun će biti 8 kuna skuplji (bez PDV-a), a prepaid korisnici plaćat će 10 posto više dosadašnje bonove. Na prvi pogled čini se da nemate nikakvog razloga za raskid ugovora. No, prijevremeni raskid bez plaćanja penala zapravo je prilika da se riješite tarife koja vam se ne sviđa i prijeđete na neku drugu i kod drugog operatora.

Udruga Telekom, koja se brine za zaštitu potrošača u svom priopćenju upozorava na neke detalje. Kažu – U trenutku kada većina pretplatnika mobilnih mreža zbog poskupljenja ima pravo na prijevremeni raskid ugovora bez naknade (penala), držimo važnim korisnicima pojasniti ključne stvari koje pojedini operatori često namjerno prešućuju. Korisnici koji sa svojim brojem žele prijeći kod drugog operatora, uopće se ne trebaju javljati postojećem operatoru, nego kod novoodabranog operatora trebaju podnijeti zahtjev za prijenos broja. To je jedini propisani način da korisnici zadrže svoj dosadašnji broj. Pri tome je važno znati da prijenos broja u mobilnim mrežama ne bi smio trajati dulje od tri radna dana, no uvažavajući moguće poteškoće zbog velikog broja zahtjeva za prijenos, predlažemo pretplatnicima T-Mobile i Tele2 koji žele promijeniti operatora uz zadržavanje broja da zahtjev novom operatoru podnesu najkasnije do 20. lipnja 2014., a korisnicima VIP-a koji žele promijeniti operatora da zahtjev za prijenos broja kod novog operatora podnesu najkasnije do 30. lipnja 2014.

Zatraže li korisnici kod svog postojećeg operatora raskid ugovora, njihov broj će se deaktivirati i neće ga moći koristiti kod drugog operatora. Zato je važno da svi koji žele promijeniti operatora i zadržati kompletan broj (s predbrojem 09x) koji su do sada koristili, postupe prema ovoj proceduri i rokovima.  Iako je HAKOM izdao priopćenje vezano uz obaveze otplate mobilnih uređaja prilikom raskida ugovora, važno je naglasiti da mobilne uređaje moraju otplatiti oni korisnici koji su na svojim računima imali posebnu stavku otplate uređaja iskazanu kao opcija, otplata uređaja ili na
neki drugi način. Ako na računu nema posebne stavke otplate uređaja, već je cijena otplate uređaja uključena u cijenu same tarife, korisnici u pravilu uređaj ne moraju platiti.

Osim savjeta za korisnike u Udruzi Telekom prozivaju HAKOM jer nije izradio tarifni kalkulator te  kažu: – HAKOM već 36 mjeseci nije ispunio svoju zakonsku obavezu da krajnjim korisnicima elektroničkih komunikacijskih usluga omogući neovisnu procjenu troškova koji proizlaze iz cijena javnih komunikacijskih usluga, svojevrsni tarifni kalkulator, iako bi to korisnicima iznimno olakšalo odabir novog operatora i tarife. Posebno bi važno bilo korisnike o tome informirati u ovom trenutku kada imaju mogućnost bez naknade (penala) promijeniti operatora bez obzira na obavezno
trajanje ugovora. Stoga pozivamo sve pretplatnike da pametno iskoriste trenutnu mogućnost raskida ugovora bez naknade i odaberu onog operatora i tarifu koji će im osigurati dugoročne potrebe za telekomunikacijskim uslugama za prihvatljivu cijenu – stoji u priopćenju udruge Telekom. Pri odabiru valja voditi računa o eventualnoj naplati naknade za uspostavu poziva, dovoljnoj količinini poziva, poruka i internetskog prometa uvažavajući rastuće potrebe za internetskim prometom, kao i obratiti pozornost na mogućnost ugovaranja usluge bez potpisivanja ugovorne obveze.

>>HAKOM upozorava: Jednokratna otplata mobilnog uređaja ne može biti nametnuta

Komentara 4

BR
brodludjaka
23:33 12.06.2014.

Hrvatski telekom je leglo lopovluka, prevaranata, neznalica, neodgovornih ljudi, a sve na štetu korisnika njihovih usluga, a pod patronatom hrvatske države i vlade. Lažu i nikada ne govore istinu, varaju na računima, imaju nesposobne zaposlenike u svojim centrima itd... sve u svemu jad i bijeda od usluge. Ali to je usluga na hrvatski način, pa ne možeš ništa drugo ni očekivati na ovim prostorima.

MP
milivoj.plodinec
20:00 12.06.2014.

Sve bi to bilo divno i krasno da to funkcionira. Naime zatražio sam prijenos broja iz T-coma u vip. I zahtjev prolongiran na 02.07. zbog ugovorne obveze koja u principu više ne vrijedi jer se mijenjaju uvjeti koje ja nisam potpisao. Da bi još sve bilo gore, broj je moguće prenijeti iz T-coma na nekog drugo operatera do 30.06. Čime se jasno meni krše potrošačka prava, jer me onemogućavaju u raskidu ugovora, odnosno omogućiti će mi prijenos broja, na način da ću ja njima zbog isteka roka morati platiti preostale mjesece ugovorne obveze. Zanimljivo da o tome nitko ne piše, a sigurno nisam jedini koji je pokušao prenijeti broj i kojemu se dogodila ista stvar.

BR
bravar
17:51 02.07.2014.

imao sam pretplatu u vipu koja je bila 30kuna i sad mi pošalju poruku da mi povećavaju za 8kuna plus pdv što iznosi 10kuna što nije 10posto već 33posto ,a za bonove je povećanje10posto.zašto onda meni dižu povećanje od 33posto,pa sam iz tog razloga raskinuo ugovor jer to je bezobrazlug.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije