Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
kolumna
Povratak na članak

Dosta neodlučnosti! Zarađuju na nama

Hrvatska energetika u začaranom je krugu krupnih interesa i lažne demokracije, samo da bi ovisnost rasla

Komentari 37

NE
Netjak
14:16 11.08.2012.

Moonster: Ja sam protiv uvoza ako postoji približno dobra zamjena. Plomin na ugljen i ombla će imati vrlo skup proizvod; jedan zbog uvoza ugljena a drugi zbog prevelikog troška izgradnje; u oba slučaja ćemo se zadužiti u inozemstvu pa ćemo opet davati strancima novce - pitanje je samo u kojem slučaju dajemo više.

VL
EL
EJAKULARNA LOBOTOMlJA
12:17 10.08.2012.

da...slažem se u potpunosti.....ovo je lažna, patvorena demokracija koju provode komunisti iz sdp i hdz u tandemu sa pričicama koje oni serviraju a o energetici se da razgovarati na mnoge načine, a ne samo kroz jedan vid iste

VL
DU
Deleted user
12:27 10.08.2012.

Kontekst potrošnje ljeti - klimatizacijske naprave potroše u ljetnim vrućinama koliko proizvede 1/2 NE Krško odnosno instalirana snaga je cca 350 MW i kad je vani ambijentalna temperatura 35-40 C (topi se stina!), onda je mreža pod većim opterećenjem nego u zimskom vršku potrošnje. Naime, zimi je ambijentalna temperatura hladi postrojenja, trafo stanice i vodiče - ljeti im izgaraju kompletne trafo stanice, kao prošlog ljeta kraj Šibenika. I ne bih se složio da uvozimo struju i otkidamo djeci od usta. Potrošnja odraz turizma i klingaju kase veselo duž obale. Na duge staze dakako da je neizdrživo samo uvoziti struju- HEP više nije ni financ. niti strukovno osposobljen za kapitalne energ. objekte - npr. HE Lešće na rubu Gorskog Kotara se gradila više od deset godina, s nizom skandala tijekom gradnje i puštanja u pogon. Ima mizernu snagu kad se gleda prema ostalima, a jedino je što je naposljetku HEP uspio iznjedriti nakon 91. godine. Kakva alternativna energija, kakve elektrane - krkani što uprihode to strckaju i to bi bila životna zbilja. NIsu u stanju ni smanjiti gubitke na elektrodistr. mreži 0,4 kV koji kod nas idu i do 20 %, a Zapad tolerira max 5 %.

VL
BA
baltazar
12:28 10.08.2012.

Hopa ! Novinar je bio s Čačićem :)

VL
EL
EJAKULARNA LOBOTOMlJA
12:31 10.08.2012.

nama je potrebna jedna nuklearka od 1 GWh na samoj granici sa srbijom. to bi osim koristi bio i fini osigurač

VL
DU
Deleted user
12:48 10.08.2012.

@gosp. Biočina odličan članak

VL
MO
morales
12:55 10.08.2012.

Slažem se samo s okvirnim zaključkom da treba graditi nove elektrane. Sve ostalo se čini samo kao pamfletić za opravdavanje toga što se Plomin gradi na ugljen. „Jer, riječ je o deset milijuna uzetih iz bolnica u kojima liječite svoje bližnje, škola u kojima školujete svoju djecu te naposljetku – iz mirovina koje ćete jednog dana uživati.“ Ovo je vrhunac besmislenosti ovoga teksta. Nije uzeto od nigdje, jer će onaj koji je potrošio to i PLATITI!

VL
MO
morales
12:56 10.08.2012.

Dalje – više puta se pisalo o tome, pa i Večernjak, da ima hrpa zainteresiranih investitora za vjetroelektrane i ostale obnovljive izvore. Naravno da oni ne mogu biti jedini, ali uz ostalo što imamo, mogli bi biti praktički dovoljni uz novi Plomin, koji se trebao graditi na PLIN. Zašto se ne gradi na plin? Racionalnoga razloga nema, očito će netko dobiti proviziju u džep. A tvrditi da i elektrane na obn. izvore zagađuju te time opravdavati gradnju elektrane na ugljen 2012. godine je tragikomično. Uz to, zašto se ne radi na edukaciji? Koliko ima ljudi koji spavaju uz klime, umjesto da jednostavno otvore prozor i vjerojatno na kraju dobiju nižu temperaturu? Možda bi bili oprezniji kada bi sagledali širu sliku, da ne govorim da nije dobro ni za zdravlje. Što je s dućanima gdje se doslovno smrzavaš kad uđeš, jer je unutra 20°C? I onda još vidiš prodavače u dugim rukavima?! Brzo bi se to riješilo i na druge načine, mada moram dodati da i mene živcira što su se ljudi počeli buniti protiv svega, osim protiv onoga čega treba. Pa tako već i apsurdne stvari postaju problem i ne mogu se graditi.

VL
ZV
Zvizdan
12:58 10.08.2012.

@Grizzly Ponavljaš se.... @Večernji list (novinar) Zaokret ulijevo?!?

VL
Avatar bereza
bereza
13:13 10.08.2012.

Skromnost novinara Biočine je zadivljujuća! Poziva se na članak objavljen jučer u VL-u, i na njemu gradi svoj članak. Pri tom, u svojoj skromnosti, propušta spomenuti kako je taj referentni članak napisao novinar Biočina. Slijedi li serijal članaka koje kao da je PiPi naručio i odobrio preko svoje PR agencije? Hrvatskoj treba električna energija! To nitko ne spori. Samo, kakva joj energija treba? Ona od koje će vrhnje pobrati svi ostali? Što Hrvatska dobija izgradnjom Plomina 3 na ugljen? Korist će imati strani projektanti, investitori, i bankari; trgovci ugljenom, i prijevoznici. Hrvatskoj ostaju penali zbog emisije CO2, kisele kiše, zbrinjavanje otrovnih ostataka ugljena, zagađenje, troškovi liječenja oboljelih od respiratornih i malignih bolesti. Ne želi se koristiti plin s nedalekih hrvatskih polja, već ga se poklanja Italiji, te ga se zatim kupuje od Italije. To su pravi poslovni potezi! Kad bi uz postojeću proizvodnju, HEP smanjio gubitke u truloj elektrodistribucijskoj mreži na prihvatljivih 5%, tada bi se vlastitim elektranama pokrivalo ne 65%, već 80% potreba. Samo, takve zahvate morali bi raditi stručnjaci, a ne partijski podrepaši.

VL
MO
moonster
13:34 10.08.2012.

@bereza plin se poklanja Italiji? Eto dokaza da komentiraš stvari o kojima pojma nemaš. A pritom si i licemjer. Jer naš ugovor s Italijom potpuno je isti i kao i primjerice Inin sa Sirijom. A to da Sirija nama 'poklanja' svoj plin ti je pretpostavljam bilo sasvim ok. A što se tiče gubitaka u mreži - znaš li ti koliko košta eliminiranje gubitaka iz distributivne mreže?

VL
Avatar bereza
bereza
14:32 10.08.2012.

@moonster Ne upuštam se u rasprave s pijancima, luđacima, i "dvogodišnjacima" koji nemaju osnovnu kulturu ophođenja.

VL
MO
morales
14:39 10.08.2012.

@bereza Svaka čast! Lijepo je neki čovjek nedavno izračunao da će nas samo dozvole za emisije CO2 koštati daleko više nego da se gradi neki drugi tip elektrane. Zapravo, još gore, toliko koštaju da će elektrana nužno morati poslovati ss gubitkom! Pa tko troši 6 mlrd. kuna za nešto za što se zna (nema tu rasprave niti politike, zna se koliko te dozvole koštaju!!) da će poslovati s gubitkom?!?!

VL
MO
moonster
15:50 10.08.2012.

@bereza Ispričavam se ako sam Vas uvrijedio svojim nastupom. Nije mi to bila namjera. No, molim Vas da ovdje točno objasnite kako to Hrvatska 'daruje' plin Italiji? imate li kakve konkretne podatke? Jer, ako ih imate, vjeruje da bi ihh čitatelji ovog portala rado vidjeli. A ako ih nemate, onda svjesno obmanjujete Dakle, ja mogu biti pijanac, luđak ili dvogodišnjak, ali to svejedno ne znači da vi govorite istinu....

VL
MO
moonster
15:54 10.08.2012.

@morales Malo ću se igrati đavoljeg odvjetnika, ali neka. Dakle, kako vi znate da je računica tog čovjeka o emisijama CO2 točna? Primjerice, Čačić je danas rekao da je stiglo 45 inicijalnih ponuda za Plomin 3. Nije li poprilično uvjerljivv demantij tvrdnji o neisplativosti projekta?

VL
AN
Antiflašist
16:21 10.08.2012.

moonster, slazem se da je isplativo, ali za koga?smijem li pretpostaviti da ce se isplatiti stranoj korporaciji koja ce dobiti posao vrijedan milijarde kuna, smijem li pretpostaviti da nismo svi teski bedaci pa da vjerujemo da je ugljen gorivo buducnosti?.

VL
MO
moonster
16:44 10.08.2012.

@antiflašist OK. A što je energent budućnosti? I kad počinje ta budućnost? Jer, OIE će možda biti konkurentni za 15-20 godina, no što do tada? Uvoz kojeg zagovara morales?

VL
CA
cavecanem
17:45 10.08.2012.

uzeto 10 milijuna bolnicama, kako? jedino kad bi struja bila besplatna a dobro znamo da nije, platiti ćemo mi to 12 milijuna na kraju tržište struje postoji da se u slučaju potrebe negdje može kupiti a mi sad imamo sezonu i ljeto, a što kada zavrrše i ljeto i sezona? proizvodnja struje ima smisla kada je netko troši, a tko izvan sezone, industrija možda koje nemamo? i na kraju elektrana na kineski ugljen, prljavi i skupi izvor s druge strane svijeta, a vidjećemo onda sezonu kada zamiriši zrak i zasmeđi more čini se da se novinar večernjeg učlanio u hns

VL
Avatar bereza
bereza
18:46 10.08.2012.

@moonster Upišite u tražilicu: "Hrvatska vlastiti plin kupuje od Talijana" i moći ćete pročitati članak istog naslova, objavljen 29.01.2012. Stručni dio napisao je dr.Branimir Molak. Ja nisam ništa izmislio. Činjenica je da tom čovjeku vjerujem neizmjerno više nego ovim samozvanim "energetičarima", jer dr. Molaku je energetika struka i život. Da sam Premijer, on b i bio moj prvi izbor za područje energetike. Naravno da niti jedan zahvat u elektrodistribucijsku mrežu nije jeftin. Međutim, problem je što se u modernizaciju prijenosne mreže nije ulagalo zadnjih 20 godina, i sad bi kompletna rekonstrukcija sigurno koštala mnogo više nego da se to radilo planski, sustavno, tijekom više godina. Što vrijedi imati najveće elektrane ako kroz dotrajale kablove i trafostanice struja doslovce nestaje zbog običnih zakona fizike? Probajte umjesto u kanti vodu nositi u rešetu - to je gotovo ista situacija kao s elektroprijenosnom mrežom.

VL
EU
EUfan
23:25 10.08.2012.

Kako to? Mi Hrvati smo tako pametni a zaduženi do grla. Kad neki to prokljuve možda i bude nade za nas.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.