Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Potrošač

Uređaji se kvare češće nego prije, potrošači trebaju znati koja im prava donosi koje jamstvo

Iskustva govore da produljeno jamstvo itekako utječe na odabir uređaja
18. listopada 2021. u 07:53 4 komentara 2671 prikaza
Foto: Goran Stanzl/Vecernji list
Pogledajte galeriju 1/3

Brojni uređaji koje kupujemo kvare se češće nego prije pa je potrošačima važno znati koja im prava donosi koje jamstvo. Pri kupnji perilice rublja, televizora ili drugih uređaja, treba izabrati najpovoljnije jamstvo. Postoje zakonsko, komercijalno i produljeno, no mnogi ih ne razlikuju.

Zakonsko jamstvo vrijedi dvije godine i za proizvod odgovara trgovac pa je trgovina u kojoj je kupljen prva adresa na koju se treba obratiti u slučaju kvara. Ipak, trgovac ili proizvođač često će vam ponuditi i komercijalno jamstvo, koje se u pravilu dodatno plaća.

– Razlika između komercijalnog jamstva i zakonskog jamstva trebala bi biti upravo u tome što komercijalna jamstva trebaju nuditi neke posebne situacije. Npr. mobitel ili neki drugi tehnički proizvod upao je u vodu, došlo je do neke situacije koju smo mi prouzrokovali pa je došlo do kvarenja uređaja – objašnjava za emisiju HTV-a Potrošački kod Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača iz Osijeka te dodaje kako je komercijalno jamstvo gotovo identično zakonskom pa ga potrošač nema razloga kupiti. Mnogi se potrošači odlučuju na produljeno jamstvo

– Zakonsko jamstvo, dakle, obavezno je i ono ga svakako sljeduje, a kod većine aparata produljeno jamstvo daruje se kupcu kao dokaz o kvaliteti uređaja. Dakle, jednako se koriste zakonsko i produljeno jamstvo – kaže Dragan Bošnjak, voditelj poslovnice Elipsa iz Osijeka.

U osječkom Centru za informiranje i edukaciju potrošača kažu da se produljeno jamstvo najčešće dodatno plaća te potrošačima vrlo rijetko savjetuju da se pozivaju na jamstva prilikom kvara na uređaju.

– Češće se pozivaju na ovu odgovornost za materijalne nedostatke koja je isto definirana Zakonom o obveznim odnosima. Također vrijedi dvije godine. Ali ako potrošač reklamira u roku od šest mjeseci smatra se da je stvar imala određeni materijalni nedostatak od trenutka kad je uzeta, odnosno preuzeta iz same trgovine – kaže Popović Filipović te dodaje kako dobivaju velik broj pritužbi na kvarenje određenih uređaja u jamstvenom roku.

– Najteže je ostvariti ta prava jer trgovac, odnosno proizvođač, želi da se uređaj servisira, što mi apsolutno ne prihvaćamo kada se radi o uređaju tek kupljenom, kad je prošlo nekoliko mjeseci, mjesec dana – pojašnjava.

I u tim slučajevima, dodaje, savjetuju potrošača te inzistiraju da trgovac taj uređaj zamijeni ili pak potrošaču vrati novac kako bi on mogao negdje drugdje kupiti novi uređaj.

Iskustva govore da produljeno jamstvo itekako utječe na odabir uređaja. – Moram istaknuti da je produljeno jamstvo vrlo bitan segment u prodaji jer daje dodatnu sigurnost kupcima da proizvod koji kupuju ipak ima svoju kvalitetu, a u to se uvjeravaju tako da dobivaju to produljeno jamstvo – komentira Dragan Bošnjak.

VIDEO Kolaps Ubera u Hrvatskoj, 2000 vozača ide u štrajk: 'Gasimo aplikaciju, blokirat ćemo promet'

'Cijene divljaju, a plaće ne rastu' Građani o rastu cijena: Poskupljenja su ogromna, država mora intervenirati Pojačana posjećenost na benzinskim postajama nakon što je vlada zamrznula cijene goriva uredba vlade Nakon INA-e oglasili se i iz Tifona: Premium goriva prodavat ćemo do isteka zaliha Konzum EKSPLOZIJA CIJENA Gotovo sve poskupilo: Pogledajte koliko Nijemci moraju plaćati za jaja, ulje, kavu...
Vinkovci: Uhićena Gabrijela Žalac odlazi iz kuće u pratnji istražitelja
SATIRIČNI PREGLED TJEDNA
Zagrepčani su probdjeli cijelu noć, psi tragači pušteni su s lanca, iz pritvora je pobjegla G. Ž.
Hrvatski Telekom
BUDITE OPREZNI
Istraživanje iz Hrvatske: Ovo su najopasnija ponašanja mladih na internetu o kojima se rijetko priča
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • sisavac:

    mijenjaju se zakoni, pratite novosti, neće biti više tako lako zamijeniti robu ako ti se ne sviđa. trajnost uređaja... dal ste nekad svaki dan natovarili vešmašinu 2 puta dnevno kao neki danas? i onda se čude, pa nije zdržala ni ... prikaži još! 5 godina! danas ako želiš da ti proizvod traje, kupuješ premium, znači ne umišljaš da si za 3.000 kn kupio super tv, jer kvaliteta košta 1.000 eura.

  • stefj:

    Stvar je vrlo jednostavna. Npr. kod kućanskih aparata, kupujte jeftino pa vam nije žao kupiti novo kada krepa... Opet ako želite nešto skuplje i navodno bolje, kupite Korejsko, ništa Europsko. Šteta što se tu ne mogu napisati proizvođači, ali onaj ... prikaži još! Njemački s B je vjerojatno najprecjenjeniji gdje kvaliteta niti približno ne prati cijenu...