Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Potrošač

Stigla je revolucija plaćanja – saznajte koje vam sve probleme rješava!

Dosta vam je ispisivanja dugog IBAN-a da biste mogli provesti plaćanje, sporih transakcija i nedostupnosti usluge izvršenja platnih naloga u određene dane i sate? Nova platna shema donosi rješenja za sve vaše probleme i uvodi vas u modernu eru kontinuirano dostupnih i rekordno brzih transakcija.
10. studenoga 2020. u 15:29 12700 prikaza
HPB
Foto: Shutterstock
Pogledajte galeriju 1/4

Dobro došli u novi svijet financijskih usluga. Od danas je za klijente Hrvatske poštanske banke na digitalnim kanalima HPB-a dostupna usluga trenutnog provođenja platnih transakcija i izvršavanje platnih naloga 24 sata dnevno uz trenutni prijenos sredstava na račun primatelja.

Riječ je o novom SEPA instant plaćanju, odnosno kreditnom transferu koje inicira platitelj – fizička osoba ili poslovni subjekt. Ono što razlikuje instant plaćanje od redovnog su dostupnost usluge 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu i 365 dana u godini, uz izvršenje transakcija i raspoloživost sredstava primatelju u roku od svega nekoliko sekundi. U nastavku otkrivamo koje uobičajene svakodnevne „problematike“ u plaćanju od danas postaju stvar prošlosti.

Ulazak u novo doba razvoja modernih usluga plaćanja

Brzina transakcije i stalna dostupnost, uz maksimalnu sigurnost kao i uvijek, glavne su prednosti novog platnog sustava u usporedbi sa standardnim plaćanjima. Instant plaćanja namijenjena su fizičkim osobama i poslovnim subjektima, a da bi nalog zadovoljio preduvjete za instant plaćanje mora biti u kunama, maksimalnog iznosa do 100.000 kuna te zadan prema banci koja je također pristupila instant shemi. HPB je među prvim bankama u Hrvatskoj pristupila novoj shemi za instant plaćanja u kunama te svojim klijentima ponudila uslugu provođenja platnih transakcija u gotovo realnom vremenu, najduže 10 sekundi, kontinuirano dostupnu 24/7/365.

HPB | Autor : HPB Foto: HPB Internetsko bankarstvo za građanstvo

Sjećate li se onih situacija kada su vaši računi greškom završavali u susjedovom sandučiću, kada ste bili duže vrijeme na godišnjem odmoru ili je jednostavno pošta iz nekog razloga taj mjesec zakasnila? Spletom okolnosti računi su tada uobičajeno dolazili u vaše ruke točno na dan kada je krajnji rok za plaćanje, a padao bi baš na vikend, što znači da bi uplata bila vidljiva tek u ponedjeljak, pa ste muku mučili kako provesti plaćanja, a da ne prekoračite zadani rok?

S takvim se problemima više nećete morati suočavati zahvaljujući trenutnom izvršenju platnih naloga u bilo koje vrijeme. Bilo da vršite plaćanje u svojstvu fizičke osobe ili poslovnog subjekta, P2B (person-to-business) i B2B (business-to-business), nova usluga plaćanja instantno će riješiti vaše dosadašnje probleme kod plaćanja računa, on-line kupovine, plaćanja taksija, računa u restoranu, komunalnih usluga, hitnog osiguranja, plaćanja parkinga/cestarina, automata za hranu, piće, plaćanja opomena, nadoplate pretplatničkog računa ili plaćanja prema državi.

Nova usluga može se koristiti i kod plaćanja poslovnog subjekta prema potrošaču, odnosno B2P (business-to-person), što će vas osloboditi čekanja posudbi do plaće, isplata osiguranja, socijalnih transfera, povrata (reklamacije) plaće, službenog puta ili honorara. To znači da je stigao kraj vašem osjećaju da čekate Godota prilikom beskrajnog provjeravanja jesu li vam honorari ili dnevnice sa službenih putovanja konačno sjeli. Više se nećete osjećati kao da poslodavcu poklanjate svoje vrijeme i rad, ali i vlastiti novac kojim ste plaćali službene kave, ručkove i druge poslovne troškove, a na povrat sredstava čekali kao ozebli sunce.

HPB | Autor : HPB Foto: HPB Internetsko bankarstvo za poslovne subjekte

Novo plaćanje moguće je na broj mobitela ili e-mail adresu

Osim plaćanja na IBAN, nalozi će se uskoro moći zadavati prema dodatnim identifikatorima kao što su OIB, broj mobitela i e-mail adresa, koje će korisnik prethodno registrirati u Registru Posrednih Identifikatora Računa (RPIR). Korisnicima će za ove opcije biti omogućena jednostavna registracija na mHPB-u te plaćanje u nekoliko klikova na određeni broj mobitela iz imenika ili upisujući e-mail odnosno OIB umjesto IBAN-a primatelja. Nalozi zadani na ovaj način moći će se provesti i redovnim i instant plaćanjem.

To će vam biti najkorisnije u onim situacijama kada vam se prijatelj ili tata „proguraju“ da plate ručak ili piće i obećaju da ćete se raskusurati, no baš tada nemate dovoljno novaca u novčaniku ili imate prekrupne novčanice koje vam druga strana „nema čime razmijeniti“. Zahvaljujući novoj usluzi instant plaćanja, sada tom problemu možete doskočiti P2P (person-to-person) plaćanjem između dva potrošača te izvršiti hitno plaćanje u svega nekoliko sekundi zadavanjem naloga prema OIB-u, broju mobitela ili e-mail adresi pa svoje najbliže nećete morati čak ni žicati IBAN da bi im mogli uplatiti sredstva na račun. Bilo da se radi o podjeli računa za piće i jelo ili o posuđivanju novaca, odsad vaša hitna plaćanja prijateljima ili članovima obitelji rješavajte instantno.

HPB | Autor : HPB Foto: HPB Mobilno bankarstvo za građanstvo i poslovne subjekte

Prednosti za platitelja i primatelja

Instant plaćanja omogućuju ne samo da se skrati vrijeme potrebno za transakciju, nego da se ona izvrši u trenutku kad to najviše odgovara korisniku usluge. Platitelju pruža mogućnost jednostavnog ispunjenja obveze odmah, odnosno bilo kad, a primatelju trenutnu raspoloživost sredstava na računu te bolje upravljanje likvidnošću.

Pristup usluzi instant plaćanja Hrvatska poštanska banka omogućila je putem svojih digitalnih kanala, mHPB i internetskog bankarstva, a u novom platnom sustavu HPB sudjeluje i u svojstvu banke primatelja i banke platitelja.

Primjena nove inovativne usluge instant plaćanja koja klijentima omogućava brže i jednostavnije upravljanje financijama je potvrda uspješne provedbe strategije digitalizacije HPB-a, daljnjeg tehnološkog napretka te predanog rada na kvaliteti ponude koji donosi nove trendove u bankarstvu i jača konkurentost banke.

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom.

Koronavirus
stižu strože mjere
Najgori dan od početka epidemije: Stožer: Imamo 3603 nova slučaja. 56 osoba je preminulo
Digitalizacija
Modernizacija potrošačkog iskustva
Papir je prošlost, stiže era aplikacija