Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis EY Poduzetnik godine

Najbolji primjer slavljenja uspjeha i uspješnih poduzetnika

Poduzetnici su tu da nam pomognu u ovim neizvjesnim vremenima, a njihova uspješnost bi nam trebala biti inspiracija i pokazatelj da se možemo razvijati u svim sektorima.
10. prosinca 2020. u 10:08 896 prikaza
Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele2
Foto: Josip Regović/PIXSELL

Održano je šesto hrvatsko izdanje najpoznatijeg globalnog programa nagrađivanja uspješnih poduzetnika EY Poduzetnik godine. Razgovarali smo s Viktorom Pavlinićem, predsjednikom Uprave Tele2, koji već godinama podupire program kao srebrni sponzor.

Za nama je još jedno izdanje EY Poduzetnika godine. Kako ste kao sponzor projekta doživjeli ovogodišnju dodjelu i po čemu će vam ostati u pamćenju?
Ova manifestacija je jedan od najboljih primjera slavljenja uspjeha i uspješnih poduzetnika i uvijek ćemo se rado uključivati u ovakve inicijative, a ovogodišnju dodjelu ćemo pamtiti po dosjetljivosti organizatora koji unatoč otežanim okolnostima, nisu propustili priliku nagraditi one najinovativnije u poslovnoj zajednici. Uspješni poduzetnici trebaju biti mentori mlađim generacijama, s njima dijeliti znanje i prenositi iskustva, a mladi talenti i šira zajednica učiti od pozitivnih iskustava, čemu ova nagrada svakako doprinosi.

Nakon IT industrije, poljoprivrede i drugih grana poduzetništva, ovogodišnji pobjednici dolaze iz sektora obrazovanja i to privatnog. Kako komentirate tu činjenicu?
Mislim da je ovo samo potvrda kako poduzetništvo nije ograničeno isključivo na određene sektore već da prilike za inovativnost postoje i u ostalima. Potrebno ih je samo prepoznati i odvažiti se na prvi korak. Obrazovanje je temelj svakog naprednog društva, a uvođenje novih obrazovnih programa je ključno za daljnji razvoj. Upravo zato me veseli što su ovogodišnji pobjednici prepoznati za svoje napore koje ulažu u poboljšanje obrazovanja na dobrobit svih nas.

Osobe uključene u ovaj projekt ističu kako im je cilj poslati poruku da je uspjeh moguć te motivirati mlade za bavljenje poduzetništvom. Što biste vi savjetovali mladima i onima koji razmišljaju o ulasku u poduzetničke vode?
Poslovni uspjeh u Hrvatskoj itekako je moguć. To vidimo po brojnim primjerima tvrtki koje su počele od ideje, a danas konkuriraju na svjetskom tržištu i to je posebno važno naglašavati mladim talentima koji možda preispituju našu gospodarsku i društvenu klimu. Naši mladi su visokoobrazovani, talentirani i imaju jaku želju za učenjem i napretkom. Hrvatska kao država treba iskoristiti taj silni potencijal, a to je jedino moguće ako se osiguraju najbolji uvjeti za privlačenje kapitala i investicija koje će ubrzati razvoj digitalnih tehnologija i poticajno okruženje za pokretanje projekata.

Upravo u  digitalizaciji, odnosno u prihvaćanju novih tehnologija i stvaranju novih poslovnih ideja, modela i procesa vidim najveću priliku i ključan sastojak bržeg gospodarskog i sveopće društvenog napretka.

Svima onima koji razmišljaju o ulasku u poduzetničke vode bih savjetovao da budu ustrajni i uporni i da ne posustaju na prvoj prepreci. Ono što je također bitno osvijestiti je kako uspjeh ne dolazi preko noći. Bez puno rada, odricanja, davanja cijelog sebe u ostvarenje, svaka ideja, ma koliko fantastična ona bila, će ostati samo san.

Rijetki su oni koji uspijevaju iz prve, i u mnogim slučajevima se uspjeh temelji na metodi pokušaja i pogreške, ali upravo u tome je čar. Inovativnost i razmišljanje izvan svih okvira su ključni.

Ovogodišnja dodjela bila je nešto drugačija zbog situacije s koronavirusom. Kao tvrtka i sami poslujete u uvjetima pandemije, na koji način ste se prilagodili takvim okolnostima i čemu vas je ova situacija naučila?
Zbog koronavirusa smo prilagodili naše aktivnosti i planove kako bismo osigurali kontinuitet poslovanja. Tako smo radi očuvanja zdravlja naših zaposlenika, poslovanje preselili u digitalno okruženje, a većini naših zaposlenika, uključujući i agente u pozivnom centru, omogućili rad od kuće. U trenutku kada smo morali zatvoriti sva prodajna mjesta, zaposlenike iz maloprodaje smo u vrlo kratkom roku osposobili za pružanje korisničke podrške online kanalima. Takve pravovremene reakcije su nam omogućile da zadržimo sva postojeća radna mjesta, što je bio jedan od glavnih prioriteta kompanije, a unatoč svim izazovima, nastavili smo sa zapošljavanjem i proširili naš tim.

Situacija izazvana koronavirusom nas je naučila da se, unatoč otežanim okolnostima, poslovne i gospodarske aktivnosti  mogu nastaviti ako ste dovoljno agilni i brzi. Otvorenost i fleksibilnost su vrijednosti koje su nama kao kompaniji utkane u svakodnevni rad i vjerujem da smo se zahvaljujući njima vrlo brzo prilagodili novim okolnostima.

Sadržaj nastao u suradnji s EY

Viralni recept
Recept za pečeni krumpir 'srušio' internet: Ova metoda i začini spoj su koji čine savršenstvo
PRIPREMA VOZILA
Doznajte kako kvalitetno pripremiti vozilo za zimsku vožnju i osvojite vrijedne nagrade