Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Konzum ulaže 25 milijuna kuna u internetsku trgovinu

Online trgovina raste više od 25 posto godišnje, ali i dalje zauzima jako uzak segment tržišta
26. rujna 2015. u 19:00 5 komentara 1289 prikaza
25.09.2015., Rovinj - 8. Weekend Media Festival 2015. Multimedijalni razgovor 'Trgovina za 21. stoljece'.  Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma.  Photo: Slavko Midzor/PIXSELL
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Do kraja godine Konzum će uložiti 25 milijuna kuna u uređenje i opremanje centra za online trgovinu koji će smjestiti u objekt na Vrbanima u kojem je nekoć poslovao Getro. Na 5000 četvornih metara smjestit će i logistički centar i skladište, a ideja je osigurati brzu dostavu kupcima.

Online trgovina raste po stopama većima od 25 posto godišnje, ali i dalje zauzima jako uzak segment tržišta, međutim, kako nam je objasnio Darko Knez, predsjednik uprave Konzuma, izuzetno je bitna za percepciju samog lanca. Zato je u planu, osim samog adaptiranja zgrade, urediti i fasadu za što Konzum namjerava angažirati domaće likovne umjetnike. Ipak, sama infrastruktura manje je bitan segment u razvoju tog dijela tržišta koji obilježava zahtjev za brzim pristupom artiklima i preglednošću. Konzum će među novitetima uvesti i mogućnost biranja namirnica uz pomoć recepata, pri čemu jednim klikom na recept za neko jelo kupac u potrošačkoj košarici dobiva sve namirnice potrebne za njegovu pripremu.

Približavanje kupcima

Obrada podataka o preferencijama kupaca nudi mogućnost da mu se ponude suplementi u obliku slične grupe proizvoda, ali i akcije na proizvode koje se često kupuje – objasnio je Knez koji je o novim uslugama Konzuma govorio na Weekend Media Festivalu. Trgovina u 21. stoljeću vodit će puno više računa o preferencijama kupaca koristeći se analizom podataka prikupljenih uz pomoć programa lojalnosti, a Konzum je u tom je dijelu otišao najdalje. U svom Multiplus programu imaju evidentirano milijun potrošača, a oko 400.000 kupaca svakog tromjesečja prima knjižice s posebnim pogodnostima. Malo njih zna da su one prilagođene kupcu jer su izrađene nakon što je Konzum analizirao potrošnju pojedinog kupca.

Premium standard

Ipak, Knez uvjerava da zaposlenici Konzuma ne mogu po imenu i prezimenu kupca doznati što je kupio jer su podaci zaštićeni i obrađuju se uz pomoć šifri i broja kartica. Unatoč popularnosti online kupnje najveći promet maloprodajni lanci i dalje ostvaruju u trgovinama u kojima akcijske cijene imaju izuzetno velik utjecaj na potrošnju.

Dovoljno je reći da se po redovnoj cijeni dnevno proda 16 tona šećera, dok se uz popust od jednu kunu, odnosno cijenu od 3,99 kuna za kilogram šećera proda od 500 do 800 tona šećera.

Zato su u Konzumu odlučili otvoriti prvi supermarket s premium standardom što znači da će imati posebnu ponudu koja će uključivati posebnu ponudu vina, sushi bar, steakhouse, bolju opremljenost gotovom hranom te prvu ljekarnu za lijekove koji se prodaju bez recepta. Riječ je o supermarketu u Vukovarskoj ulici u Zagrebu, u koji se do kraja godine namjerava uložiti 20 milijuna kuna kako bi zaustavili pad prodaje koji bilježi ta trgovina, a i kako kaže Knez, postavili Konzumov flagship.

aVolumen od milijardu putovanja godišnje koji se gradio 200 godina bit će udvostručen u 20 godina, pokazuju predviđanja kretanja turizma, a Hrvatska – koja 17 posto BDP-a ostvaruje iz turističkih usluga – i dalje tapka na mjestu. Upozorila je na to i panel-rasprava na Weekend media festivalu na kojoj su se isticali problemi detektirani prije 20 godina. Možda je to i razlog zašto je Hrvatska lani imala 295 milijuna eura ulaganja, dok se u Crnoj Gori samo kroz dva projekta ulaže 1,6 milijardi eura. Riječ je o velikim resortima ozbiljnih ulagača, ali Darko Lorencin, ministar turizma, na pitanje je li Hrvatska mogla osigurati takva ulaganja odgovorio je: "To su dogovorili u četiri oka", objašnjavajući da je lakše osigurati konkurentnije uvjete poslovanja poput poreznih olakšica zemljama koje ne primjenjuju pravila EU. Nenad Bakić, ulagač i aktivist, možda je i najiskrenije opisao problem domaćeg turizma iako je istaknuo da o potentnosti sektora govori činjenica da su dionice Valamara u pet godina narasle za 11 puta, a Maistre za 5 puta. Upozorio je da smo uništili obalu nekontroliranom gradnjom malih projekata, a blokirajući velike resorte.

Mare i Jure uništili su obalu gradnjom kuća u svakoj vali koje su još i legalizirane – slikovit je bio Bakić.

Tomislav Popović, predsjednik uprave Maistre, upozorio je da su zahtjev za dozvole za gradnju Hotela Park u Rovinju predali u veljači, a prvi sastanak imali u rujnu.

– Bez podizanja nivoa usluga i promjene vrste smještaja nema produljenja sezone, a to je uvjet za osiguranje povrata – poručio je Popović naglasivši da je po svakoj sobi u hotelu Monte Mulini, najboljem hotelu Maistre, uloženo 230.000 eura.

>>Popis osnovnih artikala koji se prikupljaju za pomoć izbjeglicama

>>'Konzum je vodeći na svim tržištima na kojima posluje, sada se može oduprijeti i jačoj konkurenciji'

Lolo Jones
IZNENAĐUJUĆI PROBLEM
Slavna ljepotica (37) priznala da je djevica, a onda se dogodilo nešto što nije očekivala
Grawe
PRIHVATI IZAZOV
Izazov za sve trkače koji žele pomoći drugima