Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 134
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Korisnička podrška

Kako se zaštititi od neželjenih poziva

poziv,razgovor,telefon
Foto: Thinkstock
28.02.2017.
u 07:45

U prvom tjednu od uspostave Registra oko 2100 korisnika zabranilo pozivanje trgovcima

1. Ne zovi

Što je registar „Ne zovi“ i tko se može upisati? Registar „Ne zovi“ je javni registar telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka (tzv. privole). U njega se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici javne govorne usluge, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Registar „Ne zovi“ je besplatan.

2. Upis

Kako se upisati u registar? „Vlasnik“ broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svome operatoru. Zahtjev se može dostaviti operatoru uvijek na najmanje dva načina: poštom ili osobnom dostavom u poslovnici operatora. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše 7 dana, upisati broj u registar. Operator može omogućiti podnošenje zahtjeva i elektronički, no to provjerite prethodno.

3. Dozvola pojedincu

Mogu li ipak nekom trgovcu dozvoliti da me kontaktira iako sam upisao broj u registar „Ne zovi“? Možete! Trgovcima kojima želite dozvoliti kontakt možete dati privolu čime dokazuju da ste nedvojbeno pristali da vas mogu kontaktirati u svrhu promidžbe i prodaje.

4. Pre-paid

Imam pre-paid broj, mogu li ga upisati u registar „Ne zovi“? Možete ako ste registrirali broj.

5.Punomoć za starije

Imam roditelja starije životne dobi koji se ne snalazi sa zahtjevima, obrascima i slično, a redovito ga nazivaju trgovci. Mogu li ja umjesto njega podnijeti zahtjev? Možete ako imate punomoć, ali je puno jednostavnije (i jeftinije) da pomognete roditelju ispuniti obrazac, on ga potpiše, a vi se pobrinete da se ispravno popunjen obrazac dostavi operatoru i poslije provjerite je li broj upisan u registar „Ne zovi“.

6.Prekršaj

Kome prijaviti? Registar „Ne zovi“ propisan je Zakonom o zaštiti potrošača za čije kršenje je nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. Njima prijavite trgovca koji ne poštuje Zakon.

>> U registru 'Ne zovi' već 2.100 korisnika

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije