Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Cijene prijevoza niže, ali hrane ostaju iste

Udruženja prijevoznika najavljuje moguće niže cijene u tri mjeseca, pekarska i mljekarska industrija cijene neće dirati
19. siječnja 2016. u 08:15 3 komentara 631 prikaza
Jasminko Umićević
Foto: Nikola Čutuk/pixsell

U 18 mjeseci cijena nafte pala je s oko 100 na manje od 30 dolara po barelu, a nije isključeno da ide i niže. Najnoviji poticaj padu cijena bit će ukidanje sankcija Iranu. Pad cijene odrazit će se i na pojeftinjenja na domaćem tržištu. Predsjednik Udruženja cestovnog putničkog prometa Antun Presečki najavljuje da bi moglo doći do pojeftinjenja.

– Mi četiri godine nismo poskupjeli iako je cijena nafte na tržištu rasla. Ako se trend niske cijene nafte nastavi sljedeća dva do tri mjeseca, razmotrit ćemo snižavanje cijene prijevoza – kaže Presečki. U mlinarsko-pekarskoj industriju kažu kako uopće nema nikakve logike da bi kruh i pecivo pojeftinili. Mijo Prgomet, predsjednik Udruga proizvođača pekarskih i slastičarskih proizvoda, kaže da nitko u njihovoj industriji nema dizel ili benzin kao pogonsko gorivo, dok s druge strane 40 do 50% cijene u pekarskom proizvodu čini trgovačka marža. U mljekarskoj industriji kažu nam kako niže cijene nafte imaju utjecaja na transport i logistiku, no u njihovoj branši veća su stavka stalne akcije trgovaca i dvogodišnja deflacija. I država će uštedjeti jer je javni sektor velik, dok će prihodi ostati isti.

Konzultant Jasminko Umičević objašnjava kako država kroz trošarine od benzina uzme 65 posto, od dizela oko 60 posto. Prosjek je u Europi oko 50 posto, a u SAD-u 20 posto. Građani koji voze uštedjet će zbog niže cijene goriva pa će taj višak iskoristiti za drugu potrošnju, a trošit će se i višak zbog nižih cijena proizvoda ili prijevoza.

>> Cijene nafte zaronile ispod 30 dolara prvi puta nakon 12 godina

>> Malobrojne naznake oporavka potražnje poduprle cijene nafte, u fokusu ipak Iran

Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • vrbaZG:

    A kad je trebalo dizati cijene onda je gorivo imalo veze, jer eto onda su transport i logistika bili najvažnija stavka... Sve je poskupilo od brašna i kvasca do kruha, a sada eto nema potrebe za snižavanjem cijena. Također bi ... prikaži još! bilo zanimljivo da pitate taksiste, koji su eto prije godinu i pol radili "na rubu" zarade, je li i njima gorivo nebitno pa ne spuštaju cijene.

  • anonimus00:

    pazi ti ovo,marza od 40 do 50 posto!..i molio bih VL da potrazi clanak kad se dizala cijena prehrambenih proizvoda iskljucivo zbog cijene nafte i neka objavi. sjecam se da je to bilo samo neznam kada

  • Avatar Hazl113
    Hazl113:

    Zašto ZET ne spusti sramotno skup prijevoz.