RAST DIONICA

Kinezi imaju novi adut. Evo što besplatno nude, čak i u svim modelima jeftinijim od 10.000 dolara

Chinese carmaker BYD presents Atto 2 model in Italy
Foto: YARA NARDI/REUTERS
1/3
11.02.2025.
u 11:01

Ranije je značajka "Božje Oko", uvedena 2023. godine kako bi pomogla u navigaciji automobila, bila dostupna samo u BYD-ovim modelima skupljim od 30.000 dolara

Kineski proizvođač električnih vozila BYD dodao je napredni sustav za pomoć vozaču u većinu svojih modela bez dodatnih troškova, što je dovelo do rasta njegovih dionica. Kineski kupci sada mogu iskusiti sustav za pomoć vozaču "Božje Oko" u modelima koji koštaju samo 69.800 juana (9.555 dolara).

Analitičari kažu da bi ovaj potez mogao dodatno pojačati žestoki cjenovni rat na najvećem svjetskom automobilskom tržištu. Dionice BYD-a skočile su više od 4% na rekordnu razinu, prema podacima Refinitiva, kada je u utorak započelo trgovanje u Hong Kongu. Zadnja cijena dionica bila je 330 hongkonških dolara (42 dolara), piše CNN.

"Godina 2025. bit će prva godina inteligentne vožnje za sve", rekao je predsjednik BYD-a Wang Chuanfu na događaju u sjedištu tvrtke u Shenzhenu u ponedjeljak. Wang predviđa da će inteligentna vožnja visoke razine postati ključna značajka automobila, slično sigurnosnim pojasevima i zračnim jastucima, u sljedeće tri godine.

Ranije je značajka "Božje Oko", uvedena 2023. godine kako bi pomogla u navigaciji automobila, bila dostupna samo u BYD-ovim modelima skupljim od 30.000 dolara. BYD je bio šesti u globalnoj prodaji automobila, dok je kineski Geely Auto bio deseti, rekao je Wang na pozornici, pozivajući se na istraživanje državne medijske tvrtke Cailianshe. Također je dominirao kineskim tržištem, s udjelom od preko 32% ukupne prodaje novih energetskih vozila u 2024., prema Kineskoj udruzi putničkih automobila.

Tu Le, osnivač i generalni direktor konzultantske tvrtke Sino Auto Insights, rekao je da BYD-ov potez "stavlja konkurente u težak položaj" zbog pristupačne cijene. Tesla, glavni rival BYD-a, objavio je slične značajke potpune samostalne vožnje u SAD-u uz pretplatu od 99 dolara mjesečno ili jednokratno plaćanje od 8.000 dolara. Još uvijek čeka regulatorno odobrenje za pokretanje testiranja na kineskom tržištu.

Tesla će možda trebati preispitati svoju strategiju temeljenu na pretplati prilikom ulaska na kinesko tržište, dodao je Le. Osim Tesle, očekuje se da će BYD-ova objava izvršiti pritisak na druge kineske konkurente poput Xpenga i Geelya, čije su dionice pale u utorak.

Na događaju u ponedjeljak tvrtka je također najavila plan za integraciju DeepSeeka, AI modela kineskog startupa koji je prošlog mjeseca privukao globalnu pozornost svojim visokoučinkovitim chatbotom koji konkurira OpenAI-jevom ChatGPT-u, u BYD-ove automobile. BYD je poznat po agresivnoj cjenovnoj strategiji. Cjenovni rat, koji je prije dvije godine pokrenula Tesla, postao je toliko intenzivan da je BYD krajem prošle godine od svojih dobavljača zatražio značajna smanjenja cijena od 10% za nadolazeću godinu.

FOTO Zgrada u Splitu postala hit na mrežama. Primjećujete li nešto neobično na fasadi?

Chinese carmaker BYD presents Atto 2 model in Italy
1/13
Ključne riječi

Komentara 1

MO
moreplovac
11:43 11.02.2025.

Dobro da je u članku detaljno opisan rad "božjeg oka". Tako, da i mi neuki razumijemo, o čemu se radi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije