Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 82
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Cijena ili kvaliteta

Iza robnih marki trgovačkih lanaca često se kriju renomirani proizvođači. Evo kako ih prepoznati

Ilustracija za potrošačku košaricu
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
1/6
21.09.2023.
u 08:00

Kad naziv proizvođača nije jasno istaknut, kao što je slučaj s proizvodima robnih marki trgovaca, po brojčanoj oznaci možete otkriti tko je proizvođač. To nerijetko otkriva i zašto su nam neki jeftini proizvodi zaista dobri…

Kako su cijene rasle, sve smo češće posezali za jeftinijim proizvodima, onima robnih marki pojedinih trgovaca, tješeći se kako su jednako dobri, ako ne i bolji, od istovjetnih proizvoda razvikanih proizvođača. Jesu li? Neki i jesu, pa će (nove) kupce zadržati i kad razlika u cijeni više ne bude tako velika. Drugi, pak, nisu izvornicima ni do koljena. Osobno nam je za ovo najbolji primjer Podravkina Vegeta. Da je skupa, jest – sad po akcijskim cijenama pakiranje od 400 grama stoji 2,19 eura, kilogram smo našli za 5,69 eura, pola kg za 3,89 eura. Lidlov proizvod Kania s cijenom od 1,09 eura za pola kg, odnosno 2,59 eura za kilogram bitno je jeftiniji, ali ipak se vraćamo Vegeti jer je bolja. Bolji je okus jela s Vegetom, kod Lidlove zamjene sitno povrće ostaje plivati na površini juhe. Isto je i s Kauflandovom "Vegetom". Čak i da se skrije pod drugim nazivom, originalnu bismo Vegetu prepoznali – i po karakteristikama i po Podravkinoj brojčanoj oznaci, broju 139.

Naime, kad naziv proizvođača nije jasno istaknut, kao što je slučaj s proizvodima robnih marki trgovaca, po brojčanoj oznaci iz Upisnika odobrenih objekata u poslovanju hranom životinjskog podrijetla možete otkriti tko je proizvođač. Meggle tako ima oznaku 56, Dukat 145 i 159, KIM mljekara Karlovac 146, Vindija 5, 395, 741, 742, 859 i 1304, Pik Vrbovec 10 i 1101, Ledo 11, Belje 2, 56 i 761, Zdenka 79, Podravka 139, Gavrilović 399, Kraš 1080 i 1282... Tako smo lako utvrdili da, primjerice, iza čvrstog jogurta iz Kauflanda i Lidla stoji isti proizvođač – Dukat.

Foto: Sandra Mikulčić

Lidlov Pilos čvrsti jogurt ima oznaku 159, što znači da ga proizvodi Dukat, jednako kao i Kauflandov K-Classic čvrsti jogurt. Oba su odlična, ukusna, kremasta. Štoviše, bolja su nam od izvornog Dukatova jogurta, od kojeg su i jeftiniji: Kauflandov i Lidlov stoje po 0,37 eura, a Dukatov čvrsti jogurt je 0,49 eura. U Lidl valja i po maslac Okusi zavičaja – okusom je među boljima, 250 gr stoji 2,49 eura, na akciji ide i za 2,19 eura. Za preporučiti je i Deutsche Markenbutter iz Konzuma – i okusom i cijenom od 1,59 eura za 250 grama. Usporedbe radi, jednaka količina Z bregov maslaca je 3,98 eura, a Dukatovog 3,32 eura. Zanimljivo, iza Okusi zavičaja maslaca stoji hrvatski proizvođač Zdenka, čije proizvode možete prepoznati po oznaci 79. Posegnete li, pak, za Zdenka maslacem, pod tim nazivom, platit ćete ga 2,65 eura za pakiranje od 250 grama.

Dentalux pastu za zube iz Lidla proizvodi njemački Dental. Odlična je i 125 ml stoji 1,05 eura
Foto: Sandra Mikulčić

U Lidl se vraćamo i po Dentalux pastu za zube. Odlična je i 125 ml stoji 1,05 eura. Pastu proizvodi njemački Dental. U Kaufland ćemo, pak, po njihov prirodni sok od jabuke i mente, čija litra stoji 3,25 eura, a proizvodi se u Hrvatskoj. S Kauflandovih polica biramo i njihov kikiriki maslac, okusom nam je najbolji (350 gr, 2,35 eura), dobar je i Konzumov K plus (350 gr, 2,99 eura). Konzum, inače, pod K plus brendom nudi dosta kvalitetnih proizvoda po dobrim cijenama. Primjerice, smrznuto voće i svježi sir. U suradnji s većim proizvođačima, i livanjski se sir zna naći u povoljnijem K plus pakiranju. K plus vrhnje za kuhanje dobro je, ima oznaku 56, što znači da ga u Osijeku proizvodi Belje. Za 500 ml valja dati 2,39 eura.
Lidlov brand Chef Select ima odlične smrznute kroasane punjene kakao kremom – kilogram za 2,69 eura. Samo ih treba ispeći.
I Metro pod brendom Aro nudi više odličnih  proizvoda po dobrim cijenama. Primjerice, čokoladne napolitanke su im manje slatke od Kraševih, jednako hrskave. Dobije se 800 grama za 2,94 eura. U pakiranju su četiri manja zasebno pakirana, što je praktično jer jednom otvorene napolitanke (svih proizvođača) brzo omekšaju i promijene okus. Usporedbe radi, 840 grama Kraševih napolitanki s čokoladnim punjenjem stoji 4,79 eura.

Aro higijenski ulošci također su na razini onih razvikanijih marki. Pakiranje od 20 komada stoji 1,53 eura. Istovjetno pakiranje Naturellinih valja platiti 2,31 euro. Oznaka Aro je i na solidnom tekućem sapunu. Litra stoji niti euro (0,98 eura).
Po dosta toga isplati se otići i u DM, čiji se Sanft & Sicher papirnati program nametnuo kao odličan izbor ako ste u potrazi za toaletnim papirom i papirnatim ručnicima. Njihov Denk mit također ima odličnih proizvoda – tekućina za čišćenje aparata za kavu, sredstvo za čišćenje tuš-kabine, za uklanjanje mrlja...

DM-ova Denk mit linija također ima odličnih proizvoda - tekućina za čišćenje aparata za kavu, sredstvo za čišćenje tuš-kabine, za uklanjanje mrlja...
Foto: Sandra Mikulčić

Medu proizvodima kojima medu jeftinijim konkurentima nismo uspjeli naći adekvatnu zamjenu je, uz već spomenutu Vegetu, Atlanticova Cedevita (900 grama, 6,39 eura), kao i Kraševe Bajadere (200 gr, 5,99 eura) te sveprisutna Nutella. Nutellu kupljenu u Lidlu Ferrero proizvodi u Njemačkoj, a često je na akciji - 750 gr za 5,19 eura.

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar bozijo
bozijo
11:22 21.09.2023.

Strani lanci muljaju s nazivom proizvođača.Napr. u Lidlu je bezbroj proizvoda na kojima nema čak ni zemlje proizvođača,samo Velika Gorica bla,bla,bla,još kada zalijepe "okusi zavičaja".Meni je osobno važna država,jer iz jedne ne bih ni da poklanjaju.Znaju to u Lidlu a bojim se da je iz te puno toga.

TO
tomislav10
08:59 21.09.2023.

Naravno da proizvode robnih marki trgovina ne proizvode same trgovine već netko u njihovo ime. To ne znači da je kvaliteta takvih proizvoda jednaka proizvodima koji proizvođači proizvode pod svojom markom. Naprotiv ...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije