Iako se popusti mogu pronaći tijekom cijele godine, jesen se bez sumnje ističe kao zlatno doba za lovce na niske cijene. Sezona velikih ušteda neslužbeno započinje već u listopadu s događajima poput Amazonovog "Prime Big Deal Days", koji signalizira kupcima da je vrijeme za ulazak u blagdansko raspoloženje.
Usto, konkurentske rasprodaje velikih trgovačkih lanaca, idealna je prilika za kupnju darova i manjih uređaja. Stručnjaci savjetuju da se tada fokusirate na osobnu tehniku poput slušalica i pametnih zvučnika, gadgete Amazonovih brendova (Echo, Kindle, Fire TV), male kućanske aparate poput blendera i aparata za kavu te igračke koje bi se do Crnog petka mogle rasprodati.
Ipak, kruna sezone popusta pripada studenom, mjesecu koji u potpunosti obilježavaju Crni petak (Black Friday) i Sajber ponedjeljak (Cyber Monday). Crni petak, koji 2025. godine pada 28. studenog, postao je globalni fenomen poznat po najagresivnijim popustima, a mnoge trgovine s akcijama započinju već početkom mjeseca. Upravo je ovo razdoblje koje stručnjaci preporučuju za kupnju skupljih i većih artikala. Ako ste na tržištu za novim televizorom, prijenosnim računalom, igraćom konzolom ili velikim kućanskim aparatima poput hladnjaka i perilica rublja, strpite se do kraja studenog. Tada su popusti najkonkurentniji, a izbor najveći, jer se trgovci natječu za svakog kupca. Ne treba zanemariti ni ponude u paketima, takozvane "bundle" ponude, koje mogu donijeti značajne dodatne uštede pri kupnji više uređaja odjednom.
Osim jesenske šoping groznice, kalendar nudi još nekoliko povoljnih razdoblja. Sezona povratka u školu, tijekom srpnja i kolovoza, tradicionalno je odlično vrijeme za kupnju prijenosnih računala, tableta i računalne opreme, kada trgovci nude posebne promocije za učenike i studente. Također, pametna je strategija pratiti cikluse izbacivanja novih modela na tržište. Primjerice, kada Apple u rujnu predstavi novi iPhone ili Samsung u veljači novu Galaxy seriju, cijene prošlogodišnjih modela osjetno padaju.
Slično vrijedi i za televizore, čije cijene često padaju u siječnju i veljači, nakon sajma potrošačke elektronike (CES) i uoči velikih sportskih događaja. Naposljetku, ne treba zaboraviti ni postblagdanske rasprodaje u siječnju, kada se trgovci rješavaju zaliha preostalih nakon blagdana.
Kako biste maksimalno iskoristili sezonske popuste, ključna je priprema. Prije nego što rasprodaje uopće počnu, napravite popis željenih proizvoda i odredite budžet. Pratite cijene nekoliko tjedana unaprijed koristeći alate za usporedbu kako biste bili sigurni da je istaknuti popust zaista povoljna ponuda, a ne samo marketinški trik temeljen na prethodno povišenoj cijeni. Prijavite se na newslettere omiljenih trgovina kako biste na vrijeme dobili informacije o nadolazećim akcijama. Uvijek usporedite ponude različitih trgovaca, uključujući troškove dostave. Na koncu, kako savjetuju iz organizacija poput Consumer Reports, ne dopustite da vas niska cijena zaslijepi; uvijek provjerite recenzije korisnika i pouzdanost brenda, jer najjeftinija kupnja nije uvijek i najbolja ako uređaj zahtijeva česte i skupe popravke.
Čeka nas ledena zima? Stručnjaci prognozirali što nam stiže. Bit će kao nekada...