Mnogi kupci na blagajni su u žurbi – blagajnici skeniraju proizvode velikom brzinom, vi jedva stižete pakirati stvari, plaćate i kupnja je za tren gotova. No, rijetko tko tada pogleda račun, a to može biti velika greška. Dugogodišnja blagajnica, koja i u mirovini vikendom radi u jednoj trgovini, otkrila je za Bild koliko grešaka se može potkrasti tijekom naplate i zašto biste uvijek trebali provjeriti račun prije izlaska iz trgovine, a njezine savjete prenosi portal Fenix magazin.
- Ljudi vjeruju da je sve ispravno, a to nije uvijek slučaj - upozorava ona. Greške se događaju svakodnevno, a neke od njih mogu vas koštati i desetke eura viška.
Ovo su najčešće pogreške na računima:
Dvostruko skenirani artikli – U žurbi i s prepunom trakom artikala, blagajnicima se lako dogodi da isti artikl slučajno skeniraju dva puta, osobito kada kupac uzima više komada istog proizvoda. Takve situacije nisu rijetkost – prema riječima blagajnice, dogode se gotovo u svakoj smjeni.
Zamjena sličnih proizvoda – Kod voća i povrća često dolazi do zabune. Primjerice, zlatni kivi može završiti na računu kao obični, a Fair Trade banane kao one jeftinije – ili obrnuto. Rajčice, bobičasto voće, grožđe ili citrusno voće često budu pogrešno označeni, što može značiti razliku od nekoliko eura.
Otvorena pakiranja – Ako otvorite pakiranje s više artikala (npr. sokova) i uzmete samo dio, na njemu može ostati barkod za naplatu cijelog pakiranja, iako ste uzeli samo dio.
Zbrka s barkodima na svježim proizvodima – Kod unaprijed zapakiranih mesnih i mliječnih proizvoda iz lokalnih dostava može doći do nesporazuma ako se skenira stari kod umjesto onog koji je dodan u trgovini – rezultat može biti da platite pogrešan, često skuplji proizvod.
Zaboravljeni bonovi za povrat ambalaže – Ako ne stavite bon od povratnih boca na blagajnu, on se lako zaboravi. Iako se ponekad može iskoristiti kasnije u istoj trgovini, to nije uvijek moguće – osobito ako kupujete u drugom objektu iste trgovačke mreže. Savjet iskusne blagajnice: naviknite se da bon uvijek stavljate na traku odmah uz proizvode, i pripazite da ne sklizne sa strane – događa se češće nego što mislite.
Provjerite račun odmah – i u trgovini
Bez obzira imate li papirnati ili digitalni račun, preporuka je da ga provjerite odmah nakon kupnje, još unutar trgovine. Reklamacije su kasnije često otežane ili nemoguće. Mali trenutak pažnje može vas poštedjeti nepotrebnih troškova – i frustracija.
FOTO Evo kakvo nas vrijeme čeka u iduća tri dana, moglo bi biti i kiše: DHMZ objavio detalje