Naslovnica Auti Automobili

Njemačka se rješava starih prljavih dizela koji bi mogli završiti kod nas

Vrijednost im pada, a Hrvati će jedva dočekati da ga kupe ispod cijene
19. kolovoza 2017. u 14:30 110 komentara 103667 prikaza
U prvih pet mjeseci ove godine Hrvati su unijeli iz EU 23.500 vozila
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Njemačka se definitivno želi riješiti prljavih dizelaša. Nakon nedavnog “dizel summita” njemački proizvođači automobila pristali su da će u svom trošku izvršiti konverziju na dizelašima s normama Euro4 i Euro5 (od 2005. na dalje), dok su one starije praktički otpisali.

promet Sudbina Nepoželjni, a prodaja im raste: Hoće li dizelaši doista otići u povijest?

Ali, imaju rješenje i za njih. Nude izdašne eko potpore kupcima koji im pri kupnji novog automobila predaju svoj stari dizelaš proizveden prije 2005. godine. Tako VW nudi od 2000 eura za kupnju najmanjeg modela up!, 5000 eura potpore za Golfa, pa do 10.000 eura za Touarega. Ford nudi od 2000 do 8000 eura, Škoda od 1750 do 5000 potpore, a Seat do 8000 eura. Slične poticaje nude i BMW, Audi i Mercedes.

U Hrvatskoj još veći popust

Toyota u Njemačkoj nudi 2000 eura popusta za svoja hibridna vozila, ali u Hrvatskoj trenutno i više, primjerice, 19.000 kuna na Prius i 17.000 kuna za Yaris hybrid.

Posljedica će svakako biti pad cijena svih dizelaša do Euro6 norme koja se počela primjenjivati 2015., a tu dolazimo do pitanja gdje će ti auti završiti. Ako znamo da je lani u Hrvatsku iz EU uneseno gotovo 60.000 vozila, a trend nije pao ni ove godine nakon novih trošarina koje su djelomice penalizirale unos starijih auta koji više zagađuju, možemo pretpostaviti da će Hrvati jedva dočekati da Nijemci ponude diskontne cijene za nepoželjne dizelaše.

Pariz Radikalan potez Francuska će do 2040. godine zabraniti sve dizelaše i benzince

Nove trošarine za čiji je izračun jedan od bitnih kriterija ispust ugljikova dioksida (CO2) ne destimuliraju u dovoljnoj mjeri unos spornih dizelaša, jer oni su problematični zbog ispuštanja čestica čađe i posebno dušikova oksida (NOx). Upravo je ispust NOx-a bio sporan u aferi Dieselgate u kojoj je VW priznao varanje na testovima ispuštanja tog štetnog plina i u samo dvije godine dizelaši su postali nepoželjni u Njemačkoj, ali sve više i u cijeloj Europi, koja je jedini pravi bastion dizelaša.

Alternativa struja i plin

Ali, prema ispustu štetnog NOx-a uz sve filtere i uz skupe katalizatore gube utrku s benzincima. U usporedivim modernim autima dizelski motori ispuštaju nešto manje CO2 od benzinaca, ali emitiraju najmanje pet puta više dušikova oksida. Kod modernih dizelaša rješenje je SCR katalizator koji uz pomoć otopine uree smanjuje ispuštanje NOx, ali ta je tehnologija skupa, a norme će biti sve strože pa je pitanje koliko se proizvođačima isplati ulagati u razvoj tih sustava. Kod malih i kompaktnih automobila se sigurno ne isplati, možda jedino prežive kod većih auta s jačim motorima.

Alternativa su svakako moderni benzinci koji troše sve manje goriva (iako nisu štedljivi kao dizelaši), benzinsko-električni hibridi i automobili na prirodni plin, a dugoročno potpuno električni automobili.

električni auto Sandra Mikulčić Nemaju za novi auto? Neka voze električni... Stroga pravila Hoće li München zabraniti dizelaše? 'To bi za nas bila katastrofa!' Toyota NEOČEKIVANI PROBLEMI Dizelaši s AdBlue tekućinom sve su brojniji, ali mnogi trgovci još nisu spremni

Elipso

  • Deleted user:

    U hrvatskoj izdasno se stimulira vozilo na plin tako da se kod produzenja rege kaznjava sa 500 kn...

  • Nuclear_Strike:

    Treba ići tamo i kupovati za siću a ne čekati da dođu ovdje kod naših dilera. Kada im uđeš u dvorište svi od prvoga vlasnika svi do 150.000 i svi 8 godina i svi iz Njemačke dok u Njemačkoj ne ... prikaži još! možeš takvo vozilo naći a i ako ga nađeš košta 2000€ a ne 5000.

  • Avatar el_bumbum
    el_bumbum:

    prodaju vam lazi..!!!.....nitko u Njemackoj se ne zeli rijesiti diesel autoomobila....naprotiv...proizvodjaci automobila su uhvaceni u manipulaciji software-a za ispusne plinove....to laziranje obuhvaca sve proizvodjace automobila...pocelo je sa Volkswagenom u Americi, nastavljeno je sa Audijem, Mercedesom, Opelom,...u Njemackoj su strogi zakoni ... prikaži još!i za odrzavanje prirode i cistoce zraka....proizvodjaci nisu bili u stanju ispuniti te norme, morali su manipulirati za dobiti dozvolu za stavljanje u promet.... ...sad kad su uhvaceni u manipulaciji, prisiljeni su kupcima ponuditi up-date softwera za odredjene diesel automobile, ........p.s....veci gradovi u Njemackoj imaju svoje "Umweltzone" toje aute koji ne ispunjavaju odredjene norme ..EuroIV,... nemogu (nesmiju ) voziti u tim gradovima.....