Naslovnica

Zlonamjerni pozivi građana otežavaju pružanje pomoći

11. veljače 2009. u 15:38 13 prikaza

Europski dan 112 - jedinstvenog broja za hitne službe, obilježen je u Područnom uredu za zaštitu i spašavanje Sisak. Iako većina ljudi vjerojatno zamišlja centar kao bučno mjesto s mnoštvom operatera, gdje pozivi stižu svake sekunde, u Županijskom centru u Sisku rade dva operatera, a danas su telefoni bili tihi.

– Miran je dan, ali inače u smjeni zaprimimo i po 200 poziva. No dnevni prosjek je oko 300 poziva – kazao je voditelj smjene Ivica Perković.

Zlonamjerni pozivi
Broj 112 može se nazvati u bilo koje doba dana ili noći, neovisno o tome gdje se osoba kojoj je pomoć potrebna nalazi.

Veliki problem u radu Centra 112 takozvani su zlonamjerni pozivi, zbog kojih se gubi dragocjeno vrijeme.

– Uglavnom zovu djeca i ljudi kojima je dosadno pa bi popričali. No građani moraju razumjeti da je ovo služba spašavanja. Nakon zaprimanja poziva mi ga moramo proslijediti žurnim službama kako bi mogle pravodobno pružiti pomoć – kazao je Željko Prpić, pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Sisak.

Županijski centar 112 dobro je koordiniran s hitnom pomoći, vatrogascima, policijom, Gorskom službom spašavanja, pa i veterinarskom pomoći te drugim snagama sustava zaštite i spašavanja.

– Zna se dogoditi da ljudi zovu kako bi prijavili da su vidjeli lisicu koja se čudno ponaša, pa u takvim situacijama obavještavamo veterinara, epidemiologa i Zavod za javno zdravstvo, higijeničarsku službu... Ako se radi o nekoj vrsti zagađenja koordiniramo s inspektorima zaštite okoliša – ispričao je Željko Pripić.

Unaprijeđeni sustav
U eksperimentalnoj fazi je novi sustav koji će unaprijediti rad Županijskog centra 112.

– To je ingerirani sustav s geografskom kartom na kojoj je moguće locirati pozivatelja, a moguće je i odrediti zove li s mobilnog ili fiksnog telefona – kaže Perković.

– Ukoliko se radi o zlonamjernom pozivu, uz pomoć novog sustava tu osobu ćemo locirati, prekinuti poziv i neko će joj vrijeme 112 biti nedostupan. Prednosti se vide i u tome da će, kad dođe do preopterećenja jednog ureda, drugi moći preuzeti poziv – dodao je Prpić. Taj sustav zasad je uveden u Zagrebu i Splitu, a nakon toga na red su došli Sisak i Požega, gdje će sustav profunkcionirati tijekom godine.

Provala
OPREZA NIKAD DOSTA
Većina provala u domove ostane nerazriješena, lani je samo u Zagrebu bilo gotovo četiri tisuće provalnih krađa

A1 izdvaja za Vas