Nova ideja ZET-a kako smanjiti prometne gužve u Zagrebu!
Uzor im je Beč, gdje se u najam nudi 1500 vozila na dva kotača. Zeleno svjetlo planu sljedeći bi tjedan trebala dati Gradska skupština, i to proglašavanjem usluge komunalnom djelatnošću
Komentari 50
U Beču pješaci i vozači poštuju oznake biciklističkih staza, staza ima cijelim gradom, na križanjima biciklisti imaju prednost, nikome ne pada na pamet šetkarati po stazama za bicikliste, kao što normalnoj osobi ne pada na pamet šetati autocestom jer je taj čas prazna.
Uopće nije problem u dostupnosti bicikala jer se ne radi ni o kakvom luksuzu. Problem je u lošoj infrastrukturi pa tako biciklist može birati hoće li riskirati život među automobilima i tramvajima vozeći se po cesti ili se jedva provlačiti među parkiranim automobilima i pješacima po nogostupu.
U svim normalnim gradovima se gradi biciklistička infrastruktura nauštrb cestovne jer je bicikl alternativa prijevoza automobilom. Jedino u Zagrebu je bicikl alternativa pješačenju jer kako bi se drugačije mogao interpretirati gradsku politiku crtanja po nogostupu.
Napokon.
super ideja - grad će ulupati novce za 1500 bicikala.... a biciklisti će se voziti valjda po zraku??? pretpostavljam da će dobavljač bicikala biti neki bandićev jaran...
OK, već je jako puno toga napisano u ovim komentarima o nekulturi svih sudionika u prometu. No, mene ždere biciklistička infrastruktura: ne mogu razumjeti što je uzrok glupim i naglim prekidima staza?! Takva rješenja su izuzetno opasna, zbunjujuća za strance, frustrirajuća! Vozio sam bajk u Londonu, Bruxellesu, Beču, Bazelu, Budimpešti itd., itd... Svi navedeni gradovi (zemlje) imaju na svoj način riješene staze i potrebno je samo razmotriti što bi od svega nama odgovaralo! U Londonu bajk vozi ispred autobusa i kolone vozila, pa sve funkcionira; staze su im uglavnom dvije tanke žute crte uz rub kolnika (izvan grada) ili crvena traka za bus i bajk.U Njemačkoj postoje prometni znakovi na stazama kao što su ograničenje brzine i zabrana prometa svim vozilima osim bicikala itd. U Mađarskoj na svakoj državnoj cesti postoji znak Oprez, biciklisti, a u Budimpešti niti jednom pješaku ne pada napamet stati nogom na bic stazu ali i obratno. Beč je posebna priča; takav red se rijetko viđa. Ima tu materijala za jednu dobru trubinu i raspravu. No, manimo se razglabanja - idem poduzeti nešto :)
Grad želi odlučivati o licencama i cijenama ne bi li tu političari ulovili još koju kunu? Bolje bi im bilo da se provozaju postojećim biciklističkim stazama i vide koliko su nepovezane i neupotrebljive.
Prvo staze napravit. Postojece premalo i za sadasnji broj biciklista.
samo da "rođeni Zagrepčani"prijatelji Bandića ne uzmu taj projekat u "svoje ruke"...
sve je to divno i krasno, ali gdje su vam BICIKLISTIČKE STAZE?? ili očekujete da se biciklisti voze po cesti (npr Ilica, Savska...) ili da se kreću među pješacima? to je kao da kupujete vlakove, a nemate za njih tračnice. bravo zagrebačka uprava, bravo!!!
komentar fotke:-) Tko će sjesti na sic na kojem je sjedila guzica romskog kralja Bandića? :-)
Svaka čast biciklistima, cijenim njihov entuzijazam, ali je činjenica da je u ZG većina biciklističkih staza ustvari prostor koji je otet pješacima, uz tek par iznimaka. Biciklisti zaslužuju vlastiti prostor, ali problem je u nepostojećoj biciklističkoj kulturi i infrastrukturi. Da imamo tu kulturu, biciklističke staze bile bi planski građene unatrag 50 godina i problema ne bi bilo.
Evo imamo priliku vidjeti batmana na biciklu.Još nam je jedino ta slika manjkala u serijalu svugdje i svakakvih njegovih uslikavanja.Želio bi vidjeti kako jaše na devi pa molim da ga se uslika u zoološkom vrtu,a može projahati na njoj i kroz Zagreb kada se uvedu staze za jahače deva.
Ovaj Bandić je totalno popizdija! A' di su mu odgovarajuće biciklističke staze po Zagrebu? Podsjeća ne ova slika kao prije 30 godina u Kini .
da al nek mi vele kojiko li to imamo mi biciklistićkih prilaza s biciklom svakoj ulici označenih u zagrebu jednom rječju neču se valjda skidat svako malo pa da prelazim im pješaćim mdo odabrane ulice .i na kraju da vam nadodam vozio sam poniča deset godina svaki radni dan na poso i nazad i samo jednom bio imo udes .stvar je u kulturi ili nekulturi i poštenju vozaća bila a ispaadasu bili bolji nego li sad jer ovo su kamikaze a nw ljudi maknite promet iz srca centra i dajte ga biciklistima i pješacima i mir samo dostava i svi sretni i zadovoljni
I ja znam kako. Maknite Bandica, i zaposlite profesionalnog urbanistu.
šteta što se ovi pametnjakovići u zetu nisu sjetili puuuuno jednostavnijeg rješenja - da stave NORMALNE cijene karata, a ne da čovjek za vožnju od 3 minute mora platiti 10 kn. kad bi cijena karte bila 5 kn, daleko više ljudi bi koristilo tramvaje, jer im se ne bi isplatilo voziti auto. ovako je auto još uvijek jeftiniji od tramvaja, što je bizarno.
Smjeniti sve u prometnom uredu, sinhronizirati semafore i produziti semafor za skretanje lijevo. i to jeto
Bicikl je prijevozno sredstvo te je nužno odvojiti promet biciklom od pješačkih staza. Bezobrazno je da bicikli ugrožavaju pješake. Ne možete samo smanjiti pješačku stazu nekakvom žutom crtom i misliti da ste nešto napravili! Svakodnevno se na žalost događaju nezgode u kojima biciklisti udaraju na pješake. Bandiću, ako je ovo s biciklima nešto novo, sagradite im nove, zasebne trake, nemojte ugrožavati šetače! Kao svako prometno sredstvo, bicikli moraju imati nove, zasebne staze, ili, kao po čitavoj Hrvatskoj, voziti po cesti! Jest da je opasno, ali bicikl je ipak prijevozno sredstvo.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Možda je tako u Beču,ali u Zagrebu je drugačija situacija.Iako postoje biciklističke staze( koje su ponegdje šire od pješačkih ) biciklisti negdje ne voze po njima već po nogostupima i ljute se na nas pješake jer ih "ometaju".Negdje gdje ne postoje biciklističke staze,a na kolnicima nema prometa biciklisti umjesto da koriste kolnike guraju se sa pješacima i voze uskim nogostupima uz ljutnju što ih ne pustimo da koriste naš prostor.Nažalost ne poštivaju zebre već se guraju sa pješacima na njima.I tu je potreban biciklistički odgoj.A to nitko ne spominje.