POČINJU RADOVI

Zagrebačka uspinjača u ponedjeljak prestaje voziti: Izvan funkcije će biti sve do ožujka 2026.

Zagreb: Uspinjača sutra ne vozi zbog radova
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/7
17.01.2025.
u 11:37

Ona već 134 godine povezuje Donji s Gornjim gradom i jedan je od neizostavnih simbola Zagreba. Sad ide u sveobuhvatnu obnovu

Nakon 50 godina od posljednjeg ovakvog pothvata, zagrebačka uspinjača napokon ide u sveobuhvatnu obnovu. Radovi počinju u ponedjeljak, 20. siječnja, a a njihov završetak se očekuje u ožujku 2026. godine. Za to će vrijeme, potvrdili su u ZET-u, biti izvan funkcije, a građani će za putovanje do Gornjeg grada morati pješice ili ZET-ovim autobusnim linijama 105 i 150. 
 
"U navedenom razdoblju obavljat će se građevinski radovi na obnovi gornje i donje postaje, sanacija trase i viadukta, modernizacija pogonskog sustava, ugradnja novih kabina te radovi na podizanju razine pristupačnosti Uspinjači. Ona već 134 godine povezuje Donji s Gornjim gradom i jedan je od neizostavnih simbola Zagreba, stoga je naša dužnost sačuvati ju za buduće generacije.

Na ovaj će način naša „Stara dama“, nakon 50 godina od posljednje obnove, napokon dobiti zasluženo novo ruho te smo uvjereni kako će još dugo godina služiti na ponos svih Zagrepčanki i Zagrepčana", stoji u priopćenju ZET-a. Kako smo već ranije pisali, bila je toliko zanemarena i devastirana da je gotovo izgubila dozvolu za rad. 

Posao će za 6,99 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 8,74 milijuna s porezom obaviti domaća Teh-gradnja i švicarska Garaventa AG. Prema natječajnoj dokumentaciji, radovi koji se obavljaju po principu "ključ u ruke" obuhvaćaju zamjenu uspinjače, uključujući postrojenje, vagone i tračnice, te kompletnu obnovu svih objekata. Kako bi se zadovoljili uvjeti konzervatora, novi vagoni trebaju biti replike postojećih, a infrastruktura, piše također u materijalima, mora biti dovoljno kvalitetna da može osigurati sigurnu i pouzdanu vožnju još najmanje 30 godina.

Uspinjača će i dalje moći primiti najviše 28 putnika, no planira se dodati i mjesto prilagođeno osobama s invaliditetom. Novost je i to što bi vagoni trebali biti klimatizirani, premda samo na stanicama. Na gornjoj i donjoj postaji nalazit će se i ekrani s informacijama za putnike.

Ideja o gradnji uspinjače, kako prepričavaju u gradskom prijevozniku, došla je od osječkog poduzetnika Davida William Kleina koji je prebrojavanjem prolaznika koji su se penjali i spuštali Tomićevim stubama zaključio da bi bila isplativa investicija. Predložio je to gradskim ocima pa je u prosincu 1888. postignut dogovor o četrdesetogodišnjoj koncesiji, a potom su u svibnju 1889. počeli i radovi. U svoju je prvu vožnju krenula 8. listopada 1890. u sedam sati ujutro i u sve 134 godine, koliko postoji, nije doživjela nesreću.

Ključne riječi

Komentara 5

PR
prokurator
18:03 19.01.2025.

Nebitan servis, čak ni turisti ju ne koriste. Bitno je da se otvaraju vrtići i škole, gradi se novi SRC sa bazenom, a vjerojatno do izbora počinju radovi i na produljenu tram pruge, što se nije dogodilo zadnjih 35 godina... Bandofili i jelavićevci će si pojesti gaće od muke 😂

JO
josmalopanestalo
20:12 19.01.2025.

umjesto uspinjače raditi će aerodrom !

Avatar Make my day
Make my day
14:38 18.01.2025.

Srećom da je ovo najkraća uspinjača u Europi, da je duža ....pričali bi unucima da je tu nekada bila uspinjača koju je (ne)Možemo odlučio servisirati...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije