Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Za dva mjeseca Zagreb će imati još 260 novih taksi-vozila

Nakon dvije godine, ukida se moratorij na izdavanje dozvola
07. ožujka 2017. u 13:30 18 komentara 2836 prikaza
06.03.2017.,  Zagreb - Taxisti na taxi stajalistima.  Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

Gotovo dvije godine nije se dodijelila nijedna, a sad će se raspisati javni natječaj za njih 260. Broj je to trenutačno slobodnih autotaksi-dozvola, a ujedno i broj novih taksista koji će, nakon provedenog natječaja, sa svojim vozilima na zagrebačke ulice najkasnije do svibnja.

Odlučuje Povjerenstvo

O kriterijima i načinu raspisivanja samog natječaja jučer je odlučivalo Povjerenstvo za izdavanje dozvola za obavljanje autotaksi-prijevoza, čiji je predsjednik Mario Župan objasnio kako će upravo članovi povjerenstva razmatrati i zahtjeve za dozvole prijavljene na natječaj.

– Sve potpuno transparentno i javno. U Povjerenstvu su članovi Skupštine, Grada, Obrtničke i Gospodarske komore, odnosno riječ je o skupu svih struka koje će dobro razmotriti i bodovati svaki zahtjev – objasnio je Mario Župan te dodao da će određenu prednost i dalje, baš kao i u prethodnim natječajima, imati oni koji dosad dozvolu nisu imali, oni koji imaju novije vozilo ili je pak riječ o električnom ili hibridnom automobilu, kao i oni koji će, primjerice, pružati uslugu kartičnog plaćanja. A osim što će se konačno dodijeliti nove dozvole, onim prijevoznicima koji imaju porezni dug ili dug za mirovinsko i zdravstveno osiguranje teže će obnoviti postojeće.

– Što se ostalog tiče, otprilike su zadržana prijašnja načela provedbe natječaja. Jedno vozilo na 540 stanovnika i najviše 50 dozvola jednom autotaksi-prijevozniku – rekao je Župan. Trenutačno, taksi u gradu može voziti nešto manje od 1300 ljudi, odnosno izdan je toliki broj dozvola. Ono što je mučilo taksiste, koji su, podsjetimo, i prosvjedovali ispred Skupštine u rujnu prošle godine kad se odlučivalo o ukidanju moratorija na dodjeljivanje dozvola, jest činjenica da su neki od vozača svoje dozvole iznajmljivali te, u suštini, ne radeći, zarađivali.

– Smatramo da je moratorij trajao predugo i da je pridonio razvoju nepravilnosti i nelegalnom obavljanju autotaksi-djelatnosti – poručili su iz Eko taxija, koji će se, objasnili su, natjecati za 70 dozvola. Dobiju li ih toliko, što je malo vjerojatno, s obzirom na to da u gradskoj odluci piše da jedan autoprijevoznik može na natječaju dobiti tek njih 50, imat će 150 automobila – rekla je Ivana Šimundić iz Eko taxija, a tim će se brojem lakše udovoljavati zahtjevi Zagrepčana, s obzirom na to da su nedavno uveli i novitete kroz svoju besplatnu aplikaciju. Za natječaj se priprema i Cammeo.

– Planiramo se javiti, čekamo samo da se raspiše – kratko je poručio Vladimir Minovski, direktor i vlasnik Cammeo grupe. Konkurencija Eko taxiju i Cammeu bit će i Radio taxi, odnosno Udruženje autotaksi-prijevoznika Grada Zagreba, koje u ovom trenutku ima najviše dozvola.

Isto, ali različito

– Bit će prijava na natječaj, iako smatramo da još ima mnogo toga što bi se u Gradu trebalo riješiti prije njegova raspisivanja – rekao je Jozo Kovačević. Dozvole će se, međutim, davati već sredinom travnja, a iako će se postrožiti način njihova produljivanja, odluka o autotaksi-prijevozu, što se tiče uvjeta koje taksisti moraju ispunjavati, ostala je otprilike ista. Da bi vozili Zagrepčane, moraju, osim same dozvole i automobila, imati nula kuna dugova prema državi i Gradu, položen vozački za taksista, ali i ispit o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima metropole.

Deceuninck grupa
PROIZVODNJA I EKOLOGIJA
Mogu li uspješno poslovanje na globalnom tržištu i zaštita okoliša ići ruku pod ruku? Jer kako stvari stoje, uskoro će morati
  • stefj:

    "..., onim prijevoznicima koji imaju porezni dug ili dug za mirovinsko i zdravstveno osiguranje teže će obnoviti postojeće"... Kako će se teže obnoviti? Valjda se neće obnoviti dok ne plate sva davanja... Ili imamo još jednu kastu kojoj se opet gleda kroz prste?

  • dabssa:

    Prosle godine mi neki nezavisni ''majmun'' sa preko granicnim naglaskom htio naplatiti 200kn od centra do aerodroma. Taj sam put presao desetke puta i uvijek sa Eko Taxi, Radio Taxi Zagreb po taxi metru je bilo 110-120kn. Nakon kratke svadje ... prikaži još!je spusta na 150, jer sam eto domaci, valjda je mislio da sam turist. Nakon mog negodovanja i inzistiranja da ukljuci brojilo pristao je. Voznja po brojilu je bila 128kn, Uredu... Samo cijelim putem se 'majmun'' pravda kako ovo kako ono, a da sam bio Korejski, Japanski...turist, sigurno bi me oderao 300-400kn i jos nebi ni napisao racun. Gamad!! Cast izuzecima. Zao mi turista!

  • krsnik.melek:

    Odlično, samo budite oprezni sa zagreb taxistima oko naplate vožnje jer muljaju i skuplje do 30 kn naplaćuju.