Stupići su postali "zaštitni znak" metropole još tijekom mandata Milana Bandića, kada se na tisuće njih postavljalo po gradu. Iako su i tada bili na meti kritika kao bespotrebni i prilično skupi, tradicija je nastavljena i za vrijeme vlasti gradonačelnika Tomislava Tomaševića, a pozornost javnosti stupići su ponovno privukli nakon što je vozilo hitne pomoći ostalo zaglavljeno u Gundulićevoj ulici jer drugi vozači nisu mogli napraviti koridor.
Dosad je, prema informacijama koje smo dobili s Radićeva trga, što u ingerenciji Grada što u nadležnosti Zagrebačkog holdinga, na lokacijama diljem metropole postavljeno oko 2000 elastičnih te 1490 metalnih zaštitnih stupića. Mekane, odnosno elastične verzije Grad nabavlja od Cestodoma, tvrtke koja je za to bila zadužena i Bandićevo doba, s kojom je 2023. sklopljen dvogodišnji ugovor vrijedan 189.500 eura.
A cijena jednog elastičnog stupića, zajedno s postavljanjem, kako su nam odgovorili iz gradske uprave, jest 173 eura bez PDV-a. Za nabavljanje i postavljanje metalnih varijanti tipa "Zagreb" zadužen je pak Holding, točnije njegova podružnica Zagrebačke ceste, a za jedan stupić izdvaja se 146,63 eura, također bez poreza. Grubom se računicom stoga može doći do podatka da je na gotovo 3500 stupića otišlo oko 560 tisuća eura, u što, dakle, nije uključen PDV.
Duž biciklističkih trakova niču fleksibilni stupići, ponajprije kako bi se spriječilo nepropisno parkiranje, a najnoviji su postavljeni u Masarykovoj i Gundulićevoj ulici početkom studenog. Ako su negdje i riješili problem, drugdje su ga i stvorili. Posvjedočila je tome i situacija zabilježena u Gundulićevoj, a Tomašević je tada rekao da hitna ne bi mogla proći niti da su ondje ilegalno parkirani automobili, što se prije događalo i zbog čega su i odlučili postaviti stupiće. – Kazne se nisu pokazale kao učinkovito rješenje. Iako ih je na tom području ispisano na tisuće, njihova visina od 15 eura, ako se plati odmah, nije bila dovoljna da spriječi obijesno parkiranje – kazao je.
Prometni stručnjak Goran Husinec smatra pak da se problemima može stati na kraj i efikasnijim mjerama. – Takve situacije mogle bi se lako spriječiti postavljanjem videonadzora koji bilježi nepropisno parkiranje. Uz to, treba koristiti pauk službu kako bi se takvo ponašanje sankcioniralo. Zagreb je prepun stupića upravo zato što izostaju sustavna rješenja – istaknuo je Husinec, sugerirajući da bi tehnologija i bolje provođenje sankcioniranja bili učinkovitiji od fizičkih barijera. S njim se slaže i prometni stručnjak Krunoslav Ormuž. – Kada bi pauk pet puta odnio auto, nitko više ne bi nepropisno parkirao – ustvrdio je.
Mekani stupići, kakvi su postavljeni i u Gundulićevoj, tumači Husinec, ni u jednom slučaju nisu korisni, a oni čvrsti od pomoći su na opasnim raskrižjima na kojima postoji velika vjerojatnost od izlijetanja automobila, primjerice na križanju Martićeve i Bauerove. – Već desetak puta automobili su ondje izlijetali pa su stupići fizička barijera koja može zaustaviti vozilo ako ide nekom manjom brzinom – objasnio je dodao kako, generalno gledajući, "stupići više od štete nego od koristi". Opasni su, napomenuo je, i za pješake i bicikliste i romobiliste koji se mogu poskliznuti, pogotovo sad u zimskim mjesecima, te pasti na stupić i ozlijediti se, a rade probleme i slijepim i slabovidnim osobama. Uz sve to, dometnuo je, nagrđuju i vizuru grada.
Kada je riječ o izvanrednim situacijama poput one u kojoj su se stupići ispriječili na put hitnoj pomoći, a isto se može dogoditi i vatrogascima, policiji i slično, mišljenja se razilaze. Husinec je stava da osobni automobil i vozilo hitne pomoći nikako ne bi mogli prijeći preko njih te da bi ih možda jedino vatrogasni kamion mogao "svladati" na silu, a Ormuž je kazao da mekane varijante ne bi trebale biti prepreka u takvim situacijama.
Sa 2 milijarde eura proracunom nisu ni dovrsili sve sto je Bandic zapoceo a kamoli da nesto naprave , neopisivo nesposbni i pitanje je gdje je potroseno 6.5 milijardi eura plus EU fondovi , to je kolicina novca koju trebaa u vrecama nosit , gdje su novci isparili ?