Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 31
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
U KINU FORUM

Tuškanac u gostima prikazuje retrospektivu kralja trasha Johna Watersa

'Cry-Baby (1990) aka Crybaby, Cry Baby Directed by John Waters Shown: Johnny Depp (as Wade \'Cry-Baby\' Walker), Traci Lords (as Wanda Woodward)'
''
28.02.2025.
u 09:00

Za kraj je ostavljen film koji kritizira umjetnički snobizam, "Pecker" (1998), što u hrvatskom prijevodu znači nespretnjaković, ali i muški spolni organ, a prati amaterskog fotografa čiji slučajni uspjeh unosi neočekivane promjene u njegovu ekscentričnu obitelj.

Projekcijom crne komedije "Višestruki manijaci" u ponedjeljak u zagrebačkom kinu Forum program Tuškanac u gostima otvara retrospektivu filmova Johna Watersa, kultnog underground redatelja, prvaka trash i camp estetike. Program zagrebačkog kina Tuškanac, koji s obzirom na obnovu programe priređuje u gostujućim prostorima, prikazat će tijekom ožujka devet filmova redatelja čija subverzivna ostvarenja, većinski predvođena transvestitom Divineom, provociraju pravila "dobrog ukusa" i ruše tabue, ističe se u najavi

Film "Višestruki manijaci" iz 1970., prvi u ciklusu "Portreti: John Waters", kaotični spoj nasilja, blasfemije i apsurdnog humora, prati vođu putujućeg freak showa, Divinea, dok sa svojom bandom terorizira naivne posjetitelje. Uvodno izlaganje imat će filmski redatelj i kritičar Viktor Zahtila.

"Ružičasti plamenici" iz 1972., spoj crne komedije i horora poznatiji kao "Ružičasti flamingosi", s pričom o "najprljavijoj živućoj osobi" postao je jedan od najbizarnijih i najsubverzivnijih filmova u povijesti kinematografije i najpoznatiji je iz Watersove beskompromisne faze.

Podnaslovljen kao "Vježba iz lošeg ukusa" i snimljen za samo dvanaest tisuća dolara, taj je film jedan od najistaknutijih primjera tzv. abjektivne umjetnosti koja istražuje teme što prekoračuju općeprihvaćeni osjećaj za čistoću, urednost i prikladnost. Film "Nevolje sa ženama" (1974), posvećen je Charlesu 'Texu' Watsonu, glavnom izvršitelju brutalnih ubojstava koje je 1969. naredio Charles Manson, dok "Očajničko življenje" (1977) donosi bizarno intrigantnu priču o neurotičnoj kućanici i njezinoj ljubavnici koje utočište pronalaze u anarhističkoj zajednici izopćenika.

Prikazat će se i "Poliester" (1981), satirična posveta ženskim filmovima 1950-ih i 60-ih u kojima dolazak mlađeg muškarca unosi prevrat u monotoni život sredovječnih kućanica, te "Lak za kosu" (1988) koji slavi progresivno buntovništvo spram malograđanskog snobizma.

Zapamćen po nastupu tada mladog Johnnyja Deppa i pornografske zvijezde Traci Lords, "Cry-Baby" (1990) parodijski ilustrira sukob društvenih slojeva kroz ljubavnu priču "lošeg dečka" i djevojke iz ugledne obitelji. Nekoliko godina kasnije, Waters ponovno je provocirao konvencije s krimi-komedijom "Mama, serijski ubojica" (1994) u kojoj Kathleen Turner briljira kao naizgled savršena domaćica spremna brutalno ubiti svakoga tko naruši njezin osjećaj reda i obiteljskog savršenstva.

Za kraj je ostavljen film koji kritizira umjetnički snobizam, "Pecker" (1998), što u hrvatskom prijevodu znači nespretnjaković, ali i muški spolni organ, a prati amaterskog fotografa čiji slučajni uspjeh unosi neočekivane promjene u njegovu ekscentričnu obitelj.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata