Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PREDSTAVIO PROGRAM

Trpimir Goluža: 'Zagreb je prometno blokiran. Protočnost planiramo povećati gradnjom novih prekosavskih mostova'

Foto: Trpimir Goluža
01.03.2025.
u 15:32

Želimo smanjiti gužve i poboljšati sigurnost svih sudionika u prometu, a osnivanjem Ureda za regulaciju na sustavan i kvalitetan način ćemo ujedno riješiti i protočnost prometa, naglasio je

Promet i javni gradski prijevoz bili su tema današnje konferencije za medije nezavisnog kandidata za zagrebačkog gradonačelnika Trpimira Goluže, prilikom čega se osvrnuo na ključne probleme koji se, istaknuo je, iz godine u godinu ne rješavaju te predstavio konkretna rješenja. – Zagreb je prometno blokiran i svakodnevno svjedočimo prometnom kaosu. Nažalost, aktualna gradska vlast nije učinila baš ništa kako bi problem prometa i javnog gradskog prijevoza stručno i trajno riješila, već je svojim improvizacijama te nelogičnim projektima i odlukama situaciju dodatno pogoršala – naglasio je Goluža te podsjetio na slučaj iz prosinca kada vozilo Hitne pomoći nije moglo proći zbog postavljenih stupića za biciklističku stazu. 

Istaknuo je i kako gradska vlast treba djelovati brzo i odlučno, implementirati konkretna rješenja koja će građanima omogućiti normalniji život u najkraćem mogućem roku. Naveo je i tri ključna područja vezana uz promet koja će sa svojim timom žurno adresirati po preuzimanju odgovornosti za upravljanje Gradom, a to su protočnost prometa, sustav parkiranja i unaprjeđenje javnog gradskog prijevoza

U planu mu je, kaže, povećati protočnost prometa za 30-ak posto izgradnjom dvaju novih prekosavskih mostova, na Bundeku i zapadnom dijelu Jaruna, ali i projektiranjem još dva do tri mosta tijekom mandata na relacijama Radoslava Cimermana – Cvjetna cesta, istočno od Jaruna – Arena te Vatikanska ulica – Žitnjak, gdje namjerava uspostaviti cijeli koridor Vatikanske ulice i pretvoriti je u aveniju. Goluža je istaknuo kako će otvoriti zatvorene ulice u centru grada i ukloniti stupiće te biciklističke staze, kako bi se omogućila bolja protočnost središta grada.

– Želimo smanjiti gužve i poboljšati sigurnost svih sudionika u prometu, a osnivanjem Ureda za regulaciju na sustavan i kvalitetan način ćemo ujedno riješiti i protočnost prometa – naglasio je. Za problem nedostatka parkirnih mjesta u gradu, Goluža rješenje vidi u izgradnji novih podzemnih garaža i uvođenju vertikalnog rotacijskog sustava parkiranja, koji će omogućiti parkiranje i do deset puta više vozila na istoj površini. Također, planira ukinuti blokovsko parkiranje s obzirom na to da se građani Zagreba protive takvom sustavu. Rekao je i kako planira ukinuti naplatu parkiranja subotom i nedjeljom jer, kako ističe, takva politika potiče odumiranje središta grada.

– Centar Zagreba otvorit ćemo građanima, ali i svim posjetiteljima – kazao je. Javni gradski prijevoz Goluža planira unaprijediti kroz obnovu i modernizaciju voznog parka te restrukturiranjem ZET-a. – Građanima Zagreba želimo omogućiti moderniji i učinkovitiji javni prijevoz, kako bi se smanjila ovisnost o automobilima – izjavio je.

Goluža je također predstavio i dugoročni plan za prometnu i gospodarsku revitalizaciju Zagreba, ističući kako Zagreb mora postati europsko prometno čvorište i biti dio mreže velikobrzinske željeznice. Dodao je kako Hrvatska i Zagreb jesu formalno na mapi TEN-T, ali zbog "nesposobnosti aktera na vlasti" konkretni planovi realizacije uključuju Beograd i Skopje, a izoliraju Zagreb i Hrvatsku.

Nužnim vidi i premještanje dijela željezničke pruge iz grada na područje u blizini zagrebačke obilaznice te izgradnju Središnjeg eurokolodvora koji će povezati sve oblike javnog prijevoza, dok bi gradsku željezničku prugu izdigao na stupove. To bi, zajedno s otvaranjem brojnih ulica u smjeru sjever – jug, smanjilo gužve u središtu grada za oko 50 posto i ukupno omogućilo da Zagreb prometno „prodiše“. – Svi ovi projekti bit će provedeni u suradnji sa strukom i Vladom RH, a rezultirat će smanjenjem pritiska na središnji dio grada, poboljšanjem protočnosti prometa i unapređenjem kvalitete života građana. Bit će opet Zagreb – grad bez prometnog kaosa – zaključio je Goluža.

Komentara 1

VV
Vražji Vrag
10:53 04.03.2025.

Ozbiljno? U kojem stoljeću?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja