Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Nepregledno je raskrižje noćna mora Trnovčice, to se hitno treba riješiti

Budući da nije pod pravim kutom, vozači moraju skroz izići na cestu da bi primijetili auto na glavnoj prometnici. Smetaju i niski znakovi
10. listopada 2017. u 20:42 2 komentara 2437 prikaza
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Nepregledno raskrižje ulica Klin i Krotovica u zagrebačkoj Trnovčici već godinama izaziva glavobolje i strepnju tamošnjih stanovnika koji zbog čestih nesreća na spornoj lokaciji traže adekvatno i brzo rješavanje problema.

parkiranje Bezobzirno ponašanje Groznim parkiranjem zagradio joj vrata pa mu ostavila ovu poruku

Mora se očitovati policija

– Prije mjesec dana motociklist se na tom križanju skroz “polomio”, dok je prije dvije godine čovjek i poginuo. Stoput sam slao dopise u Grad, ali kažu da to pitanje nije u njihovoj nadležnosti – kaže Mladen Sugnetić, vlasnik kafića na uglu.

Problem je, ističu stanovnici, to što raskrižje nije pod pravim kutom pa vozači koji se s Krotovice uključuju u promet automobilima moraju skroz izići na cestu da bi primijetili vozilo na glavnoj prometnici. Osim toga, preglednost zaklanjaju i prometni znakovi koji su prenisko postavljeni, oznaka ulice i prometni stupovi.

– Kad se vozači iz Krotovice uključuju na Klin i idu prema Aveniji Dubrava, ne vide automobile koji prema njima dolaze sa sjeverne strane i idu prema jugu jer su im iza leđa. Uključivanje u promet, osobito kombija, zato je iznimno opasno – ističe Marijan Horvat, stanovnik Trnovčice. Premda već nekoliko godina to pitanje provlači kroz tijela lokalne samouprave, rješenje se još uvijek nije pronašlo. Međutim, sadašnji predsjednik Vijeća gradske četvrti Gornja Dubrava ističe kako je upoznat s problemom te kako se to raskrižje treba riješiti po hitnoj proceduri.

– U planu je kompletna rekonstrukcija Ulice Krotovica jer, osim s raskrižjem, stanovnici imaju problema i s poplavljivanjem, ali za tako veliki zahvat potrebno je osigurati i značajna sredstva kojih u proračunu trenutačno nema. No sporno križanje može se riješiti po kratkom postupku nakon što mi zaprimimo inicijativu nadležnog mjesnog odbora. O tome se dalje očituje Gradski ured za promet i zagrebačka policija koji nakon izvida pronalaze najbolje rješenje za taj problem – objašnjava Damir Oniško, predsjednik GČ Gornja Dubrava.

Kružni tok i najjeftiniji

Premda iz Policijske uprave zagrebačke zasad nisu stigli odgovori o točnom broju nesreća na spornom raskrižju u ovoj i prošloj godini te planiraju li što poduzeti, stanovnici već imaju ideje o tom pitanju.

– Dovoljno bi bilo izravnati raskrižje i staviti ga pod pravi kut ili pak Krotovicu pretvoriti u jednosmjernu ulicu. U tom slučaju u nju bi se moglo samo ulaziti iz Klina, ali ne i izlaziti. U Ulici Klin bilo bi dobro i postaviti nekoliko uspornika kako se ljudi ne bi zalijetali kao što to sad vole činiti – kaže Marijan Horvat. Međutim, struka kao najbolje rješenje predlaže gradnju rotora.

– Riječ je o prometno vrlo učinkovitom, a sigurnom rješenju koje usporava brzinu i ubrzava protok vozila. Osim toga, rotor je građevinski jeftina investicija koja ne zahtijeva posebna održavanja i troškove, za razliku od semafora. Statistički, na rotoru su sudari sa smrtnim posljedicama prava rijetkost jer su brzine male, u njega automobili ne mogu ulaziti s više od 30 kilometara na sat – objašnjava prometni stručnjak i sudski vještak za promet Goran Husinec. Dodaje da bi to riješilo i problem preglednosti na križanju Krotovice i Klina, ali da konstrukciju, odnosno vrstu i veličinu rotora treba izabrati prema količini prometa. – Rotori su raskrižja budućnosti, sigurni, pouzdani i bez troškova održavanja – zaključuje Husinec.

Zagreb: Nova regulacija prometa na kružnom toku Bukovačka - Petrova Skretanje za Rebro Tko je kriv za gužvu – novi komplicirani rotor ili vozači Milan Bandić ljetni radovi Bandić: Prometni radovi u Zagrebu završit će do 3. rujna obilaznica Oprez Upozorili vozače: Na zagrebačkoj obilaznici kolona hodočasnika
Ugostitelji
DRAMATIČNE BROJKE
Anketa: Čak 80,5 posto radnika u ugostiteljstvu smatra da je za njih bolja opcija selidba u inozemstvo

A1 izdvaja za Vas

  • zgzg1234:

    Sad su im rotori u modi pa postavljaju gdje god. Zasto bi tako usporili i presjekli glavnu ulicu i prometan pravac i dali vaznost toj minornoj cestici koja nije ni priblizno toliko koristena? Treba sano izravnati raskrizje i to je dosta.

  • Hrabraja:

    Dok netko me pogine, a za primjer ne posalju u zatvor odgovornu osobu iz prometnog ureda, u Zagrebu nece biti reda.