KOREKCIJA MODELA

Što znači novo pravilo oko naplate parkiranja u Zagrebu? Mnogima će to biti značajna promjena

storyeditor/2025-11-04/PXL_090725_135292265.jpg
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
05.11.2025.
u 07:00

Karta za prvu zonu, naime, vrijedi i u svim drugim, a nerijetki tu mogućnost rado koriste. No, kako je jučer najavio gradonačelnik Tomislav Tomašević, od Nove godine stvari više neće funkcionirati po tom principu.

Za sat vremena parkiranja u prvoj zoni morate izdvojiti 1,70 eura, tjedno će vas to koštati 23,90, a mjesečno 95,60. Na raspolaganju je i godišnja karta, za koju pak valja izdvojiti 1051,20 eura. I nije to malen iznos, no dobrom dijelu vozača ne predstavlja problem, budući da s kartom za prvu zonu imaju "riješeno" parkiranje i u ostatku metropole. Karta za prvu zonu, naime, vrijedi i u svim drugim, a nerijetki tu mogućnost rado koriste. No, kako je jučer najavio gradonačelnik Tomislav Tomašević, od Nove godine stvari više neće funkcionirati po tom principu.

Vrijedit će za tjedne i mjesečne

– Uputio sam u postupak savjetovanja s javnošću prijedlog dokumenta kojim se radi korekcija kod važenja komercijalnih parkirališnih karata. Poznato je da kad kupite kartu za višu zonu, ona vrijedi i za niže. Od 1. siječnja to više neće biti moguće. Ako takav prijedlog bude usvojen, karta će vrijediti samo za zonu za koju je kupljena, ali ne i za niže. To je pravednije. Očekujem da će nova pravila vrijediti od sljedeće godine – izjavio je Tomašević na konferenciji za novinare.

Kako su nam potvrdili u gradskoj upravi, korekcija će se odnositi ne samo na satne nego i na tjedne te mjesečne karte. Nakon provedenog postupka savjetovanja s javnošću, koji traje 30 dana, dokument će se naći na dnevnom redu Gradske skupštine.

A što će to značiti u praksi? Imate li parkirališnu kartu za prvu zonu, od Nove godine moći ćete je koristiti samo za područje užeg i šireg centra. Kad vozilom prijeđete u drugu zonu, ona će vam prestati vrijediti te ćete morati kupiti novu kartu. Parkiranje u drugoj zoni, podsjetimo, stoji 70 centi za sat vremena, tjedna karta košta 11,90, a mjesečna 47,80 eura. Isto će, naravno, vrijediti i ako idete iz druge u treću parkirališnu zonu. Parkiranje u njoj pak stoji 30 centi na sat, odnosno 4,20 eura tjedno i 17 mjesečno.

To vozačima neće biti veliki šok u slučaju parkiranja na sat ili dva, no za one koji redovito kupuju tjedne i mjesečne karte, posebice u prvoj zoni, korekcija će značiti značajnu promjenu. A ona se, spomenimo još, neće odnositi na četvrtu zonu, odnosno parkirališta poput onog kod bivše tvornice Gredelj te Park & Ride površine na Borongaju, gdje kupljena karta vrijedi samo za tu lokaciju.

FOTO Pogledajte strašne prizore goleme buktinje: Smrad se širi i Zagrebom
storyeditor/2025-11-04/PXL_090725_135292265.jpg
1/26

Tomašević je nova pravila najavio nepuna dva tjedna nakon prve obljetnice uvođenja blokovskog parkiranja. Stanari koji žive unutar zone naplate, podsjetimo, koriste povlaštene parkirališne karte, a prema modelu koji je na snagu stupio 26. listopada 2024. godine, one vrijede samo za blok u kojemu imaju prijavljeno prebivalište ili boravište. Njime se, kako je ranije navodio Tomašević, nastojao smanjiti broj ljudi koji su povlaštene karte koristili kako bi se po izuzetno povoljnim cijenama mogli parkirati bilo gdje u metropoli. Koliko je model uspješan, dosad nije htio komentirati, no jučer je kazao da je željeni cilj postignut.

– Bilo je niz zloupotreba povlaštenih parkirališnih karata i fiktivno prijavljenih prebivališta, budući da su se mogle koristiti ne samo u zoni stanovanja nego i u onim nižim. Uvođenjem blokovskog parkiranja htjeli smo smanjiti broj povlaštenih parkirališnih karata i u tome smo uspjeli. Taj je broj prvi put u 15 godina pao ispod broja ukupnih parkirališnih mjesta u Zagrebu, što smo i očekivali. Povećan je, međutim, broj komercijalnih karata, poglavito tjednih i mjesečnih – rekao je Tomašević.

A što je s gužvama u centru?

Cilj je blokovskog režima bio i rasteretiti kaos s parkiranjem u središtu grada. Poznato je da se za slobodno mjesto u centru treba kružiti po dvadeset minuta, pa i dulje, a na Radićevu su trgu novim pravilima htjeli pomoći stanarima gradske jezgre, koji se s tim problemom muče svakog dana. Kako je uvođenje blokovskog parkiranja pomoglo u tom pogledu, Tomašević jučer nije komentirao, no u našim obilascima Donjeg i Gornjeg grada uvjerili smo se da je situacija i dalje daleko od idealne, a i stanari su nam rekli da se stvari za njih nisu značajno promijenile. •

Ključne riječi

Komentara 15

DK
Dr.KarlosVonSalzberg
08:32 05.11.2025.

Još jedan genijalan potez našeg genijalnog gradonačelnika.

AN
Anteo
08:17 05.11.2025.

Glasali ste dobili ste, uskoro ni ovo poskupljenje neće biti dovoljno. Aute ionako imaju gradski činovnici i oni koji glasaju za ovakve gradonačelnike bio to sadašnji ili prošli gradonačelnik. Sada plaćajte 1000 Eura mjesečno za parkiralište imate vi para kao blata.

AS
Asdg
07:37 05.11.2025.

to znaći da gdje god odeš sa vlastitim vozilom placas parking to je ok gdje je javni prijevoz uređen

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja