DUGO SELO – NOVSKA

Povijesna investicija: Hrvatska dobiva superbrzu željeznicu. Evo što to znači za putnike

Zagreb: Pojačani promet u putničkom prometu HŽ-a
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
10.02.2025.
u 10:17

Riječ je o projektu "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Novska", a radovi obuhvaćaju i rekonstrukciju stajališta Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica i Stara Subocka

HŽ Infrastruktura objavila je javnu nabavu za radove na projektu "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Novska",  s procijenjenom vrijednošću radova od 620 milijuna eura, što je najveći željeznički projekt u povijesti Republike Hrvatske. 

Radovi se sufinanciraju iz EU-ovih fondova (Instrument za povezivanje Europe – CEF i Program Konkurentnost i kohezija – PKK). Uz kompletnu rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka međunarodne željezničke pruge, radovi obuhvaćaju i rekonstrukciju kolodvora Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina i Novska te rekonstrukciju kolodvora Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec i Ludina s prenamjenom u stajališta/otpremništva.

Zagreb: Pojačani promet u putničkom prometu HŽ-a
1/4

Radovi će obuhvatiti i rekonstrukciju stajališta Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica i Stara Subocka, izgradnju novog stajališta Okešinec, ukidanje kolodvora Prečec te denivelaciju ili ukidanje većine željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP), osim ŽCP-ova Ostrna, Križ, Lipovica i Voloder. 

Predviđena je i ugradnja novih uređaja i drugih elemenata prometno-upravljačkoga i signalno-sigurnosnoga željezničkog infrastrukturnog podsustava kao i rekonstrukcija i izgradnja novih elemenata i uređaja elektroenergetskoga željezničkog infrastrukturnog podsustava. Po završetku radova brzina će na toj dionici iznositi do 160 km/h, priopćili su iz HŽ Infrastrukture. Rok za dostavu ponuda je do 8. travnja 2025., a predviđeno trajanje radova je pet godina od uvođenja izvođača u posao.

Ključne riječi

Komentara 18

Avatar kozorog
kozorog
12:29 10.02.2025.

ako nama kao državi nije strateški cilj imati dvije najjače pruge najbolje opremljene, onda smo spremni za rastakanje do kraja. ako mi danas nemamo u punom pogonu prugu zagreb-beograd, koja je bila najjača pruga u pola europe prije 35 godina, onda ajmo ukinuti hž, tračnice nek 'oni' razmontiraju i prodaju pod staro željezo, a željezničke nasipe iskoristimo za bicikliranje, ista će biti prosječna brzina. pruga zagreb-split, druga najjača, je jad i bijeda, da iz zg do splita putuješ 5-7 sati, pa i više, sramota. ulažu se milijarde na dionicama koje nemaju ni putnika ni tereta. što će nam drugi kolosijek, kad nam prvi stoji?! sa srbijom da nismo u stanju dogovoriti promet?! sve nas zaobilazi, teret iz europe prema istoku i jugu nas zaobilazi. ne slijepo crijevo, mi smo crna jama.

TM
trade_mark
10:59 10.02.2025.

kasne samo 50 godina.

ZA
Zagi3891
13:06 10.02.2025.

"Superbrza" od 160kmh??!? Kaj je onda francuska ili kineska? megaturbodouble funkycool brza?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije