Pravednija naplata: Vožnju bi se plaćalo po kilometru ili minutama
Stručnjaci razvijaju nekoliko modela plaćanja usluga ZET-a. Iz Grada kažu da su i sami na tragu tih ideja jer su svjesni da trenutačna naplata nije poštena
Komentari 30
Ne po minutama. Nećemo nikad stići na posao na vrijeme.
380 milijuna prevezenih putnika u 2012 godini 320 mil.sakupljenih kroz karte i pokaze ??? da je vožnja po kunu skupili bi 60 mil više.....
baš ću se usrećiti sa plaćanjem po minutama vožnje. u samoj špici kad se bus vuče kao puž, mislim da će mi isplatvije biti da sjednem u prvi taxi!
Mislim da je ovdje najbitnije da ZET investira brdo (naših!) para u novi sustav iako bi se to i sa starim dalo izvesti.
pozdravljam intelektualni napor koji si uložili sve ove 23 godine u rješavanje pitanja naplate. Također pozdrvljam svako pravedno rješenje. Pitanje je samo da li je vrijeme najoptimalnija mjerna jedinica. Prijeđena udaljenost je jedino ispravno i stimulativno glede kvalitete usluge. Što prije, što veći broj putnika. Ovako mi to sve liči na što sporije pto veći broj putnika. Kako je pravedno jednu te istu vožnju u različito vrijeme naplatiti različito? Da li je fer da oni kojima javni prijevoz služi za odlazak na posao, moraju platiti više jer je baš tada gužva u prometu, i busu treba 20 minuta više da stigne na odredište? Kako riješiti zastoje u prometu i gužve?
Stanujem relativno blizu blizu centra i rijetko se vozim više od nekoliko stanica. Ipak, mislim da je naplaćivanje po minutama ili broju stanica jako nepravedno. Ljudi koji stanuju na periferiji bi sada, osim što na putovanje gube jako puno vremenavremena i živaca, trebali i bitno više plaćati. Ima puno onih kojima troškove prijevoza ne nadoknađuju poslodavci, koji nemaju pravo na subvencije, a teško žive, ljudi s malim prihodima koji dolaze u Zagreb u bolnicu, obaviti neki posao i sl. Užas!!!
Rade se i plačaju analize koje su i laiku nelogične.Plačanje prijevoza po minuti vožnje.Onda bi nedjeljom platio prijevoz od Črnomerca do Dubrave duplo manje nego radni dan.Ali ima i to svojih prednosti. Kad se tramvaj ili bus vuku gradom u prometnoj špici,putnici će kraj njih lijepo trčati,te tako povezati rekreaciju s jeftinijim gradskim prijevozom.
Trebalo bi naplaćivat po stanicama, tamo gdje uđeš se registriraš. Kada izlaziš se opet registriraš i toliko ti se ozme sa računa na kartici.
Zapravo me najvise zanima kako uopce gospodin Tomislav Juric glasnogovornik Zet-a moze biti ozbiljan dok iznosi bajne planove koji ne vode nigdje nego samo zorno ilustriraju koliko kompanija podcjenjuje korisnike. Naime, realni ljudi u realnom svijetu znaju da sve dok netko ne garantira vozni red ne moze niti naplacivati uslugu po minuti. Ovaj divan prijedlog znaci da bi voznja na posao u spici u osam ujutro po Savskoj ulici bila najskuplja voznja jer od mosta do trga treba i do sat vremena obzirom da pruga nije odvojena od kolnickog traka. Zanima me tko je uopce placen da izmislja ovako glupe ideje jer ga svi placamo prirezom. Dajte napokon prestanite otkrivati toplu vodu, preuzmite model koji u Londonu funkcionira desetljecima i uvedite napatu po broju stanica i olaksajte nam svima zivot.
Javni gradski prijevoz mora biti besplatan __________________ Nek si "krave muzare" smanje plaću ili nek otpuste višak očito neučinkovitih "zaposlenika" pa će biti dovoljno novaca za stvarne potrebe ________________ Prvo koji mora vratiti sve što je potrošio i koji je zadužio stanovnike Zagreba je milan bandić _______________ Za njim moraju otiči svi koji su se našli u kancelarijama grada azgreba nakon priznanja Hrvatske od strane UN-a ______________ Naravno svoma treba oduzeti svu imovinu koju su stekli novcima dobivenim od stanovnika Zagreba __________________ Pogotovo onih 18 % koje i dalje uzimaju kako bi sebi povećavali plaće
Šta mudruju "stručnjaci" i na kraju, kao da svatko ima mobitel i kao da svatko kupuje vrijednosne karte. Izmišljanje tople vode. U Europi su to vro jednostavno riješili. Najjeftinija karta, u trajanju od 20 min je 5 kuna, u trajanju od 40 min je 7 kuna, 1 sat 10 kuna, sat i pol za 12 kuna.To su karte s mogućnošću prijelaza, a karta jednosmjerna bez mogućnosti prijelaza 7 kuna. I automati za kupnju karata su na svim stajalištima i u većini vozila.Tako je bar u Krakowu sličnom po veličini Zagrebu, a i po platežnoj moći. Efikasno, bez puno filozofije. A za putnike jeftinije nego ZET.
Razvijaju novi, "pošteniji" model naplate - i to samo zato što ih Evropa sili na to, a već unaprijed kalkuliraju kako ponovo zakinuti i prevariti građane! Kako može biti pravična naplata po minutama vožnje, kad ponekad dionicu od Savskog mosta do Zagrepčanke (4 stanice) voze i po 40 min!? Što građani imaju s tim i kako korisnik pijevoza može utjecati na to!? Jedino tako da izađe iz tramvaju i tu dionicu prođe pješice - za 20 minuta! Mislim da bi jedina pravična naplata bila po prijeđenim kilometrima i to samo u varijanti kad ZET vozi po redovnoj trasi! Sve ostalo će biti nova prevara i pljačka građana!
Znači li to da će putnik plaćati i vrijeme zastoja prometa ili će morati pričekati vani na kiši ili snijegu da se zastoj riješi.
svi izlazimo iz autobusa na gl.kolodvoru i moramo proći čitač katrica koliko če biti vremenski potrebno da svi prođemo čitače kartica
Pa ideje i nisu baš. Ima li koga da ne zna kuda ide s tramvajem/autobusom, odnosno kuda je krenuo ? Najbolji način plaćanja po potrošnji je plaćanje po stanicama, a ne start-stop gluposti. Troškovi mogu biti po kilometru, osnovica zaosnovica za izračun cijene, pa se može doći do određene "cijene" rute radi kontrole rentabilnosti. Ostali modeli i razmišljanja neće dovesti do nikakvog unaprjeđenja, već samo komplikacija sustava, izračuna i ostalog...
Pametnije bi bilo da se naplaćuje po broju stanica nego po dužini putovanja, jer za vrijeme gužve 2 stanice mogu izgledati jako dugo.
A dogovorite se više, beskorisni diplomanti prometnih fakulteta i politički podobnici kojima je tatica osigurao radno mjesto. Svakih par mjeseci nešto novo. Mi ne bi imali ništa protiv naplate 10 kn za svaku kartu ali da se ne uzima novacvac iz gradskog proračuna. Ili obrnuto. Ali osim struje za tramvaj treba platiti i sve te povlastice, izmišljena radna mjesta i korupciju prilikom nabave čak i repromaterijala, jelda?
Trebalo bi oštor sankcionirati vozače koji voze po žutim trakama npr, Savska. Da se tu uvede red, ne bi vožnja od Savskog mosta pa do Trga bana Jelačića trajala 45 minuta nego cca 20minuta...imamo primjer Horvaćanske i Vukovarske.
Treba naplaćivati po broju stanica. Ovako ćemo plaćati i sve zastoje tramvaja i autobusa kao da smo mi krivi za njih. To se može provesti na isti način kao i prijava za zone tako da se unutar pojedine zone još odredi broj stanica u toj zoni.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
A da smanjite plaće i otpustite višak ljudi?