Nije bogat onaj tko puno ima, već onaj tko puno daje – stare narodne odlučili su se strogo držati u ZET-u, gradskoj tvrtki koja je polovicu godine zaključila s gotovo 54 milijuna kuna minusa, a iz nje su jučer put juga krenula tri zagrebačka autobusa. Kolika im je ukupna vrijednost, nisu otkrivali, ali doznali jesmo da među njima nije jedan od onih autobusa koji su prošle godine rashodovani, a ove vraćeni u promet. U takvima će se i dalje voziti Zagrepčani.
Dobro će nam doći
“Dobro uščuvani” busevi su koji idu na dar, istaknuo je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, pa vlastoručno ključeve predao Tomislavu Buliću, Andriji Fabrisu i Josipu Begonji, redom gradonačelnicima Benkovca, Korčule i Drniša te čelnim ljudima lokalnih podružnica HDZ-a, stranke s kojom je Milan Bandić u gradskoj, ali i državnoj koaliciji.
– Inicijativa da doniramo tri autobusa gradovima sa slabijom prometnom povezanosti, u znak solidarnosti, nikla je zajedničkim naporima Grada, ZET-a i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture – pojasnio je Bandić pa dodao kako je “to najmanje što možemo učiniti za svoje prijatelje”. A ti “prijatelji” upravo će doniranim autobusima riješiti problem povezanosti rubnih dijelova svojih gradova s centrom.
– Problem takozvanih nerentabilnih linija će nestati. Nove linije omogućit će učenicima srednjih i osnovnih škola te ostalim građanima lakši dolazak u sam grad Drniš – rekao je tamošnji gradonačelnik Josip Begonja, dok je Tomislav Bulić, prvi čovjek Benkovca, istaknuo kako je “od donacije važnija solidarnost koju Grad Zagreb pokazuje manjim gradovima”. Korčulanski je gradonačelnik Andrija Fabris, pak, otkrio kako će njegov grad autobus iskoristiti za prijevoz učenika na novi bazen.
Autobusi su to iz voznog parka ZET-a u kojemu je, stoji u izvješću, na kraju lipnja bilo 413 autobusa. Prosječna im je starost bila 10,9 godina, s tim da je 300 vozila bilo mlađe od 12, a 113 starije od 12 godina. Bilo je tu i gotovo “punoljetnika”, pa se Zagrepčani voze i u 43 autobusa starija od 17 godina.
– U prvom polugodištu 2018. planiran je rashod 42 autobusa, a rashodovan je jedan – pojasnila je u izvješću ZET-a direktorica tvrtke Ljuba Romčević-Žgela, pa dodala kako u prvoj polovici ove godine nije nabavljen nijedan autobus, tehnička im je ispravnost iznosila 82,1 posto, dok je u vozni park vraćeno i jedno vozilo rashodovano lani.
Svatko negdje ima brata
Na stanje u ZET-u osvrnuli su se jučer i SDP-ovci koji su darovanje autobusa nazvali “čistom političkom trgovinom”.
– S novcem Zagrepčana trguje kako bi se dobili zastupnici u Saboru, Skupštini te po četvrtima. Danas je to napravljeno s autobusima, a čini se da je ZET ključna firma u političkom trgovanju jer je i brat donedavne HNS-ove zastupnice Marije Puh isto zaposlen upravo ondje – istaknuo je predsjednik zagrebačkog SDP-a Gordan Maras, čiji će kolege iz stranke sad u Zagorju biti u svojevrsnoj koaliciji s Bandićem jer su k njemu prešli i HNS-ovci koji su dosad podržavali krapinsko-zagorskog SDP-ova župana Željka Kolara, kojem su potporu obećali i nadalje. Što se zapošljavanja brata Marije Puh tiče, i ona, a i Bandić, tvrde da gradonačelnikov imenjak u ZET-u radi već godinama.
– Danas su mi rekli da Milan Puh radi u ZET-u. Sigurno bih, da idem češljati, našao i da netko od vaše braće isto radi ondje. Ja potpisao takvo rješenje, a sigurno nisu u mojoj stranci – rekao je Bandić novinarima, odbacujući bilo kakvu mogućnost da se radno mjesto brata zamijenilo za saborsko sestre.
On nije dao apsolutno ništa. Eventualno je dao grad Zagreb i svi mi koji plaćamo poreze i prireze. Nemojte od ljudi praviti budale, postaje ljudski gadljivo.