Po svemu sudeći, radovi na petlji na križanju Slavonske i Držićeve mogli bi biti dovršeni i prije roka koji istječe u lipnju iduće godine, kaže Ante Borovina, član Uprave splitske Spegre, koja je glavni izvođač. – Ne bih se zalijetao s točnim datumima, no pokazalo se da je podgled mosta, odnosno donja konstrukcija, u boljem stanju nego što se pretpostavljalo i to nam je omogućilo znatno bržu dinamiku. Od ponedjeljka se mičemo sa samog križanja ovih prometnih avenija i nastavljamo prema upornjacima, odnosno prijelazima s ceste na most. Dakle, promet Slavonskom od idućeg tjedna funkcionirat će normalno – ističe Borovina.
Na gradilištu dugom 570 metara, dodaje, svakodnevno od 23. lipnja, kada su počeli s poslom, radi od 25 do 30 radnika Spegre, ali i tvrtki Sitolor i Geotehnike, koje su im partneri u projektu. Radovi su podijeljeni u nekoliko cjelina, a uključuju zamjenu asfalta i hidroizolaciju, obnovu pješačke i odbojne ograde te sanaciju armiranobetonske konstrukcije, stupova i upornjaka. Na popisu je i zamjena prijelaznih naprava, rubnjaka i slivnika, izvođenje hidrodemoliranja oštećenog betona, visokotlačno pranje te nanošenje antikorozivnih premaza. Ugradit će se 1261 metar novih rubnjaka i pješačkih ograda, ali i 1330 metara odbojnih, kao i 14.255 ankerskih elemenata te 13 tona mrežaste armature.
Najkrupniji i najzahtjevniji radovi su finalizirani, ističe Borovina, a sada ulaze, kako kaže, u ljepšu fazu, u kojoj će sve poprimiti konačan izgled. – Završeno je i postavljanje čeličnih rubnjaka, a trenutačno se radi armatura pješačke staze. Pješačka, odnosno odbojna ograda zamijenit će se pak pred sam kraj jer nam trenutačno služi kao zaštita – kaže inženjer Boris Mijić, dodajući kako ni padovi na samoj prometnici nisu bili dobri pa će se postavljati i nova niveleta.
Dosta narušeno bilo je stanje stupišta, dijela koji most nosi odozdo, napominje pak inženjer Bruno Kovačić. Došlo je do truljenja, kaže, pa su stavljene nove čelične ploče. A nekoliko također trulih dijelova na podgledu se hidrodemoliralo. – To znači da smo pumpom pod vodenim pritiskom od 2500 bara razbijali beton tako da armatura ostane netaknuta – objašnjava Kovačić.
Kada je posrijedi vanjska vizura mosta, maske su, ističe, u dobrom stanju pa će ih zamijenit samo nekoliko, a ostatak će se oprati te od prodora vode zaštititi takozvanim trajnoelastičnim premazom. – U kasnijim fazama postavljat će se nova prijelazna naprava, uređaj koji omogućuje povezanost nadvožnjaka i postojećeg upornjaka. Nadvožnjak, naime, možemo opisati kao živ objekt koji diše. Zbog temperatura i rada materijala skuplja se i širi pa se prijelazne naprave stavljaju kako bi se spriječila moguća pucanja – tumači Kovačić.
Jedini nepredviđeni problem bio je nedovoljno debeo zaštitni sloj betona ispod starih slivnika, zbog čega je izvađeno njih 11. – Zasada smo ugradili devet novih slivnika, a preostaju još dva. Osim toga, oni stari ne bi se uklopili u novu niveletu ceste, što znači da završni sloj asfalta, po kojem se vozimo, ne bi bio u istoj razini s postojećim slivnicima – napominje Kovačić.
Petlja bi, kada se sve dovrši, kaže Mijić, u dobrom stanju trebala ostati najmanje tri desetljeća. – S tim da je garantni rok na izvedene radove deset godina. No ključ je u redovitom održavanju. Sve što sada radimo posljedica je neodržavanja, da se malo više novca uložilo prije, petlja ne bi bila zatvorena godinu dana. Primjerice, svaki od slivnika bio je začepljen, a voda je curila preko mosta i degradirala beton te začepila šahtove dolje na Držićevoj. Sve vozi jedno drugo – objašnjava.
Projekt financijski zasad ostaje unutar planiranog proračuna od 6,2 milijuna eura, a dođe li do odstupanja, prema trenutačnim projekcijama to bi moglo biti od sto do dvjesto tisuća gore, napominje član Uprave Spegre, koja je, podsjetimo, među ostalim radila i na obnovi pješačkog Savskog mosta te revitalizaciji Jadranskog.
tamo radi tri radnika, nigdje nikoga. sramota