Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 166
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Radi se projekt

Njime svakim danom prolaze tisuće automobila: Asfalt propao, odvodnje nema, ograde jede hrđa

Zagreb: Grad raspisao izvanredno održavanje ranžirnog nadvožnjaka zbog lošeg stanja
Foto: Grad Zagreb
1/17
15.05.2019.
u 11:44

– Ma iskreno, ovuda idem samo baš ako moram. Inače prolazim samo automobilom jer mi se nogostupi ne čine sigurnima – rekla nam je jučer Marija Krešić, koja je nadvožnjak prolazila na biciklu

Asfalt na pješačkim stazama potpuno je propao, baš kao i rubnjaci, i to na dijelovima na kojima još uopće postoje. Sve zaštitne ograde “nadživjele su svoj uporabni vijek”, odvodnja je nekad postojala, ali je odavno izvan funkcije, a i vertikalnoj te horizontalnoj signalizaciji trebala bi obnova. Ovakvo je, u najgrubljim crtama, trenutačno stanje nadvožnjaka na Aveniji Većeslava Holjevca, onog iznad ranžirnog kolodvora, kojim svakim danom prođu tisuće automobila na putu iz Zagreba prema Velikoj Gorici i obrnuto.

Da ispuni očekivani vijek

Kako je situacija daleko od bajne, Grad trenutačno traži tvrtku koja će izraditi projekt izvanrednog održavanja nadvožnjaka kako bi on, stoji u dokumentaciji, uopće mogao “ispuniti svoj očekivani projektirani vijek”.

– Situacija nije alarmantna što se automobila tiče. Barem zasad. Ali nosiva konstrukcija pješačkih staza, recimo, zrela je za obnovu, baš kao i nogostupi općenito jer su u katastrofalnom stanju. Problem je i to što ne postoji odvodnja pa nadvožnjak lagano nagriza hrđa – govore nam u gradskoj upravi, u kojoj ističu da je “bolje spriječiti nego liječiti”.

Sam projekt izvanrednog održavanja stajat će 120 tisuća kuna, a kad on bude gotov, znat će se i koliko će koštati radovi. Ispod tri milijuna kuna, kažu u Gradu, vrlo vjerojatno neće biti jer će, između ostalog, trebati “zamijeniti postojeći degradirani asfalt te oštećene rubnjake novim asfaltom i rubnjacima u punoj dužini mosta. Isto tako potrebno je sanirati razna sitna oštećenja nosive konstrukcije pješačkih staza.” Bit će tu još posla pa projektanti moraju osmisliti i novu zaštitnu ogradu na istočnoj strani nadvožnjaka koja je “davno uklonjena”.

– Potrebno je zamijeniti sve postojeće zaštitne ograde, kao i obnoviti oborinsku odvodnju na istočnom dijelu nadvožnjaka – upute su to onima koji će raditi projekt izvanrednog održavanja s napomenom da baš na tom istočnom dijelu oborinska odvodnja ne postoji pa se voda procjeđuje kroz konstrukciju mosta.

Zagreb: Grad raspisao izvanredno održavanje ranžirnog nadvožnjaka zbog lošeg stanja
1/17

Postaviti se mora i nova odbojna ograda uz pješačku stazu također na istočnom dijelu nadvožnjaka, dok je cijelom dužinom nogostupa potrebna elastična odbojna ograda kako bi se pješaci zaštitili od naleta automobila.

– Ma iskreno, ovuda idem samo baš ako moram. Inače prolazim samo automobilom jer mi se nogostupi ne čine sigurnima – rekla nam je jučer Marija Krešić, koja je nadvožnjak prolazila na biciklu. Živi u Maloj Mlaki, a radi u Dugavama pa joj je “ranžirni” nadvožnjak svakodnevno na ruti od doma do posla.

– Suprug i ja smo ovaj tjedan u suprotnim smjenama, a on je uzeo auto pa sam odlučila ići biciklom. Frka me uvijek kad moram preko nadvožnjaka jer em nema ograde, em je ovaj dio za pješake jako uzak i cijelo vrijeme me strah da ne zapnem u nekoj rupi i padnem među aute. A ako vozim po kolniku, onda vozači na četiri kotača non-stop trube i ljute se – kazala je Marija Krešić pa dodala kako na nadvožnjaku vrlo rijetko primijeti pješaka. Ljude je, istaknula je, strah kad vide stari asfalt i zahrđale dijelove prijelaza preko pruge pa ga radije izbjegavaju.

Najizglednije na proljeće

– Ovdje nisu bili nikakvi radovi već godinama. Drago mi je da će se nadvožnjak malo obnoviti, ali žao mi je što moramo čekati da sve propadne i onda sanirati hitno, umjesto da redovito održavamo – kazala je biciklistica, a onda, već jureći dalje na posao, dobacila: “Ako uopće sanacija krene.”

A prođe li s natječajem sve po pravilima službe, projekt izvanrednog održavanja tog dijela Avenije Većeslava Holjevca trebao bi biti gotov do kolovoza. Ali onda se tek mora tražiti izvođač radova na nadvožnjaku, što znači opet minimalno mjesec dana trajanja natječaja, a budu li na njega žalbe, i dulje. Izvanredno je održavanje tako najizglednije na proljeće.

Pogledajte video rekonstruirane Radničke ceste do Domovinskog mosta:

Komentara 12

IG
Igi125
14:07 15.05.2019.

Iz gradske uprave kazu da je bolje sprijeciti nego ljeciti a svi mostovi se raspadaju. U doba kad su gradeni zadovoljavali su tadasnje standarde gradnje ali od tada je proslo dosta godina a da se na mostovima nista konkretnije nije radilo. Bitno je da se delaju projekti koji se nikad ne pretvaraju u stvarne radove.

AM
AMIKULIĆ
13:15 15.05.2019.

Milan Bandić najnesposobniji gradonačelnik u povijesti svih gradonačelnika na kugli zemaljskoj. Čovjek sa proračunom od 10 MILIJARDI KUNA je domet asfalt na 100-tinjak metara ceste, fontane i pokoja cijev kanalizacije i vodovoda.

DU
Deleted user
12:32 15.05.2019.

Glavno da se grade fontane i zlatni šekreti...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije