Kako prići nekome, kako biti svoj, kako odbiti alkohol ili kako biti cool, a ne probati cigarete i drogu? To su samo neka od brojnih pitanja koja sedmaši iz OŠ Vinka Žganca u Kozari boku postavljaju svojim razrednicima.
Otvoreno razgovaraju
Roditelji također traže savjete. Od toga kako bolje razumjeti adolescenta do dileme “kako zabraniti djetetu da puši ako i ja pušim”. U ovoj se školi otvoreno razgovara. Među prvima su uveli europski školski program prevencije “Imam stav” za učenike sedmih razreda i njihove roditelje. Razgovorom i radionicama promiču pozitivno i zdravo ponašanje radi prevencije ovisnosti o duhanu, alkoholu i drogama.
– Dosad sam znala samo da su ovisnosti štetne – kazala je 13-godišnja Ana, a njezina kolegica Milica dodala je da je dobro da se svi educiraju o tome prije odlaska u srednju školu.
Program se provodi na satu razrednika po zadanom priručniku.
– Ukupno je 12 radionica. Ovo nam je četvrta godina zaredom i jedina smo škola u gradu koja drži taj kontinuitet – istaknula je pedagoginja Dubravka Novosel Guszak.
Učenici ovako razvijaju socijalne vještine.
– Informiramo ih o drogama, ali ne o tome kako se koriste, nego kako reći ne i oduprijeti se pritisku vršnjaka – kazala je psihologinja Tina Matković te istaknula da su zadovoljni odazivom djece jer se Kozari bok, dodaje, najčešće spominje u negativnom kontekstu, između ostaloga i zbog toga što je od ukupno 750 učenika 10 posto romske nacionalnosti.
Potpora škole
Marinko Raić ima petero djece. Troje je završilo OŠ Vinka Žganca, a dvoje ide u četvrti, odnosno sedmi razred. Jedna mu je kći u školi bila jako povučena i imala je loše ocjene. No razgovori i radionice sa školskim djelatnicima, kaže, pomogle su im da sve to uspješno savladaju.
– Strahovao sam da je takva situacija ne odvede u ovisnost – kazao je Raić.
Učitelje educiraju licencirani edukatori Udruge “Pet plus” koja je ovaj program provela u 25 osnovnih škola u cijeloj Hrvatskoj.
Info o kvartu - Kozari Bok
Naselje se nalazi u sklopu gradske četvrti Peščenica - Žitnjak i broji oko 4 tisuće stanovnika. Počeo se razvijati krajem 50-ih, a poznat je po svojoj multikulturalnosti.