Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Izbacuju bicikle i motore s planinarskih staza

Park prirode Medvednica dobiva novi bonton, a u e-savjetovanju je do 17. listopada
09. listopada 2020. u 11:00 3 komentara 639 prikaza
Zagreb: Građani uživali u sunčanom vremenu na Sljemenu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Bicikli ili cross motori? Prvi su nečujni pa je veća vjerojatnost da će naletjeti na pješaka, a drugi, iako su glasni, mogu postići veću brzinu pa su i opasniji. Bi li im stoga trebalo dopustiti vožnju po 70 planinarskih staza Medvednice, glavna je polemika Zagrepčana koji su se uključili u e-savjetovanje o pravilniku o zaštiti i očuvanju zagrebačkog parka prirode koje traje do 17. listopada.

Zagreb: Građani proveli nedeljno prijepode na Sljemenu Akcija Globaton U subotu planinarenje Sljemenom za borbu protiv raka

Sljemenskim bontonom, naime, bilo bi regulirano tko će i pod kojim uvjetima moći koristiti prostorparka, a najviše se prašine diglo upravo oko biciklista i motorista. Prema pravilniku, prekršajno bi se moglo prijaviti one koji se, primjerice, motorom ili biciklom voze po planinarskoj stazi, a kazne za to su, kaže prometni stručnjak Goran Husinec, od 5000 do 40.000 kuna te do tri godine zatvora.

– Dakle, vjerojatno bi se kažnjavali prema Zakonu o cestovnom prometu, odnosno članku 226. koji obuhvaća obijesnu vožnju. Pri čemu se može globiti i vožnja zabranjenim pravcem ili neregistriranim vozilom, što je lako moguće jer se dirt bikeovi, primjerice, koji se najčešće viđaju na Sljemenu, i ne mogu registrirati jer ne zadovoljavaju ekološke uvjete i razinu buke te nemaju odgovarajuće svjetlosne oznake – govori Husinec.

liniaj 140 Autobus za Sljeme radnim danima neće voziti, normalizacija prometa u srijedu

Prihvati li pravilnik Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, kaže Marina Popijač, ravnateljica Parka prirode Medvednica, na planinarskim stazama neće smjeti biti ni motorista ni biciklista.

– Sva motorna vozila moći će se kretati samo javnim cestama, što znači da nema off-road vožnje, a biciklistima je na raspolaganju čak devet staza po kojima se mogu rekreirati pa i nema smisla da koriste one planinarske. A uredili smo ih upravo da zadovoljimo svačije potrebe, i onih koje vole adrenalin i onih kojima je draže lagano pedaliranje – navodi M. Popijač, dodajući kako je park dosad funkcionirao po pravilniku o unutarnjem radu u sklopu Zakona o zaštiti prirode. No za mjesec dana mogli bi dobiti vlastiti, skrojen baš za to područje i s preciznim pravilima za sve posjetitelje.

Zagrepčani provode nedjelju u prirodi, bježeći od vrućeg asfalta | Autor : Ilustracija/Marin Tironi/PIXSELL Foto: Ilustracija/Marin Tironi/PIXSELL 21.07.2019., Zagreb - Sljeme, zagrepcani provode nedjelju u prirodi, bjezeci od vruceg asfalta. Photo: Marin Tironi/PIXSELL

Prema kojima bi bilo zabranjeno i voditi pse bez uzice, što je također odredba na koju su Zagrepčani imali primjedbe. Kako objašnjava M. Popijač, uvodi se zato što u tjednu imaju barem deset pasa koji se izgube jer odlutaju, a znalo se dogoditi i da u strahu napadnu planinare

Lea Krivošić
zaljubljenica u fotografiju
Otišla je naša reporterka Lea, autorica jedne od najpoznatijih fotografija iz Domovinskog rata
Junior Adventures
Sigurnost na internetu
Znate li kako vaša djeca koriste internet?
  • fakin2012:

    kako loš tekst, o čemu uopće piše? Krivo piše Zakon o cestovnom prometu, koji nema 226 članaka, možda se radi o Zakonu o sigurnosti prometa, kod kojeg pak u čl 226 piše o stranim vozačkim dozvolama, a ne obijesnoj vožnji ... prikaži još! ... dakle ovo je vrhunac novinarskog izvještavanja :-(

  • poluprovokator:

    Pa ako su biciklosti i endurasi toliko opasni po planinare a sa njima dijele staze vec 20 godina onda je puno groblje i bolnice ozljedjenih? Do sada nisam cuo za takav slucaj iskreno. Endurasima je gust vozit se po rutama ... prikaži još! izvlacenja klada. Biciklisti nevole bas staze di je guzva od planinara a ako dijele stazu onda paze na svoju i tudju sigurnost. Park treba napraviti jos sluzbenih kvalitetnih staza prema dole kako bi i preko biciklista osigurao iskoristivost nove zicare...

  • Avatar 22 SAS
    22 SAS:

    Bicikl da moto NE!