Gradom patroliraju u dvije smjene, od sedam ujutro do ponoći, a svaki dnevno može skenirati oko 5000 automobila. Prva dva "scan-a-car" vozila Zagrebparkinga u promet su puštena lani, a ove godine pridružila su im se još četiri. Tako su se u voznome parku Holdingove podružnice Toyotama Corollama tijekom ljeta pridružila dva nova hibridna SUV-a Nissan Qashqai, a isto toliko stiglo je prije nekoliko tjedana.
Pokriju puno šire područje
Zadatak im je voziti gradom i kontrolirati parkirane automobile kako bi provjerili je li za njih plaćena ta usluga, a čini se i da su poprilično učinkoviti. Broj izdanih kazni, odnosno dnevnih parkirališnih karti, kažu u Holdingu, podigli su 30 posto. – Dosad ih je pomoću "scan-a-car" vozila izdano ukupno oko 130.000 – napominju.
Svakog jutra izlaze iz garaže na Kvatriću, gdje su stacionirani preko noći, te obilaze četvrti u kojima se naplaćuje parkiranje. Opremljeni su naprednim kamerama i GPS sustavom, kojima se skeniraju registarske pločice parkiranih automobila, a informacije dolaze na tablet koji je preko servera povezan s centralnim sustavom. Prije su podaci slani terenskom kontroloru, koji bi dolazio na lokaciju i ispisivao dnevne parkirališne karte, ali odnedavno je sve digitalizirano pa se vlasniku auta direktno iz "scan-a-cara" kazne šalju na kućnu ili email adresu. Zbog toga što se više ne ostavljaju na vjetrobranskom staklu, mnogi ne znaju da su sankcionirani sve dok ne ugledaju uplatnicu u poštanskom ili email sandučiću pa je u travnju predstavljen i online portal na kojem se to može provjeriti.
Idealna brzina vožnje za skeniranje parkiranih vozila je do 25 kilometara na sat, a kamera hvata 10 do 15 metara oko auta, pa se tako pokrije mnogo veći teren nego u patroli pješice.
Zagrebparking: Parkine zone neće se proširivati, a cijene neće poskupjeti– Osoba dnevno može prekontrolirati 600-700 vozila, što je nekoliko puta manje nego "scan-a-carom" – kaže nam jedan od operativaca Zagrebparkinga. Hvale ih i u Holdingu, ističući kako doprinose većoj razini poštivanja pravila, a što se tiče ulaganja, nabava šest vozila za automatsko prepoznavanje registarskih oznaka stajala je oko 638.800 eura bez PDV-a. Pritom su prva dva, koja su stigla lani, koštala nešto manje od 199.000 eura, a u ovogodišnja četiri uložili su gotovo 440.000.
No pojačao je Zagrebparking i svoju flotu pauk-vozila. U prvoj polovini ove godine, kažu u Holdingu, isporučeno je pet novih vozila, a do kraja 2025. stići će ih još toliko. Usto je u tijeku postupak nabave za šest dodatnih pauk-vozila, čija se isporuka očekuje tijekom 2026. godine. – Zagrebparking ih trenutačno na raspolaganju ima 18, a prosječno se godišnje izvede 23.000 intervencija premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila – napominju u Holdingu. U njegovu polugodišnjem izvješću o radu stoji pak da je za nabavu novih pauk-vozila utrošeno 869.000 eura. Dizanje paukom, inače, plaća se pak 66,36 eura za vozilo do tonu i pol, odnosno 108,60 za ono teže od toga. Vozilo će tada završiti na deponiju uz istočno parkiralište Zagrebačkog velesajma.
Treba i modernizirati aplikaciju
Proširenje voznog parka navedeno je u planu poslovanja Zagrebarkinga za 2025., a među stavkama koje su zacrtali, ali ih još nisu ostvarili, nalazi se i nadgradnja, odnosno osuvremenjivanje ZgPark aplikacije. – Cilj je povećati atraktivnost aplikacije te broj korisnika, a ujedno će se smanjiti troškovi poslovanja koji nastaju prilikom kupnje parkirališnih karata u ostalim kanalima prodaje – ističe se u dokumentu dostupnom na Holdingovu webu. U planu je, osim toga, nadgradnja dijela parkirnih automata instaliranih na javnim parkiralištima kojima upravlja podružnica.
Najlakše je nabaviti pauk i maknuti auto i naplatiti kaznu. Da gospon senf malo poradi na uređenju parkinga; park and ride sistema, poboljšanja gradskog prijevoza..e onda bi imalo smisla kažnjavati građane ako su nepropisno parkirani i ako ne plaćaju parkirnu kartu. Ovako je sve samo legalna pljačka. Btw, parking kod HRTV, samo znaju naplaćivati ali urediti ništa...i tako već godinama.