Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Dio taksista već poskupio, ostali dižu cijene od 15. studenog

Ispod maksimalne cijene od 6 kuna po kilometru nakon 15. 11. vozit će jedino Taxi Zebra čiji šef kaže da će po tim iznosima pokušati voziti što duže
05. studenoga 2014. u 20:15 7 komentara 2628 prikaza
eko taxi
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL

Eko taxi od 1. studenog po kilometru vozi za 50 lipa skuplje, a za kunu i deset lipa više po kilometru od 15. studenoga vozit će i najveće udruženje taksista, Radio taxi.

Time će 99 posto taksista voziti po najvišoj dopuštenoj cijeni od 6 kuna koju je odredio Grad (po 6 kuna već ranije vozi Taxi Cammeo te drugi samostalni obrtnici i manje tvrtke) pa se nameće pitanje hoće li i Grad mijenjati cijene.

– Grad bi trebao odrediti najnižu cijenu kako se ne bi dopustilo rušenje konkurencije, a najvišu će odrediti tržišna borba – kazao je Mići Kuzmanović, vlasnik Taxi Zebre koji jedini nakon 15. studenog neće voziti po najvišoj dopuštenoj cijeni od 6 kuna. Oni će, naime, i dalje voziti za 4,90 kune po kilometru, što će pokušati održati što duže.

Sličan stav oko određivanja minimalne cijene imaju i u Eko Taxiju.

– Cijene nismo dirali godinu i pol, morali smo poskupjeti zbog rasta cijene benzina i tehničkog pregleda – kazao je Vjekoslav Marijanović, vlasnik tvrtke. Dodao je da taksisti sigurno ne uživaju dižući cijenu jer pri svakoj promjeni moraju plaćati baždarenje taksimetra oko 800 kuna. Predlaže uvođenje univerzalne cijene za sve ili minimalne, a ne maksimalne.

Isto tvrdi i Željko Petković, šef Udruženja Radio taxi, koji je s tim u vezi već tražio reakciju Ureda za promet.

S postojećim cijenama zadovoljni su jedino u Taxi Cammeu, čiji direktor Vladimir Minovski smatra da nema potrebe za korekcijama.

Iz Ureda za promet kazali su pak da su dobili nekoliko prijedloga za promjenu odluke o taksi prijevozu, no da aktivno prate stanje na tržištu i da će reagirati ako se pokaže potreba da bi taksi služba i dalje normalno funkcionirala.

Kilometar skuplji za kunu kod tisuću zagrebačkih taksista

Plazma keksi
PLAZMA SPORTSKE IGRE MLADIH
Predsjednik Europske nogometne federacije podržao važan projekt u Hrvatskoj
Bambi
DRUŠTVENA SOLIDARNOST
Jedna od najvažnijih regionalnih konditorskih tvrtki ugradila je društveno poslovanje u svoju poslovnu filozofiju
  • neutron:

    Ova država je još 90tih formalno uvela kapitalizam, ali tržišna ekonomija nikada nije u potpunosti zaživjela To se vidi u cijenama hrane i sl. pa evo i u ovom poskupljenju. Ponuda i potražnja, odnosno tržište je to koja diktira cijenu ... prikaži još! nečega, a ne nekakvo gradsko ili državno tijelo.

  • Trnjanec:

    Sad je pravo vrijeme da netko s kapitalom napravi još jednu taksi službu, ali da ima cijenu 2.5 kn/km, pa da pokupi 100% taksi prometa u gradu i posluje s ogromnim dobicima.

  • Cafa:

    Koja je svrha određivanja minimalne i maksimalne cijene za bilo koju uslugu? Čemu to? Zbog čega netko prima plaću za brigu o tome, zbog čega ovi moraju baždariti taksimetre, zbog čega gubljenje vremena? Odmah nudim i odgovor - zato jer ... prikaži još! je ovdje duboko ukorijenjena dogovorna ekonomija, samo mi nismo svjesni koliko duboko to ide. Vlasnici novina međusobno dogovaraju cijenu, na tržnicama kumice dogovaraju cijenu, i tako dalje. Ovdje nema tržišne ekonomije niti će je biti. A i neka, potrošači ionako ne znaju procijeniti koliko nešto vrijedi ili koliko ne vrijedi. Samo plaćaju jer u socijalističkom mentalitetu moraš biti ponosan na to što si platio račun ili što si nešto uopće platio, cijena je ionako propisana odozgo. Pa neka vam je onda. Vjerujte mi, i potrošačima i prodavačima paše da je cijena dogovorena.