Iako je bila obvezna uvesti novi, moderniji sustav naplate i odvoza smeća do početka godine, Čistoća to ni najnovijom investicijom od oko 11 milijuna kuna neće uspjeti napraviti.
Za taj novac neće se promijeniti model naplate ili pak nabaviti elektronički čitači, već samo kupiti – nove kante!?
Kante sumnjive kvalitete
A što nedostaje onima koje već dvije i pol godine stoje na Jakuševcu da se sada kupuje oko 150.000 novih? Usto, nove kante ne znače da je i dobavljač nov jer će i ovaj posao, sklopljen prošli mjesec, naplatiti tvrtka Gradatin iz Sesveta. Da ne zaboravimo, investiciji treba dodati i PDV.
– Za nabavu kanti potrošili smo milijune, a još ćemo morati potrošiti milijune kako bismo došli do željenog rezultata – ustvrdio je Marko Melčić, direktor Čistoće. Kako nam je objasnio, kante što već više od dvije godine čekaju na Jakuševcu da budu upotrijebljene kupljene su prije njegova mandata. Dodao je da je većina bila isporučena s tvorničkom greškom pa su poklopci s kanti redom otpadali, o čemu smo već pisali. Lani je stoga više od milijun kuna potrošeno samo za rezervne dijelove netom pristiglih kanti starih manje od godinu dana. A za tu lošu robu Grad je platio više od milijun i pol kuna.
– Kočilo nas se pa nismo mogli nabaviti kante s mjestima za čipove za elektroničko očitavanje korisnika i krenuti s planiranim projektima, a mogli smo to imati već odavno. Novi sustav naplate i modernizacija spremnika i voznog parka trebali su krenuti početkom ove godine, no tako je kako je. Mene ionako nitko ništa ne pita – rezigniran je bio Melčić.
Druga iskustva i problemi
Kako nam je prepričao direktor Čistoće, najveći posao bio je osposobiti stare spremnike koji su isporučeni s greškom kao i ručno prebrojiti spremnike u gradu. Trebalo je napraviti i popis stanovnika kako bi se uopće mogao realizirati model nove naplate.
– Građani plaćaju odvoz smeća po volumenu. Kante za smeće mogu se prazniti jednom ili dvaput na tjedan, odnosno svaka dva ili četiri tjedna, a prema tome obračunava se i komunalna naknada – objasnio je pročelnik Ureda za gospodarska poduzeća u Grazu Gerhard Egger.
Na upit što misli o dosadašnjem sustavu obračunavanja u Zagrebu, Egger je ustvrdio kako smatra “da se potrošačko ponašanje s vremenom mijenja pa bi prelazak na obračunavanje naknade prema volumenu sigurno bio bolje rješenje za same građane”.
Novinar je netočno prenio moje riječi pa evo: -- sve kante koje su naručene i isporučene prije mojeg dolaska u Čistoću a kojima su otpadali poklopci su vraćene dobavljaču kojeg sam natjerao da ih zamijeni novima. Neko vrijeme su se mogle po Zagrebu vidjeti kante bez poklopca ali toga više nema jer sam naredio da se sve povuku.Primijetite da nove kante imaju serijske brojeve koji su zalijepljeni po mojem nalogu -- kupljeni rezervni dijelovi nemaju nikakve veze sa nekadašnjim feleričnim kantama nego su za naše druge potrebe -- danas sve kante imaju džepić za elektronički chip, no chipovi, iako jeftini, nisu još kupljeni jer nema novaca za elektroničke brojače koji se ugrađuju u kamione i software. Ako ja budem i dalje vodio Čistoću slijedeće godine mislim da ćemo imati dosta novaca da evidenciju i naplatu odvoza implementiramo u potpunosti elektronički -- konačno, kante na našem skladištu ne stoje dugo, kao što sam rekao to nisu one od prije dvije godine, nego čekuaju isporuku u periferne dijelove Zagreba koji još nemaju kante nego odlažu smeće u vrećicama. S isporukom još 5 kamiona nadamo se da ćemo do kraja godine pokriti CIJELI Zagreb s kantama što građani rubnih područja s pravom očekuju i to je naš prioritet.