Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Što je brojnija biciklistička vojska, bolji su i uvjeti na zagrebačkim ulicama

Iako je infrastruktura još daleko od idealne, zone u Gajevoj i Primorskoj znak su napretka
26. siječnja 2018. u 08:33 5 komentara 725 prikaza
Foto: Luka Stanzl/Pixsell

Malo je vjerojatno, moglo bi se čak reći i nemoguće, da postoji osoba koja uživa u gradskoj vožnji u onim kritičnim satima kada svi ujutro odlaze na posao ili, još gore, kada se, od radnog dana nervozni, s njega vraćaju.

Dino Škare Zašto pedaliram gradom Zbog bicikla zaboravili tramvaj: 'Svjež zrak i uštedu ne dam nizašto'

Živčanost i stres u prometu zasigurno ne umanjuje ni prizor na gradskim cestama gdje se čini da ima više automobila nego što je stanovnika. Međutim, to ne mora biti tako. Osim javnog gradskog prijevoza čije su linije relativno dobro umrežene, alternativa za koju je potrebno tek malo dobre volje, a k tomu je i zdrava i besplatna krije se u pedaliranju. Koliko god su gradski biciklisti i dalje najčešće, nažalost, nevidljivi vozačima automobila, upravo su oni iz godine u godinu sve češći prizor u prometu. Lani se, prema rezultatima do kojih je došao Sindikat biciklista, 3-4 posto cjelokupnog prometa odnosilo na biciklistički. Optimistični su to podaci koji pokazuju da građani na bicikle više ne sjedaju samo radi vikend-rekreacije na Jarunu, Bundeku ili Maksimiru, nego da se polako iz godine u godinu budi svijest o svim zdravstvenim, ekološkim, financijskim i inim dobrobitima koje vožnja bicikla donosi. Za razbijanje psihološke barijere po kojoj je od listopada do travnja hladno i “nije za bicikl” potrebna je samo jedna vožnja, a nakon dobrog osjećaja koji uslijedi, povratak u tramvaj, autobus ili automobil gotovo je nemoguć.

Gradski biciklisti zapravo su tihi pregaoci zbog kojih su vidljivi pomaci u gradskoj infrastrukturi jer upravo zbog porasta male biciklističke vojske na ulicama dolazi i do gradnje biciklističkih staza, parkirališnih mjesta i svega što je potrebno za sigurno prometovanje. Iako je infrastruktura još daleko od idealnoga, gradnja tzv. dijeljenih prometnih zona koje je moguće vidjeti u Gajevoj, Primorskoj ili Kranjčevićevoj najsretnije je rješenje koje biciklistima ulijeva određenu dozu sigurnosti da se bez straha voze ravnopravno i “retrovizor o retrovizor” s motornim vozilima.

1 / 6
Biciklisti
Ritam grada Nitko ne može reći da baš mora svoj auto parkirati ispod bana zet bus novost Zagreb: Bicikli odsad mogu u autobus od ožujka do studenoga ZET karte Stela Lechpammer Što kada neispravni aparati ne dopuštaju da putnik poništi svoju kartu?
Najcool predavanje o financijskoj pismenosti u Splitu
Najcool predavanje o financijskoj pismenosti u Splitu:
Kako uložiti 32.000 kn s 18 godina, zašto propustiti maturalac i koja je količina motora potrebna za skladan brak
  • Avatar links
    links:

    teško foliranje i improvizacija od bic. staza!!! Bandić laže kao i uvijek, gdje je obećana bic.magistrala?

  • Deleted user:

    Ovaj grad će prodisati kad se riješimo Bandića. Novi Zagreb je, za razliku od "projekata" našeg gradonačelnika, planirani to od strane struke. Nažalost, njegova ruka se spustila na taj dio grada i sada sve moguće zelene površine pretvara u beton. ... prikaži još! U svijetu sve više se vraćaju zelene površine, jer smanjuju temperaturu grada za vrijeme ljeta, ali naš gradonačelnik je naumio sve zelene površine zabetonirati ... da ga valjda podsjeća od kud je došao.

  • Deleted user:

    Još kada bi svako malo bili obilježeni smjerovi vožnje, bilo bi znatno bolje, a preko zebre nitko ne bi" smio" voziti!?