Naslovnica Vijesti Svijet

Kronični umor razlog je pada zrakoplova Flydubai. Kapetan leta bio je u otkaznom roku

“Preko 80% pilota koji su sudjelovali u prijavama rekli su da će se dogoditi nesreća na letovima Flydubaija. Mjerodavni su znali da će se to dogoditi, i nije za povjerovati, ali sada krive pilote za to”.
22. ožujka 2016. u 09:14 2 komentara 1248 prikaza
flydubai
Foto: Reuters/PIXSELL

Pad zrakoplova Flydubai bio je neizbježan, tvrdi bivši kapetan koji je radio za tu zrakoplovnu tvrtku. Pod uvjetom anonimnosti otkrio je da su piloti primorani raditi do iznemoglosti, a da na njihove molbe i prigovore nije bilo očekivanih reakcija.

Pilot zviždač tvrdi da je uprava Flydubaija znala za problem, ali da nije učinila ništa da se tragedija izbjegne.

“Dok sam još radio za kompaniju, jedna od posljednjih stvari koje sam učinio bila je da sam mjerodavnima rekao da je nesreća neizbježna zbog kroničnog umora od kojeg pate piloti”, rekao je. Razlog umora je jednostavan – piloti rade preko norme i nemaju dovoljno prilike za san između letova.

Zviždač je RT-u pružio dokumente koji pokazuju da su piloti, posebno mlađi, izloženi većem broju letova za redom. Tvrdi da posada često nema dovoljno vremena za odmor.

 

Bivši kapetan kaže da je siguran kako je nedostatak sna pridonio padu Flydubai zrakoplova FZ981 u Rostovu na Donu u kojem je poginulo 62 ljudi.

“Način na koji se u Flydubaiju radi raspored nije u skladu s cirkadijskim ritmom… raspored ne omogućuje pilotima dovoljnu količinu odmora prije leta, a upravo to se dogodilo obojici pilota koji su upravljali ovim zrakoplovom”, rekao je zviždač.

RT je dobio dnevnički zapis kopilota leta FZ981 koji pokazuje da je Alejandro Cruz Alava radio 11 dana sa samo jednim danom odmora. Zviždač je komentirao te podatke, tvrdeći da je Alava prebačen sa dnevnih smjena na noćne bez da mu je omogućeno dovoljno vremena da se prilagodi novom smjensokom radu.

 

“Alava je radio 11 dana zaredom s iznimkom 15. ožujka što je bio utorak… to je bio faktor koji je pridonio nesreći unatoč svim pokušajima Flydubaija da te podatke demantira”.

Štoviše, kapetan leta, Aristos Socratous, dao je svoju pismenu ostavku zbog rasporeda letova koji su mu dodijeljeni, i ostalo mu je još nekoliko tjedana rada za kompaniju, tvrde njegovi kolege.

Izvješće Air Safety Reporta iz rujna 2015. Pokazuje da su mnogi piloti prijavljivali osjećaj zamora i izgaranja na poslu zbog načina na koji rade. U prijavama su piloti prijavljivali da se događalo da 24 sata ne spavaju a upravljaju zrakoplovima.

“Preko 80% pilota koji su sudjelovali u prijavama rekli su da će se dogoditi nesreća na letovima Flydubaija. Znali su da će se to dogoditi,iI nije za povjerovati, ali sada krive pilote za nesreću”.

Umjesto da pokušaju riješiti problem, Flydubai je navodno stvorio atmosferu u kojoj su se piloti trebali osjećati posramljeno jer su umorni, a nazivali su ih primadonama ako bi prigovarali. 

>> Dvije moguće verzije uzroka pada zrakoplova Flydubai

Dijelovi motora
SRCE AUTOMOBILA
Dijelovi motora i zašto ih je bitno poznavati

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar babas
    babas:

    Glupost! Pljuvanje po bivšem poslodavcu. Ovaj avion svakako nije pao zbog umornog pilota,gorio je već pri padu.

  • kalla1911:

    rizik putovanja niskobudgetnim kompanijama