Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 141
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Turizam ili seksizam
Povratak na članak

Zbog premijerkine primjedbe ipak izbacuju stražnjicu iz spota

Ministarstvo turizma i HTZ odlučili su, kažu, uvažiti primjedbu premijerke Jadranke Kosor.

Komentari 87

DE
Deprimirani
13:25 14.04.2010.

Šteta!! Pa to je najbolji dio!!

VL
CG
Crna guja
13:55 14.04.2010.

Evo komentara koji razgolićuje svu bijedu hrvatske političke (ne) kulture: Djevojacka straznjica u promotivnom spotu Turisticke zajednice zasjenila je cak i pitanje objavljenog spiska hrvatskih branitelja. Njome se bave umne glave nacije analizirajuci da li seks prodaje ili ne prodaje,, tko je uvrijedjen a tko nije, je li premijerka zavrtjela spin kako bi skrenula paznju s vaznih na nevazne teme, da li pravo na javni govor imaju samo vlasnice mladih straznjica ili to imaju i stare i nelijepe zene. Pukao je gnojni cir balkanskog primitivizma, citiram anonimnog komentatora najnovije kontroverzne pojave hrvatskog drustvenog zivota, pa se na brojnim web portalima cijede primjedbe o ruznim feministkinjama i njihovim starim straznjicama te o straznjici premijerke. Da, premijerka Kosor je u drustvu svojih ministara u losem drustvu. Da, njezina izjava o jedinstvu nacije je totalitarna politicka fantazija. Da, u Hrvatskoj raste broj nezaposlenih i zemlja ekonomski nezaustavljivo klizi nizbrdo. Tocno, da sam ja dala primjedbu o seksizmu nitko se na to ne bi ni osvrnuo, dok se na premijerkinu primjedbu ulizicke svite slazu ritualno i masovno (mada nerado). Istina je, ponizavajuce je u ovom slucaju biti na istoj liniji sa don Kacunkom. I da, mlada osuncana straznjica je ljepsa od moje i premijerkine. Ali to nema nikakve veze sa temom straznjice u promotivnom spotu Hrvatske turisticke zajednice financiranom javnim novcem. Mlada i jedra straznjica u malenom bikinicu, kadrirana u krupnom planu i odvojena od manje bitnih sastojaka istog tijela i od osobnosti buduce pravnice, na kojoj je nevjerojatnim odsutnoscu tankocutnosti napisano upozorenje da je se ne przi previse, listom u znak prihvacanja njezno nazivana guzom, jest paradigma nacina na koji se tretiraju zene i kakva im je uloga namijenjena u hrvatskom drustvu. I stoga jest seksizam obezglavljeno zensko tijelo tretirati kao turisticki resurs i kao sredstvo prodaje turistickog proizvoda Hrvatske. Stoga jest seksizam o javnom trosku organizirati natjecaj za najljepsu straznjicu te pregledati tristotinjak razgolicenih zena koje se javljaju na natjecaj primjeren i namijenjen iskljucivo zeni. Ne radi se o seksizmu, zborno pjevaju filmasi i politicari, turisticki djelatnici i mlade ambiciozne starlete, politicki komentatori i premijerkini politicki protivnici, jer Jaca nema ekonomski program, jer podilazi braniteljima, jer ih je ona uostalom u tolikom broju i stvorila, jer je njezina pozadina (ne guza!) stara i neprivlacna kao i straznjice feministkinja koje podrzavaju njezin stav. Ne radi se o seksizmu jer CNN, BBC World, Eurosport i Euronews, koji vec prikazuju ovaj profinjeni recept za odmor, nemaju nikakvih primjedbi. Ne radi se o seksizmu jer je ovaj kratki kadar cedan naspram ostalih prikaza zenskih tijela. Ne radi se o seksizmu jer i Izrael promovira svoj turizam koristeci zenska tijela (doduse s glavom). Ne radi se o seksizmu jer tako misli mlada ambiciozna nositeljica guze nacionale, pobjednica na natjecaju placenom drzavnim novcem u ostroj konkurenciji tristotinjak isto tako mladih i nadarenih pretendentica na to da im se guza kadrira u prvom planu planetarno prikazivanog marketinskog hita. Strah od mogucnosti da autoritet predsjednice Vlade ukloni prirodne ljepote ovoga tipa iz javnog optjecaja, ganuce pri pogledu na mladu najezenu guzu lisenu svih ostalih dijelova slozenog i zahtjevnog mehanizma nazvanog zena, strast opozicionara u prilici da kidise na premijerku doista neuspjesne vlade, svi ovi razliciti intuitivni i misaoni procesi otupjeli su ostricu logike brojnih aktera javnog zivota, koji vec nekoliko dana imaju potrebu izreci svoj sud o pojavi komercijalne upotrebe zenskog tijela, koju uglavnom smatraju minornom, ali im ju je premijerka nametnula kao vazno politicko pitanje. Isprobajmo sljedeci silogizam: Genov i Kesic ne mogu komentirati videospot HTZ jer imaju otromboljene straznjice, dakle spot sa guzom u krupnom planu je bas slatak. Ili ovaj: Jadranka Kosor (za ovu priliku familijarno zvana Jaca) nema ekonomski program i ima ovecu straznjicu, dakle ono sto je rekla o ljupkoj i maloj guzi je neprihvatljvo. Dobro, ovi su bas vidljivo neprofinjeni. Ima i sofisticiranijih: gola zenska tijela dobro kotiraju na trzistu, mi zelimo prodati svoj turisticki proizvod, dakle golo zensko tijelo je svrhovito u spotu HTZ. Spot je dobar jer na njega nema primjedbi CNN, dakle svi placeni oglasi koji se prikazuju na CNN su dobri. Buduci da Jadranka Kosor nema mjere protiv nezaposlenosti, njezino misljenje o tome da je spot seksisticki je potpuno bezvrijedno. Jos je k tome, zamisli, na promociji spota odlucila progovoriti o spotu, a ne nezaposlenosti, braniteljima i ekonomskoj strategiji. Sve ove logicke falacije koje su napunile novinske stupce i gigabajte na portalima, nacin je na koji se u javnom prostoru barata zenskim tvrdnjama i argumentima. I na koji se nacin s njima barata na trzistu rada. Zene je jednostavno slistiti argumentima tipa veliko dupe. Zbog kojeg su frustrirane jer ih nitko nece. Ili su pak droljaste i stoga nevjerodostojne. Imaju dlakave noge i/li brkove i/li neprivlacnu straznjicu. Njihova iskoristivost moguca je jedino na kutijama za secer kako bi odvratile djecu od nezdrave hrane, kako nadahnuto citatelji argumentiraju prisutnost (i ostanak) lijepe straznjice u promidzbenom spotu hrvatskog turizma. Toliko o logici navodne javne rasprave. Sama diskusija koja je uslijedila nakon premijerkine opaske u cijelosti je seksisticka, bas kao i nepotrebni prikaz obezglavljene mlade studentice prava u funkciji «afirmiranja hrvatskih ljepota» (Bajs). Optuziti kriticare za strah od tjelesnosti, zazor od erosa i ljubomoru na zivotni elan i mladenacku ljepotu posve je promasen pristup i pokazuje posvemasnje nepoznavanje pojma seksizma i diskriminacije temeljem spola. Je li pitanje seksizma politicko pitanje? Koliko je vazno? Je li to posao premijerke (ili je ona odlutala na marginalno podrucje jer u onome pravome nema sto rec)i? Politicki je korektno reci da jest – jest vazno, jest politicko, jest u domenu i interesu vlade. Toliko zeljena Europa namece nam standarde, imamo zakon, imamo institucionalne mehanizme, nije jednostavno vise u trendu biti neosjetljiv i patrijarhalan i vulgarno i javno marginalizirati zene. Pa se zato i mi – hrvatska svekolika javnost - pretvaramo da smo eto shvatili i usvojili sto je to seksizam. Ali ipak ovo je drustvo u kojemu se zene naziva ljepsim spolom, naglasava se tko je gospodja a tko gospodjica, muskarci isticu da oni obozavaju zene, dakle nisu seksisti. Vole gledati golisave mlade djevojke, ali to je tako imanentno muski! Objavljuju njihove nage prikaze u svim mogucim prigodama, pretvaraju ih u robu, nagradjuju ih divljenjem i kolajnama za najljepsa tijela i dijelove tijela, honoriraju njihovu prirodnu obdarenost. U obrazovnom procesu kondicioniraju djevojcice za uloge usluznih ljepotica, na natjecajima za gole straznjice traze zene (ovo samo pretpostavljam temeljem objavljene informacije o tristo kandidiranih mladih zenskih guza). Priznajmo, sve ovo dosad ne cini nam se ni sablaznjivim ni kaznjivim, nego vrlo uobicajenim, dakle normalnim. A i zene uzivaju u tome. To je tako imanentno zenski! Pa dobro. Recimo da su pojava (golisava guza) i posljedice (ogroman medijski prostor) u potpunom nesrazmjeru, koji je proizveden samo zbog vaznosti osobe koja je to uvela u javni prostor. Slozimo se da su nezaposlenost i pad standarda prioritetne politicke teme. Afirmacija hrvatskih ljepota i hrvatskog turizma ima dimenziju koja je u neposrednoj vezi sa nezaposlenoscu i padom standarda. Zena. Jer ih se vrednuje prema izgledu, jer su im namijenjene uloge ukrasa ili dijelova tijela. Tako se hrvatska zrakoplovna kompanija jos nedavno hvalila da su njihove stjuardese najljepse medju svim kompanijama. Nije im palo na pamet da se danas civilizirane kompanije hvale time da imaju zaposlene pedesetgodisnjakinje (koje tesko da vise mogu uci u konkurenciju najljepsih), te da zaposlene zene u tim kompanijama vise ne strepe da ce zbog dva poroda iza sebe ostati nezaposlene i prestarjeti za zaposljavanje. U Porecu jos jedna znakovita veza izmedju turizma, ljepote i diskriminacije zena: turisticka tvrtka narucila je uniforme za zene do maksimalnog broja 40. One vece, sire i starije nisu pozeljne na trzistu rada. Jer ne promoviraju i afirmiraju hrvatske ljepote, jer njihov izgled ne poziva na seks, a seks prodaje, a prodaja je osnovni kriterij, ne ravnopravnost. U Porecu zene koje nisu bas posve prestarjele mahnito odlaze u teretane i primjenjuju radikalne dijete ne bi li povratile proporcije iz rane mladosti, radi borbe za goli opstanak i sanse za zaposljavanje. I tako dalje, i tako dalje. Tek kad udjete u trgovinu ili kafic u Svedskoj ili Njemackoj opazite ono cega kod nas vise nema i nismo niti primijetili kada je nestalo - sredovjecne zene koje jos uvijek imaju radna mjesta. Nije, dakle, problem u nedostatku cednosti ili vulgarnosti, u zazoru od erosa i mladenacke prposnosti i ljepote, nego je problem u tome da je zena tretirana i zeljena samo kao mlado meso direktan link do nezaposlenosti i pada standarda. Sto je, slozili su se svi kritizirajuci premijerku, najvaznije politicko pitanje u Hrvatskoj. Sto je suprotnost spotu sa mladom straznjicom u malom bikiniju? Suprotnost nije spot bez toga. Suprotnost je istinsko provodjenje politike ravnopravnosti, a ne dekorativno spoticanje preko prazne politicke korektnosti. Zato podrzavam premijerku. Neka da istraziti da li je, tko je i u suprotnosti sa kojim zakonom i politikom na racun javnog novca pozvao, okupio i pregledao tristo straznjica mladih nezaposlenih djevojaka. Podrzavam premijerku u tome da poduzme stvarne korake prema ravnopravnosti spolova. Da preispita sto to u hrvatskom zakonodavstvu i hrvatskoj praksi postojano povecava jaz izmedju zenskih i muskih placa, izmedju zenske i muske nezaposlenosti, izmedju deklarativnog i stvarnog polozaja. http://www.zamirzine.net/spip.php?article9189

VL
OB
-obrisani-
17:43 14.04.2010.

Bas mi je zao.... )

VL
OB
-obrisani-
18:10 14.04.2010.

Guza,kako to gord[k]o zvuci.

VL
DO
doktorica
11:35 14.04.2010.

To nam je sada vitalno....

VL
MU
Mućanin
11:49 14.04.2010.

A jesmo li jadna zemlja, kad Premjerka može reći što nju osobno smeta u nekom spotu i onda svi skaču da bi joj udovoljili. A ne smeta joj masa nezapolenih i siromašnih penzionera, koji moraju kopati po kantama da bi nekako preživjeli iz mjeseca u mjesec? FUJ, ova Vlada i ovakva Država mi se sve više gade!!!!

VL
DU
Deleted user
12:25 14.04.2010.

Pozadina financ. ministra u prvom planu i da vidiš...

VL
MA
marko53
13:08 14.04.2010.

meni se guza sviđa.

VL
BO
bomba
13:09 14.04.2010.

Lujo1 Ona scena sa Obamom je bila divna. Pokazala je svoju spretnost u situacijama kad ne moraš biti spretan nego se samo uslikati za novinare. Cijeli svijet vidi kako je nesposobna i da glupo slikanje može zakomplicirati. Zato da se ne bi vrtio spot sa ruksakom, bolje je podići prašinu oko lijepe guze koju nitko nije ni primjetio da se zaboravi nesretno slikanje sa Obamom. Napad je najbolja odbrana.

VL
MI
mitar
13:28 14.04.2010.

Prava ste katolicka drzava u kojoj nema kriminala,licemjerja,nezaposlenosti i ta vam je zenska straznjica jedini problem u drzavi.Bas ste jadni i vi i ova sto vam vodi drzavu iz koje izbija tipicna zenska ljubomora,jos ce se zene kupati kao ove nase sto su im muzevi u SDA u haljinama.

VL
ST
stefj
15:01 14.04.2010.

Povijesni uspjeh naše premijerke i Hrvatske politike... Možemo reći da je naša puritanka našla još jedan cilj. Nakon bespoštedne borbe za birokraciju, gdje je do koljena je potukla privredu, borbe za EU, gdje je doslovce satrla nacionalne interese, sad krećeće presudna borba za lažni moral...

VL
KA
kaciga
15:28 14.04.2010.

Odlicno, ajmo sve zene pokrit feredjama. Na plazi neka budu u \"mini feredjama\", dakle recimo da se vidi malo noge (ne vise od polovice lista recimo) i ruke ne preko laktova. Glava obavezno skroz pokrivena. :)))

VL
Avatar neidemdalje
neidemdalje
21:24 13.04.2010.

moj prijedlog je da se maknu gaćice a ne guza...

VL
Avatar OHJOOOOOOJ
OHJOOOOOOJ
16:36 14.04.2010.

Ma šta se Jaca ima petljati u turzima. Pa nije ovo kraljevina da ona odlućuje o tome. Zato postoje ministri, zato postoje stručnjaci! Sporni kada čak niti nije degutantan, provokativna, neumjesan!? Ako su ljudi koji se time bave stavili, ondaa neka i ostane. Uostalome Jaca ima bitnijih stvari za riješavati od guza u reklami... :)

VL
OB
-obrisani-
17:44 14.04.2010.

santos007... Nece ici ,moras cekat na red....

VL
OB
-obrisani-
19:25 13.04.2010.

Koliko praznih priča oko ove, sada već povijesne, riti!

VL
Avatar punkufer
punkufer
19:31 13.04.2010.

Spot nije seksistički, a sasvim je normalno da turistička zemlja koja reklamira svoje more i plaže prikaže takvu scenu.

VL
LA
Lana
19:52 13.04.2010.

Ajmo stavit bros na tu rit pa ce biti sve ok. Vjerojatno ce dobiti ok od Jadranke Kosor.

VL
OB
-obrisani-
20:40 13.04.2010.

zamisli jacinu obješenu guzicu.sigurno je ljubomorna na mladost i prirodne ljepote.

VL
BA
Bandopoly
11:53 14.04.2010.

Svi smo mi Ivo Sanader

VL
« 1 2 3 4 5 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.