Zašto naši đaci ne žele biti inženjeri
Djeca u dobi od deset godina imaju najpozitivnija stajališta o STEM zanimanjima te nakon toga polako gube interes za njih
Komentari 31
Neka država prestane financirati školarine za društvene fakultete, pa da vidimo koliko će biti interesa za njima...
EU formira vojsku od 1500 zapovjednika....to je glavni naslov na Večernjaku koji zanima političare i narod..kakvo školovanje djece..
U osnovnim školama nastava matematike provodi se 4 dana u tjednu ( jedan dan pauza?!?), program ide ovako, uči se novo gradivo u ponedjeljak ,a već sljedeći tjedan u srijedu, eventualno četvrtak-petak se piše test iz tog gradiva ( ne kontrolni nego test)...djeci se ne da vremena da apsolviraju to gradivo i uvježbaju ga -kako Bog zapovjeda- nego se sve odrađuje...zapravo školski sistem nam je zatrovan, pun odijuma, šizofren! Ja tvrdim da je u školstvu veće zlo i petokolonašenje od strane odgovornih nego u sudstvu! Na kome leži budućnost? Dakle, treba klincima ogaditi ono bitno...rezultat je porazan...koliko djece u HR ne završi srednju školu? Ako im ogadite osnovnu i nastavite sa prvim godinama srednje škole, što možete očekivati do kraja srednje? Uči se nebitno, ide se u detalje tamo gdje ne treba, ne uči se djecu misliti i razmišljati...80% gradiva je tako formirano da se - buba-buba, buba..I to mi zovemo budućnost školstva i ove jadne države? Sic!
Tehničko - tehnološka znanja je vrlo teško usvojiti, a zaposlenje i dobra plaća su lutrija..... Lakše je ići na neki lakši smjer pa ti onda ostaje više snage za nositi se s raznim rođama i kumovima..... Činjenica je bila i u najbolje vrijeme bivše Juge da su tehnički fakulteti i uopće zanimanja primali po 200 ili 300 studenata brucoša na godinu, a pravni, ekonomski, filozofski, 500 - 1000. Na prvima studij je završavalo jedva 15 ili 20% njih, na drugima 2/3 upisanih. Pogledajte izbore za miss, 70% studira ekonomiju..... I to ne smjer financije, malo morgen, tu treba zapeti gadno da se završi, ne, one su sve marketingašice i nekakve menadžerice..... Kad čujem za tu orijentaciju, mam me potera sr.ti..... Zašto je to tako? Zato jer se ti studiji mogu završiti u kafiću preko puta, ne mora se ni biti na predavanjima. Vježbe popodne?! Dajte molim vas, pak je to sam za roblje..... Društvo potencira takav lagan način u svemu, jer danas je iznad svega bitno biti mlad, opušten, uvijek nasmijan, nikako pretjerano educiran o svijetu u kome živiš i dobro izgledati, makar to bilo rezultat kemije i medicine, nema veze. Stoga, trend ne treba čuditi, na svijetu je jako malo ljudi spremnih i uopće kadrih završiti tehničko - tehnološka zanimanja. O računarstvu ne bih. Je, težak i ozbiljan studij, ali toliko se pretjeruje u popularizaciji istoga da to više ni pas s maslom ne bi polizao. Kao da je urgentni cilj da po čitave dane sjedite i buljite u ekran, stvarate softvere, sklapate hardvere, smišljate nove aplikacije za smartphoneove..... Ajmo svi buljiti u ekran cijeli dan, to je tak super, ne, je..š prijatelje i poznanike, ekran mi je prijatelj, a onim likom što ide okolo i ubija u igricama sam skoro pa spavao..... Malo bolesno vrijeme, nadam se bar nekoj boljoj finesi u budućnosti.
U našoj zemlji država je prisilno umirovila na desetine školovanih zrakoplovnotehničkih stručnjaka i time ih pospremila-odbacila u prašinu. Što na to kažu ´´stručnjaci´´ iz minisatrstva obrazovanja i ministarstva obrane ,a napose što o tome misli šjora presidente und njen crvenih očiju namršten savjetnik za obranu i branitelje!?
Zato sto je placa u inzenjerskim zanimanjima relativno mala posebno kad uzmete u obzir koliko godina morate potrosit na izobrazbu i usavrsavanje. Mnogo je vjerovatnije da ce mladi krenuti drugom linijom... linijom manjeg otpora (tj. na ekonomiju :) Ja samm zavrsio FER i da sam ostao u HR danas bi gladovao, tj radio bih za placu nekih 1500 do 2000kn visu od one koju ima vozac u ZET-u, sto je zalosna cinjenica. Ali ovo nije problem samo Hrvatske, ovdje u Švabiji mladi takoder ne zele u inzenjeske vode. Nemojte mislit i da ce Indijci tek tako lako doci radit u EU. Kod mene u firmi ih je radilo troje i svi su se vratili u Indiju jer placa koju su primali u DE nije bila dovoljna da pokriju troskove zivota (radi se o visoko obrazovanim inzenjerima). Ja na srecu imam svoj stan pa mi nije problem, ali za ove koji moraju pola place ostavit na stan i rezije predstavlja veliki problem.
Al pazi ovo:"Ako država ne štiti granicu..."....kaj ak na vlasti ostaneju Cane i ekipa !?
Inženjerski fakulteti su malo teži, a ne garantiraju dobru plaću. A i atmosfera u društvu je općenito antiintelektualna, vlada apatija.
Kod društvenih i umjetničkih zanimanja se može zabavljati i dangubiti dok kod inženjerskih ipak treba upotrijebiti mozak što je većini nepremostiva prepreka.
Nama je bitno da ima dosta orijentalista, indologa, povjesničara umjetnosti i knjižničara jer to se traži jednom u pet ili deset godina. Kako je općenito cijelo društvo uljuljkano u nerad i konzumerizam , a školovanje za ta zanimanja iziskuju većee napore većina bježi od njih. Koliko imamo ekonomista po glavi stanovnika trebali bi biti prva ekonomija na svijetu.
Sve objašnjavaju zakoni evolucije. Dokgod kod nas najbolje prolaze oni koji rade samo jezicima, dotle će i afiniteti učenika biti u skladu s time. Ja osobno, čim vidim nekoga da puno melje i blebeće, odmah ga otpišem.
Od najranije dobi bi dijete malo pomalo trebalo matematički educirati, kroz igru, svakodnevne potrebe i rješavanje problema, u smislu uspoređivanja, prepoznavanja likova, brojanja, pridruživanja, skupova, stvaranja matematičkog mišljenja, logičkog poimanja, samostalnog zaključivanja, i svakog mogućeg zastrašivanja matrematikom u školi, gdje isto tako kroz igru, male projekte, svakodnevne potrebe, približiti matematičke sadržaje,...
Osnovni razlog zašto je slab interes mladih osoba za studij tehničkih i prirodnih znanosti je nemogućnost (brzog) unovčavanja stečenog znanja na tržištu radne snage. Zbog tog razloga oni koji bi mogli uspješno studirati temeljem svog predznanja i intelektualnih sposobnosti, toto ne žele ili odustaju tijekom studija. Drugi je razlog što su to poprilično zahtjevni studiji ( da bi osoba završila FER nužno je imati kvocijent inteligencije iznad 120) pa značajan broj maturanata niti ne razmišlja o upisu studija za koje je očigledno da ih ne mogu uspješno okončati.
hrvatsko skolstvo pogoduje neradu i prosjecnima i ispodprosjecnima. da bi se napravilo odlicnog matematicara treba izmjeniti skolstvo. za pocetak treba nakon prvog razreda oš presložiti razrede na nacin da se razredi posloze po sposobnosti djece*citaj iq. sa najboljim razredima-djacima trebaju raditi najbolji profesori i tako vec od 2 razreda OŠ. ovakava sustav kakvog imamo od pametne i marljive djece radi prosjecnu i normalno je da onda imamo problema jer se dijeca sa velikim kapacitetom dosaduju i ne iskoristavaju svoje potencijale. i djeci koja nemaju velike kapacitete bi bilo lakse jer bi unutar svojeg okruzenja boravila i radila sa sebi slicnima te bi vise dosla do izrazaja. dok god mi trpali iq 150 i iq 90 u isti kos i nema srece ni za jedne ni za druge. sposobni se dosaduju i degradiraju a manje sposobni pucaju po savovima.....
Proći x puta raznorazne prijemne, strebati godinama, diplomirati, opet polagati državni,... I s titulom dipl. ing. završiti u dućanu prodajom rezervnih auto dijelova.... ak i to dobijes. Osim ak ti je Bandic rodijak....
Uvijek sam bio vizualan tip. Mogao sam naučiti samo ono što mi se pred očima odigrava kao film. Zato mi matematika nije išla, a na satovima povijesti sam slušao profesore i zapamtio 90% svih informacija. Najveći problem prirodnih predmeta je (bio po meni) što nema radnje. Nema nečega što mogu vizualno zapamtiti i najzad uvijek fulam neki minus ili prepisivanje u samom zadatku pa iako je dobar postupak došao sam često do krivog rezultata. Upisah pravni fakultet, završio za 5 godina. Posao... e to je već malo teže naći.
Nece da budi zato sto im je matematika teska/to je bio sjucaj kada sam ja isao da budem inzinjer/ broj jedan razlog je bila matematika hahahha dobro je sto sam prosao sve/
Malo mi je cudno kako svi podcjenjuju studij ekonomije. Ekonomisti u raznim varijacijama, [makro, mikro, MBA, management, financijski engineering] vode industriju i stvaraju novu vrijednost. Ja sam i Dipl Ing i doktor znanosti, no prije ili kasnije sposobni ljudi postaju sefovi, dakle manageri i moja glavna okupacija danas su financije, marketing, investicije, dakle ekonomska djelatnost. A manageri nisu zabadava placeni 5 puta vise od inzinjera. Naravno u pravom kapitalizmu, gdje nema rodja i uhljeba, neuspijesni manager vrlo brzo leti van.
Zato što su tehnički fakulteti smijurija puna većinom loših profesora koji kradu bogu dane. Jako loše
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Hrvati su intelignetni zato ne idu u tehnička zanimanja , to je tamo gdje se stvara vrijendost , proizvodi , a to je prljavo , zato se više cijene blebetačka znaimanja poput prava ekonomije, pedagogije, filozofije .medicine gdje je vrhrh umnih sposobnosti naučiti tablicu množenja . Kako bi se završio FER , FSB, FKIT i slični treba razmišljati i uložiti trud uz znanje, a koliko se to cijeni vidjelo se na primjeru dekana pedagoške akademije koji naziva tečajevima više škole navedenih fakulteta. tečajevi na kojima 90% njegovih polaznika ne bi bilo sposobno dati ni prvu godinu , barem po kriterijima od prije 20 godina